Når kjøper man ting til babyen i magen?

Krokodille123

Betatt av forumet
Januarlykke 2020
Juliknøttene 2022
Når begynner dere å kjøpe inn ting til den lille? Dette er min første og jeg har såååå lyst til å kjøpe ett eller annet! [emoji15] men føler det er litt skummelt enda, vet jo aldri om vi kommer til uke 12 saft!
 
Samme her! Er 8+4 i dag og klør i fingrene etter å begynne å kjøpe småting[emoji4] Tenker å hvertfall kjøpe en body nærmere uke 13/14, da vet hele familien det og jeg skal nok legge ut på min private instagram at jeg skal ha baby, så da passer det fint med et bilde av body og ul-bilder[emoji274]
 
Jeg fikk låv av mannen og kjøpe etter ul med første. Nå har vi mesteparten fra sist, men blir nok litt shopping når vi får vite kjønnet :)
 
Jeg tør nok ikke å kjøpe noe før jeg er rundt halvveis, men kjøper nok en body etter UL i uke 12-13 [emoji28]
 
Jeg venter nok til etter den ordinære ultralyden, men siden vi har det meste fra før, så blir det ikke sååå mye shopping i forkant denne gangen. :)
 
Jeg ville anbefalt å vente med de store tingene som vogn, seng og lignende til man er over halvveis :)
Dette fordi det kan være voldsomt sårt å sitte med splitter ny vogn og barneseng hvis man er så uheldig å miste.
Sånn småtjafs er jo bare å kjøpe litt innimellom når det klør for mye ;)
Alt i alt må man se selv når det passer best for en selv å begynne å kjøpe :)
 
har ikke tenkt tanken engang på å handle... så kanskje etter ordinær ul? det eneste jeg håper jeg snart kan kjøpe er mamma klær ;)
 
Sniker.

Jeg begynte å kjøpe (på salg) når vi planla graviditeten. Men så blir jeg ikke sentimental over bruksting hvis det skulle gå til grunne.
 
Handlet litt på forhånd :p Og handlet litt tøy så langt ;)
 
Har ikke kjøpt noe, enda. Tenker vi kjører for en del gjenbruk etter storesøster også:)
Blir det jente har vi i allefall mye klær som godt kan brukes igjen.. har også seng og vogn. Veldig usikker på om vi skal bruke vogna, må iallefall vaske den og se hvordan den er. Om ikke kjøper vi sikkert brukt på finn
 
Jeg har det meste av de store tingene, jeg kjøpte i uke 24 sist :)
Dessverre fikk jeg ikke gå lenger enn 26+5...

Jeg kommer til å begynne å kjøpe litt småting rundt uke 12. Men det handler kanskje mer om tidspunkt for lønning enn noe annet :p

For min del er det på grunn av at jeg har litt utfordringer med tilknytningsprosessen denne gangen, og håper å kunne hjelpe den litt med å kjøpe ting som kun er tiltenkt denne babyen <3
 
Første gang så kjøpte jeg masse klær før jeg visste hvilket kjønn det ble... mens 2. gang + nå venter jeg til jeg vet kjønnet [emoji16]
 
Sniker. Jeg er bare prøver og handler masse på tilbud, når ulla går for 25-100kr plagget så hamstrer jeg i mange størrelser! Også tenker jeg at om det blir et tøft svangerskap så vil jeg ha litt i hus sånn at jeg ikke plages så masse med å måtte handle absolutt alt i graviditeten. Store ting kjøper jeg som de kommer på tilbud når vi har vært på første ul hvor de kan se at det ikke er exu.
 
Sniker. Jeg er bare prøver og handler masse på tilbud, når ulla går for 25-100kr plagget så hamstrer jeg i mange størrelser! Også tenker jeg at om det blir et tøft svangerskap så vil jeg ha litt i hus sånn at jeg ikke plages så masse med å måtte handle absolutt alt i graviditeten. Store ting kjøper jeg som de kommer på tilbud når vi har vært på første ul hvor de kan se at det ikke er exu.

Hvor finner du det så billig? [emoji15][emoji122]
 
Hvor finner du det så billig? [emoji15][emoji122]
Overalt :shy: jeg er kronisk å lete etter tilbud. Den lokale barnebutikken la nettopp ned og hadde superbillig alt, jeg hamstret som en tulling.
Er også og leter når kjedene har sessongskift, kjøpte babyklær på Cubus til 600 når det kostet 2500 originalt nå i vår.
 
Får henvisning til tidlig ultralyd så skal ikke handle noe før den iallfall[emoji4] Prøver nok å vente til etter OUL også.
 
Back
Topp