Når kjente dere liv?

Jeg er førstegangs og 20+5 nå, og synes dette er vanskelig å vite sikkert. Jeg kjenner noe som ligner på små «dytt» nederst i magen, men ingenting boblete som mange beskriver. Jordmor trodde likevel at dette var babyen i magen. I så fall har jeg nok kjent det ca 3 uker... noen andre som kjenner noe som ikke er sånn som andre beskriver de første tegnene til liv?

Jeg har heller ikke kjent så mye til disse boblene, og hvertfall ikke noe som kan kjennes ut som en fiskehale (i mitt hode hvertfall). Mest et kjapt dytt/slag på et lite område og gjerne gjentagende. Har også kjent mest av de nede til nå, men har også kjent noen litt høyere på magen. Noen av disse sparkene har kjentes litt boblete, men det er svært få.. Er 20+1 idag og har kjent spark siden 15+5 denne gangen. Første gang kjente jeg det i uke 17-18.
 
Takk for mange svar! Jeg kjente omsider lille karatesparkeren min igårkveld!:talk017
Lå på senga sammen med samboeren og hadde akkurat sagt til han at jeg egentlig ikke føler meg særlig gravid, slik som jeg gjorde med førstemann. Jeg trykka litt på magen og fikk ett skikkelig karatespark tilbake, ingen tvil om at det var babyen! Så ombestemte meg fort, følte meg definitivt gravid :hilarious:
 
Jeg har heller ikke kjent så mye til disse boblene, og hvertfall ikke noe som kan kjennes ut som en fiskehale (i mitt hode hvertfall). Mest et kjapt dytt/slag på et lite område og gjerne gjentagende. Har også kjent mest av de nede til nå, men har også kjent noen litt høyere på magen. Noen av disse sparkene har kjentes litt boblete, men det er svært få.. Er 20+1 idag og har kjent spark siden 15+5 denne gangen. Første gang kjente jeg det i uke 17-18.
Ja, den fiskehalebeskrivelsen kjenner ikke jge meg igjen i heller. Nå er jeg 23+2 på vei og kjenner masse endelig. Var lenge usikker på hva jeg kjente, de siste ukene har jeg blitt sikker. For meg kjennes det ut som små dytt meste neders i magen, men har også kjent dem lenger opp slik du beskriver.
 
Kjente liv for første gang sikkelig i uke 19 denne gangen!
Men var små dytt nederst her og fra uke 17/18
 
Kjente liv super tidlig. Bare 12 uker på vei, men jeg kjente ikke noe daglig før seinere, så de første bevegelsene i uke 18 :)
 
Syns det er helt umulig å kjenne forskjell på rumling og bevegelser fra baby. Prøver å ikke stresse med det, siden morkaka er foran. Men gleder meg masse til å bli helt sikker. Burde vel skje snart da jeg er i uke 22
 
Er 20+0 og i går ble jeg endelig sikker på at jeg kjente spark. Endelig!
 
16+3 ca
 
Kjente første spark 17+1, men gikk noen dager til før jeg ble helt sikker på hva det var. Jeg kjenner det også som små dytt, og ikke bobler/sommerfugl/fiskehale.
 
Her kjente jeg fra ca uke 15. Kjentes som fiskehale og små dytt:happy:
 
Back
Topp