Når kontaktes jordmor/lege?

Fått time 25. oktober. Skal vist bl.a få sjekk av underlivet ... Noen som har opplevd det hos lege? Gruer meg litt, har ikke blitt sjekket siden jeg fødte....
Ja jeg fikk det på legetimen i uke 12 sist. Visste det ikke da jeg kom, så det kom litt brått på siden jeg ikke hadde lest om det noe sted. Han kjente på livmoren og tok celleprøve og andre tester (klamydia osv).
 
Vurderer å ringe på helsestasjonen neste uke, da jeg ikke har noen anelse om hvor langt på vei jeg er.. og i tillegg har hatt to SA tidligere og derfor får tilrettelagt med Tidlig ultralyd. .:)
 
Legetime ved uke 12
 
Jeg var hos jordmor første gang nå på torsdag da var jeg 5+5. Hun satt også opp ny time til kontroll i november når jeg er 10+4 så vi kunne prøve å høre fosterlyden❤️
 
Her jeg bor er det vanlig med legetime i uke 12. :) Den eneste jordmoren i kommunen har akkurat blitt operert for kreft og er sykmeld på ubestemt tid, så her blir det vel bare lege denne gangen. Ikke at det gjør meg noe, for hadde tenkt til å droppe jordmoren denne gangen uansett pga. dårlig kjemi.
 
Jeg var innom dagen etter vi fikk positiv test, siden jeg er førstegangs gravid ville jeg få brosjyre om mat, kosthold osv.
Hun satt meg opp til en time 3 dager senere, da var jeg 4+3, for å snakke litt, få info osv. Det er visst et tilbud kommunen min nettop begynte med, så alle kunne få en time veldig tidlig bare for å snakke litt, få info, og helsekortet ble fyllt ut.
Kanskje du kan hørre om kommunen din har et slikt tilbud? :)
Var det jordmor du kontaktet? Jeg er også førstegangs, og aner absolutt ingen ting :eek:
 
Tenkte å ordne legetime til uke 12. Deretter ordne med time til jordmor i forbindelse med ultralyd i uke 18+~
 
Var det jordmor du kontaktet? Jeg er også førstegangs, og aner absolutt ingen ting :eek:

Ja, det var jordmor jeg snakket med. Kontoret hennes er rett ved siden av jobben min, så jeg stoppte bare innom en dag etter jobb for å kun få brosjyrer egentlig. Men så tok hun meg inn på kontoret og ville sette opp time med meg så fort som muligt :)
 
Var det jordmor du kontaktet? Jeg er også førstegangs, og aner absolutt ingen ting :eek:
Du ringer kommunens helsestasjon og sier du er gravid å trenger time hos jordmor:) det samme gjelder fastlegen din. Men du trenger ikke time før du er 11 uker ca
 
Ringte legen to dager etter jeg tok testen. Fikk time i uke 12.
 
Jeg tok kontakt i dag, 4+3! Skal få høre/se hjerte slå om 2 uker, TUL i uke 11-14. Begynte å gråte når jeg bekreftet at vi ønsket å se hjerte slå, tenk så magisk! Jordmortime ble satt opp i uke 8.
 
Det blir sikkert legetime uke 12 og jordmor uke 16, som sist. Har ikke kontaktet ennå, syns det er litt tidlig
 
Da har jeg prata med jordmor og fått henvisning til tul. :) bare å smøre seg med tolmod til innkalling kommer i posten!!
 
Jeg skal til legen neste uke. Mest fordi jeg går på medisiner som jeg tror ikke er bra når man er gravid. Men kan ikke bare slutte heller. Så spennende å høre hva han sier.
Har legen sånn greie hvor man kan høre hjertelyden?
 
Back
Topp