Når i fødselen gikk vannet ditt?

Etter maserier store deler av dagen gikk vannet. Og da var også fødselen i gang
 
Startet med vannavgang
 
Sprang så mye på do før vi dro til sykehuset at jeg ikke vet om noe gikk før vi kom til sykehuset. Gikk ihverfall en del vann ide jeg skulle til å sette meg i sykehussengen med pressrier og full åpning;-)
 
Jm tok da vel på 9cm, begynte med pressrier kjapt ettepå vertfall!
 
Vannet gikk rett før ungen kom ut. (Styrtfødsel). Vannet spruta bokstavelig talt. Jeg lå flatt på ryggen å kunne se vannet sprute.
 
hadde også styrtfødsel, så vannet ble tatt av JM etter pressriene startet
 
Veeeel... Riene begynte ganske pang og jeg ringte ambulansen. Fikk pressrier i ambulansen 20 minutter før vi var fremme på sykehuset - som jeg måtte holde igjen fordi jordmoren vi hadde hentet på veien ikke rakk å kjenne på åpningen. Da vi kom frem holdt dem heisene og plasserte meg på do. Der klarte jeg ikke å holde igjen pressrien og da gikk vannet. To jm kom og bærte meg i all hast opp i senga og der kom gutten etter andre pressrie. Fra første rie til gutten var ute tok det 3 timer. Dem rakk aldri å kjenne etter åpning, men siden livmorhalsen revnet så har jeg nok ikke hatt full åpning.
 
Fødsel startet med vannavgang. Det gikk ca. 3,5 time til babyen var ute. Kjente ikke rier før kort tid før hun kom ut.
 
En liten stund før pressriene startet. Satt faktisk på do og tisset når det gikk, ganske praktisk engentlig. Bare litt pinlig når jordmor stakk hodet ned i do for å lukte på det etter jeg hadde tisset. :D
 
Back
Topp