Når kjente dere liv?

Trulte_86

Flørter med forumet
Jeg er nå 17+4, andregangsgravid, men kjenner enda ikke bevegelse. Blir jo nesten stressa av det, for syns det virker som om "alle" andre som er andregangsgravid kjente bevegelse så tidlig :nailbiting:
 
Jeg trodde jeg kjente spark første gang (2.gangs) når jeg var 16+4, men viste seg at jeg var 15+5 (etter terminberegning på oul) :wideyed: Jeg har kjent bevegelser en god del før dette, men dette var føste dagen jeg ikke var i tvil om jeg hadde kjent spark eller ikke. Kjente også spark dagen etter, men omtrendt ingenting de to neste dagene før det tok seg opp igjen og har siden kjent noe spark hvertfall daglig, men er først nå i det siste at jeg har kjent spark flere ganger til dagen. :happy: 19+2 idag og har morkaken bak.

Forresten så tror jeg ikke du skal bekymre deg. 17+4 er tidlig det også, og det er nok ikke alle som kjenner bevegelser før andre gang i forhold til første. Og så har det nok noe å si om kanskje morkaken er forran og blokkerer noe for slagene som kommer fra lille. Du vil nok kjenne det snart du også ❤
 
Jeg er nå 17+4, andregangsgravid, men kjenner enda ikke bevegelse. Blir jo nesten stressa av det, for syns det virker som om "alle" andre som er andregangsgravid kjente bevegelse så tidlig :nailbiting:
Jeg kjenner ikke. Er 17+4 jeg også, og andregangs. Kjente noe for en måneds tid siden, men ikke siden da.
 
Jeg er førstegangsfødende og har kjent liv siden omtrent uke 14, men har morkaka bak, noe som sikkert hjelper litt. I starten var bevegelsene såppas svake at jeg kun merket de hvis jeg lå på rygg i senga og slappet av.

Nå er jeg i uke 18 og kjenner mye mer liv, men det varierer fortsatt en del. Tipper det har mye med hvordan babis ligger der inne. Kjenner bare liv helt øverst i livmora, så hvis hen legger seg mer ned mot bekkenet så kjenner jeg det nok ikke.
 
17+3 og kjente de første ordentlige dultene 17+0. Det skjer fortsatt ganske sjelden og bare hvis jeg ligger helt rolig på ryggen og kjenner etter. Har kjent kiling siden uke 15, men det har vært såpass diffust at jeg ikke har vært helt sikker på om det var babyen. Morkaka er foran her.

Sist gang kjente jeg tydelig liv fra uke 14, men da var morkaka bak.
 
Jeg er 17+5, andregangs og kjenner heller ikke noe særlig liv.. kanskje noen små bobler som kan være spark.
 
Jeg er 3.gangs å kjente litt fra uke 12,men da kunne det gå flere dager uten å kjenne liv. Fra uke 16 har jeg må kjent liv hver dag, er i uke 17 nå ❤️ :)
 
Jeg er førstegangs 17+3, og kjenner heller ingenting. 15+6 var vi på UL og så jenta lå å sparket og snudde seg. Men jeg kjente ingenting. Jeg også føler «alle» kjenner noe nå. Men det er sikkert mer at de som ikke kjenner noe enda ikke skriver om det. Det er liksom ingen nyheter å fortelle på den fronten.
 
Jeg er nå 17+4, andregangsgravid, men kjenner enda ikke bevegelse. Blir jo nesten stressa av det, for syns det virker som om "alle" andre som er andregangsgravid kjente bevegelse så tidlig :nailbiting:
Andregangs, 17+4 og kjenner veldig lite :) Berre snåbobling/vibrasjoner innimellom. Trur faktisk eg kjente det tidligere med førstemann, men da var morkaka bak, no er den forran.
 
Har kjent liv siden ca uke 12. Er tredjegangs og har morkaka bak denne gangen. Kjente liv rundt uke 16-18 med de to andre, og hadde da morkaka bak. Er 20+3 idag.
 
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Er andregangsfødende og begynte å bli skikkelig stressa. Kjente så vidt noe i slutten av uke 17 men var usikker på om det var baby eller luft. Kjente veldig lite i uke 18 og 19 også men da begynte jeg å kjenne at det med sikkerhet var baby. Bekymret meg MYE! Kom på OUL og fikk vite at jeg hadde morkaken mellom baby og magen og at den demper mye av bevegelsene. Det har bare økt gradvis med bevegelse og alt er fint med babyen :) Er nå i uke 21 og kjenner nå hver dag men det er ikke sterke spark.
 
Kjente ikke før uke 22-23 med første pga morkaka foran. Denne gangen e morkaka bak og har kjent litt siden uke 14-15. :)
 
Jeg er 17+0 og gravid med fjerdemann. Kjente to runder med veldig tydelig liv i uke 14, siden har det stort sett bare vært svake og diffuse bevegelser eller et slags press/dytting innimellom. Morkaken ligger foran, så regner med at det er den som demper. Veldig frustrerende for en som er litt i overkant hysterisk i forhold til svangerskapet og virkelig trenger å kjenne mye og tydelig liv.
 
Jeg er fjerdegangs, og har kjent de første "boblene" mellom uke 11 og 15 med mine. Nå er jeg 21+0 og kjenner masse:happy: Tror det er mye vanligere å begynne å kjenne liv seinere enn jeg har gjort. Uke 17 er tidlig ennå:happy:
 
Jeg er førstegangs og 21+3 på vei i dag, og morkaka ligger foran. Jeg er veldig usikker på om jeg kjenner livet inni der eller om det er andre ting jeg kjenner som luftbobler eller tarmer. De siste dagene har jeg kjent mye etter, men vet ikke helt hvordan det skal kjennes når den lille beveger seg. Jeg blir litt usikker egntlig. Håper jeg blir sikker snart.
 
I denne artikkelen står det:

"Jeg pleier å si til mine førstegangs-fødende at de lett kan komme forbi uke 20 før de klarer å kjenne skikkelig med liv, og at det er helt normalt. Flergangs-fødende kjenner ofte liv to til tre uker tidligere. Men normalområdet er ganske bredt der, og jeg har faktisk møtt kvinner som er helt sikre på at de kjenner liv helt ned i uke 13-14. Samtidig må noen kvinner vente helt til uke 23-24 før de kan si med sikkerhet at de kjenner liv."

Så det er så absolutt ikkje unormalt å ikkje kjenne liv endå!
 
Jeg er førstegangs og 20+5 nå, og synes dette er vanskelig å vite sikkert. Jeg kjenner noe som ligner på små «dytt» nederst i magen, men ingenting boblete som mange beskriver. Jordmor trodde likevel at dette var babyen i magen. I så fall har jeg nok kjent det ca 3 uker... noen andre som kjenner noe som ikke er sånn som andre beskriver de første tegnene til liv?
 
Jeg er førstegangs og 20+5 nå, og synes dette er vanskelig å vite sikkert. Jeg kjenner noe som ligner på små «dytt» nederst i magen, men ingenting boblete som mange beskriver. Jordmor trodde likevel at dette var babyen i magen. I så fall har jeg nok kjent det ca 3 uker... noen andre som kjenner noe som ikke er sånn som andre beskriver de første tegnene til liv?

For meg kjennes det også ut som dytt, ikke bobler. Føles litt som om noen ommøblerer/romsterer i magen. Jeg føler det også langt nede, hun ligger med hodet opp og beina ned.
 
Back
Topp