Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har vært hos legen allerede er 5+4 i dag, men det var pga spørsmål om videre bruk av medisin. Og legen fortalte meg at jeg kunne komme tilbake etter jeg var kommet i uke 6 for å ta de første blodprøvene og slikt. Legen anbefalte meg også å ta kontakt med jordmor allerede nå om jeg ønsket.
Så ut fra legen forsto jeg at man kan dra til første kontroll når man er i uke 6, da kan man også høre hjertelyd om man tar tidlig ultralyd. Jeg spurte meg også rundt med en gang jeg fant ut jeg var gravid, og nesten alle sa man skulle vente til etter uke 12. Men det er blitt endret på [emoji4]
Legger ved en god link legen min ba meg se på [emoji4]
https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller
Ringer man bare til jordmor og spør om time?
Man kan velge selv om man vil ha oppfølging hos lege eller jordmor eller en kombinasjon. Det er jordmødre på helsestasjonene, så går sltså ikke til de på sykehuset.Velger man hvilken jordmor? Skjønner ingenting... Trodde man skulle ringe fastlegen jeg...
Man kan velge selv om man vil ha oppfølging hos lege eller jordmor eller en kombinasjon. Det er jordmødre på helsestasjonene, så går sltså ikke til de på sykehuset.
Tror kapasiteten hos jordmødre varierer litt fra sted til sted
Javel... Må jeg ringe rundt å sjekke kapasiteten selv da?
Ring helsestasjon dere hører til, og be om en time