Når kontakter dere jordmor?

Jeg skal til jordmor allerede i morgen 5+2[emoji85] Var absolutt ikke planen men helsesekretæren på legekontoret mitt mente det ville gå raskere om jordmor bestilte time til tul enn at legen som var så travel gjorde det[emoji85] Så da blir det slik da

På legekontoret her fikk jeg beskjed om at de bruker å gjøre første kontroll i uke 12. Jeg kunne få lov til å komme inn til samtale i uke 8, men da uten å ta noen prøver. På nettsidene til jordmor i kommunen står det ar jeg skal ta kontakt tidlig, men etter første legebesøkfor å ta prøver. Jeg tror ny informasjon bruker litt tid på å nå it til distriktene. Hvor mye koster TUL privat egentlig?

Jeg fikk beskjed fra kommunen at jordmødrene i Bergen begynte kontrollene etter uke 12. Dersom jeg ønsket kontroll tidligere, fikk jeg gå til fastlegen... Hos fastlegen fikk jeg komme til i uke 11 :P Kunne litt tenke meg privat jordmor. Noen med erfaring fra det?

Bare 5+2 i dag. Tenker lege først. Ikke ringt enda. Så ser jeg når tid jeg ringer helsestasjonen [emoji5]

Har time hos lege så gyn for TUL på torsdag. Da 5+4. Får ekstra oppfølging.
Ringer jordmor for time i morgen. Liker jordmor og gyn best - de har mer erfaring enn fastlegen hva gjelder graviditet [emoji4]

Jeg bor i Trondheim og de sier du burde ringe etter jordmor så fort du vet du er gravid fordi det er mangel på jordmødre her. Man får time sånn uke 12/13 som regel. Jeg venter til TUL

Sist tok jeg kontakt med helsestasjonen etter tul en gang, og fikk første jordmortime i uke 16. Hadde da vært flere ganger hos legen pga bekken som startet veldig tidlig å krangle.
Kommer til å ta kontakt etter tul denne gangen også.

Ringt jordmor og fått time når jeg er i uke 7(neste fredag) [emoji2]Skal snakke med legen i løpe av uken da jeg har et bekken som skrangler.

Vet ikke om jeg orker jordmor. Høres mye bedre ut med fastlegen for min del.. Jeg liker henne og hun er god å prate med, selv om det ikke er hennes felt så tror jeg det holder.

Per nå, 4+4, har jeg legetime neste uke, 5+1. Hadde legetimen fra før av for å ta celleprøve. Ifht jordmor var jeg der 4 - 5 ganger sist, men kjenner at jeg ikke har behov for det nå. Kanskje en gang nærme fødsel. Har litt spørsmål ifht fødsel, samt amming med proteser.

Har dessuten mye spørsmål ifht alt kjenner jeg. Lurer på om det må tas noe hensyn til at jeg ble konisert for 1 år siden, også lurer jeg på når glukosebelastning blir (sist påvist svangerskapsdiabetes i uke 15) ++ Phu.

Skal til jordmor når jeg er 10+4, er 7+2 i dag.
Håper jordmoren er koselig og grei, for vikarlegen jeg har er helt bak mål..

Per nå, 4+4, har jeg legetime neste uke, 5+1. Hadde legetimen fra før av for å ta celleprøve. Ifht jordmor var jeg der 4 - 5 ganger sist, men kjenner at jeg ikke har behov for det nå. Kanskje en gang nærme fødsel. Har litt spørsmål ifht fødsel, samt amming med proteser.

Har dessuten mye spørsmål ifht alt kjenner jeg. Lurer på om det må tas noe hensyn til at jeg ble konisert for 1 år siden, også lurer jeg på når glukosebelastning blir (sist påvist svangerskapsdiabetes i uke 15) ++ Phu.
Jeg har også mange spm rundt dette med at jeg ble konisert for 11 mnd siden. Kjenner at jeg ikke er stressa nå, men tror det vil endre seg når magen blir større og trykke mer på livmorhalsen. Del gjerne det du får av informasjon rundt dette:happy:
Jeg skal selv til legen tirsdag om 1 uke og skal ta opp akkurat dette. Jeg vil da være 5+6.

Lykke til!:happy:

Jeg har også mange spm rundt dette med at jeg ble konisert for 11 mnd siden. Kjenner at jeg ikke er stressa nå, men tror det vil endre seg når magen blir større og trykke mer på livmorhalsen. Del gjerne det du får av informasjon rundt dette:happy:
Jeg skal selv til legen tirsdag om 1 uke og skal ta opp akkurat dette. Jeg vil da være 5+6.

Lykke til!:happy:

Takk :happy: Og samme til deg.

Det stresser ikke meg heller nå. Og tror igrunn det isåfall kun er en ekstra måling av livmorhalsen rundt uke 24. Men må snakke med legen om det allikevel kjenner jeg.

Jeg ringte jordmor i dag og fikk time i uke 13 (de så egentlig etter ledig time i uke 12, men jordmoren er ikke på kontoret de dagene jeg hadde mulighet). Tenkte det var greit å ringe nå fordi jeg ikke vet hvor stor pågang de har og det er veldig greit å kunne få en time som passer meg :happy: Jeg mener jeg var inne i uke 8 sist, men nå sa de at de tar inn folk i uke 12.

Jeg og ble konisert for 1 år siden og lurer på det samme. Og jeg skal ta celleprøve igjen i Januar, lurer på om man kan det når man er gravid?!

Da har jeg fått time hos jordmor i 1.11 i uke 8 (7+4). Der praktiserte de med første kontroll i uke 8. Ser ut som det er litt varierende praksis rundt omkring. Blir bra! Liker hun jordmoren [emoji4] Dyktig dame!

Jeg og ble konisert for 1 år siden og lurer på det samme. Og jeg skal ta celleprøve igjen i Januar, lurer på om man kan det når man er gravid?!

Jeg skal ta på fredag, så skal spørre om man trenger det da. Skal si ifra :)

Jeg ringte jordmor forrige uke, og fikk ikke første time før 14.desember. Da er jeg 14+4. Er ikke det litt sent for førstegangskonsultasjon?

Jeg tenkte og ta det med legen min når jeg skal på neste time 26.11.. da er jeg 13 uker, har vært på tul og alt så fint ut.
Om man bestiller selv så må man vell betale for den timen selv og?

Back
Topp