Når kom kvalmen hos deg?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Sniker fra oktober da jeg lurer på hvor langt du var på vei når kvalmen kom.
 
Rundt 5 uker, toppa seg skikkelig rundt uke 6-7 og begynner endelig å lette LITT nå hvertfall - er 11 uker i morgen :)
 
Sniker fra oktober da jeg lurer på hvor langt du var på vei når kvalmen kom.

Jeg begynte å merke uggenhet allerede før positiv test, men den virkelige kvalmen kom i uke 6-7, var på sitt aller, aller verste fra da og ut uke 10. Er nå 11+1 og det har begynt å roe seg litt. :)
 
Ca uke 5-6 her og :) men tok litt tid før jeg tok hintet og skjønte det var det :p
 
Merket at jeg var uggen ved positiv test før IKM. Begynte å gå gradvis over i kvalme i uke 5 og ble ille før jeg nådde 6 uker :)
 
Denne gangen merka jeg det først allerede uti uke fire, men det tok en uke eller to før jeg kjente det godt. Med førstemann var jeg ikke kvalm i det hele tatt før i uke 11.
 
Litt småkvalm ved uke 5-6. Fortsatte med småkvalme til rundt uke 9 eller noe sånt. Ikke følt på noe mer kvalme etter det :)
 
Akkurat samme her :hilarious:
Veldig deilig å ha det sånn. Selv om det ikke var noe godt når det stod på og man ikke visste om man måtte spy eller ei. Vi får tenke at vi er heldige som har sluppet unna med mer kvalme :p
 
Var kvalmen som gjorde at jeg skjønte at det var noe på gang:dead: Oppkastet kom i uke 6 og har vart hele veien, men ble bedre i uke 9, er morgenkvalm fortsatt men ikke like ille som det har vært. Men jeg har slitt med ekstrem svangerskapskvalme så har gått ned 8 kg:depressed:
 
Vært litt uggen fra ca. uke 7. Men har passet på å spise nok og sunn mat, slappet av og tatt det nok med ro. Jeg har bare en gang vært så kvalm at jeg trodde jeg skulle kaste opp. Ikke alle blir kvalm, men stress, lite søvn og dårlig kosthold hjelper om du har lyst til å bli kvalm ;)
 
Kom kastet på meg når jeg var ca 6,5 uke på vei. Nå er jeg rett over 10 uker og fortsatt like kvalm
 
Var mindre kvalm de siste dagene og tenkte at nå begynte det endelig å roe seg litt, men i dag er det tilbake for fullt. :hungover: Kvalm hele dagen utenom et par timer på ettermiddagstid. 10+6 i dag.
 
I uke 5 sa det pooff. Å siden har kvalme og oppkasten vært ett faktum. Veldig slitsomt når man så gjerne skulle gjort så mye som mulig i huset samtidig. Eneste som holder det i sjakk er fosterstilling under dyna. Og myyye søvn:arghh:
 
Kvalmen kom i uke 5. Gradvis verre med verst uke 7-8. Bedre nå i uke 10. :happy:
Verst på kvelden. :arghh:
 
Takk for svar alle! Er 7+1 og sliter med kvalme innimellom, men blir bedre når jeg spiser. Satser på at det ikke blir verre da:)
 
Takk for svar alle! Er 7+1 og sliter med kvalme innimellom, men blir bedre når jeg spiser. Satser på at det ikke blir verre da:)

Jeg var avhengig av å spise litt typ hver 2.time når jeg var mellom ukene 6-10. Da roet kvalmen seg. Ble mye spising i en periode :hilarious:. Må fortsatt ha mat jevnt, men det er pga sult og ikke så mye kvalme (selv om jeg merker litt til den om kveldene i blant. Er nå 11+3.
 
Back
Topp