Når kom kvalmen hos dere ?

drømmeren84

Gift med forumet
veldig spent på hvordan dette svangerskapet blir :p

ble innlagt med hyperemesis med eldstejenta , men ble ikke kvalm før uke 11! - dette var i 2004(født 2005)

med yngstejenta var jeg kun kvalm et par ganger og kastet opp 2 ganger bare - dette var i 2007(født i 2008)

nå er jeg 4+6 og meget spent på de neste ukene :p
 
Jeg er 5+3 og føler jeg bare går å venter på kvalmen! På en måte vil jeg at den skal komme, da vet jeg at noe skjer.. har ikke noe spesielle symptomer ellers :p
 
7+2 idag og kvalmen har vært økende siste uken... Føler vel fortsatt at den er "til å leve med", men forventer at den blir verre de neste to ukene...

Denne gangen er det verst på ettermiddag/kvelden og natten. Formiddagen er faktisk ok.

Med førstemann var jeg småkvalm i 9 mnd.... (Måtte spise hele tiden= 30 kg opp:))
Med andremann intenst kvalm i fra uke 5-14. Ble en del innleggelser i den perioden.

Rart hvor ulikt det er!
 
Jeg er 5+3 og føler jeg bare går å venter på kvalmen! På en måte vil jeg at den skal komme, da vet jeg at noe skjer.. har ikke noe spesielle symptomer ellers :p

haha, samme her.. derfor jeg måtte spørre :p
 
7+2 idag og kvalmen har vært økende siste uken... Føler vel fortsatt at den er "til å leve med", men forventer at den blir verre de neste to ukene...

Denne gangen er det verst på ettermiddag/kvelden og natten. Formiddagen er faktisk ok.

Med førstemann var jeg småkvalm i 9 mnd.... (Måtte spise hele tiden= 30 kg opp:))
Med andremann intenst kvalm i fra uke 5-14. Ble en del innleggelser i den perioden.

Rart hvor ulikt det er!

samme kjønn ? :)
de sier jo at jenter gir mer kvalme enn gutter f.eks :p
her stemte det IKKE haha :p
 
Jeg har vært superkvalm tidlig i sv.skapet tidligere, denne gangen kom det ikke og det gjorde meg beskymret.

Men i uke 8 da kom det for fullt :hungover:

Sliter med å få i meg noe, ingenting frister og igår begynte jeg å kaste opp, selvom jeg tok en postafen.
Postafen var redningen sist, men nå virker det som den gjør meg trøtt og ikke demper kvalmen noe særlig :(

Kjenner at jeg nå er såpass dårlig at det går utover alt og det plager meg skikkelig :(
 
Jeg har vært veldig kvalm og spydd flere ganger om dagen i 10 dager. De to siste dagene har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt. Selv om det er veldig godt, blir jeg og bekymra for om det kanskje ikke er et bra tegn at det gir seg sånn plutselig? Er 5+0 i dag.
 
Denne gangen har kvalmen kommet veldig tidlig. Uke 5. Konstant uvel. Oppkast kom igår (7+1) sist kom kvalmen i uke 8 oppkast uke 9. Pågikk et godt stykke inn i 2 andre trimester.
 
Sist ble jeg kvalm i uke 6. Er nå 6+6, og kjenner meg litt uggen nå for første gang. Men det kan være fordi jeg bælma en cappuchino nettopp... :p Sist så gikk kvalmen over i uke 14 ca. Jeg kasta ikke så mye opp, men gikk en del ned i vekt da jeg ikke hadde lyst på no særlig mat. Håper jeg slipper unna denne gangen, men vi får se nå da, hvordan det skrider frem....

Dere som har hatt veldig ulike opplevelser, var det ulikt kjønn?
 
Med første kom kvalmen i uke 7. Var kvalm fra jeg våkna og frem til kl 16 på ettermiddagen, å det varte frem til uke 14. Kasta opp 2 ganger bare.

Med nr 2 kom kvalmen litt inn i uke 5, å kasta opp mange ganger om dagen hver dag frem til uke 26, så ble jeg dårlig igjen dem siste 2 ukene. Begge er jenter. Kan også slenge meg på den med å være hormonell med jenter. Var som ei kruttønne!

Nå er jeg litt over 6 uker å er verken kvalm eller hormonell. Nyter hvert sekund og håper kvalmen holder seg langt vekk. Hadde vært så deilig å oppleve et svangerskap uten å være dårlig :-D Håper dere andre slipper billig unna med kvalme også, er ikke mye deilig :-(
 
De to andre svangerskapene kom kvalmen kastet på meg i hhv uke 7 og 6 og gikk over i hhv uke 15 og 13. Har to gutter. Denne gangen har den kommet mer snikende og veldig mye mildere. Har heller ikke kastet opp. Begynte for en ukes tid siden, altså uke 6. Krysser alt jeg har for at jeg kanskje slipper lettere denne gangen og at det samme gjelder for deg :)
 
Begynte i uke 6, og har gradvis blitt verre. Har kastet opp tre siste dagene. Er verst på ettermiddag, kveld her også...ennå iallefall :p
 
Jeg har vært veldig kvalm og spydd flere ganger om dagen i 10 dager. De to siste dagene har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt. Selv om det er veldig godt, blir jeg og bekymra for om det kanskje ikke er et bra tegn at det gir seg sånn plutselig? Er 5+0 i dag.

hmm sikker på du da ikke er lenger på vei? spydd i 10 dager også er du bare 5+0?
 
Sist ble jeg kvalm i uke 6. Er nå 6+6, og kjenner meg litt uggen nå for første gang. Men det kan være fordi jeg bælma en cappuchino nettopp... :p Sist så gikk kvalmen over i uke 14 ca. Jeg kasta ikke så mye opp, men gikk en del ned i vekt da jeg ikke hadde lyst på no særlig mat. Håper jeg slipper unna denne gangen, men vi får se nå da, hvordan det skrider frem....

Dere som har hatt veldig ulike opplevelser, var det ulikt kjønn?

jeg hadde samme kjønn, to jenter :) innlagt hyperemesis og ikke kvalm :p merkelige greier det der altså :p
 
Back
Topp