Når kontakter dere jordmor?

Jeg fikk beskjed fra kommunen at jordmødrene i Bergen begynte kontrollene etter uke 12. Dersom jeg ønsket kontroll tidligere, fikk jeg gå til fastlegen... Hos fastlegen fikk jeg komme til i uke 11 :p Kunne litt tenke meg privat jordmor. Noen med erfaring fra det?

Gick till jordmor privat i forrige graviditet och tänker göra det denna gången med. Älskar dem jenterna där! Bor i fredrikstad da så vet inte om det hjälper dig. Men jag känner du får mycket bättre oppföljning och där jag går ingår akupunktur og varma koppar på ryggen, noe som er helt magisk!
 
Last edited:
Jeg tenkte og ta det med legen min når jeg skal på neste time 26.11.. da er jeg 13 uker, har vært på tul og alt så fint ut.
Om man bestiller selv så må man vell betale for den timen selv og?

Nei, offentlig jordmor er helt gratis [emoji5] Du kontakter bare en helsestasjon i nærområdet ditt, så finner de en som er ledig.
 
Nei, offentlig jordmor er helt gratis [emoji5] Du kontakter bare en helsestasjon i nærområdet ditt, så finner de en som er ledig.
Er det sånn det funker :angelic: da skal jeg se om jeg finner noe her ute på øyen :happy:
 
Jeg tenkte og ta det med legen min når jeg skal på neste time 26.11.. da er jeg 13 uker, har vært på tul og alt så fint ut.
Om man bestiller selv så må man vell betale for den timen selv og?

hvis du går hos legen eller kommunal jordmor skal du ikke betala noe. Svangerskpspmsorg er gratis
 
hvis du går hos legen eller kommunal jordmor skal du ikke betala noe. Svangerskpspmsorg er gratis
Ja det vet jeg ;) men trodde man måtte til fastlegen først uansett :p
 
Jeg ringte jordmor forrige uke, og fikk ikke første time før 14.desember. Da er jeg 14+4. Er ikke det litt sent for førstegangskonsultasjon?

Jeg har første kontroll hos jordmor 15+5, tror det varierer litt fra plass til plass hvor tidlig du får time, her har de ikke kapasitet til å ta imot tidligere. Første svangerskapskontroll har jeg i morgen hos fastlegen, her er det vanlig at man tar første kontroll hos fastlegen og at man da får tatt de nødvendige blodprøvene, fikser helsekort og sender henvisning til oul :)
 
Fikk time Time til jordmor i morgen:bored:
Men sa ja da, så ble det sånn :)
 
Sendte melding till jordmor jag hade sist svangerskap. Skal till henne efter TUL på tirsdag :Heartpink
 
Er det sånn at hvis man går til jordmor, så må man uansett også dra til legen for å ta blodprøver? eller tar dem alt av tester hos jordmoren?
 
Er det sånn at hvis man går til jordmor, så må man uansett også dra til legen for å ta blodprøver? eller tar dem alt av tester hos jordmoren?

Her må man det ja. Men man trenger jo nødvendigvis ikke å inn til legen, men på lab må man.
 
Back
Topp