Når hodet er festet

Ikke helt det du svarer på siden jeg skal ha setefødsel, men spurte på sykehuset (Haukeland) hva jeg skulle gjøre hvis vannet gikk, og de sa at de hadde gått vekk fra det med å legge se på rygg for å hindre navlesnor i fødekanalen. Det var visst bare å sitte/stå/ligge alt ettersom hva jeg følte for, ringe føden, og så ville de fortelle meg hva jeg skulle gjøre videre.
 
Vært på kontroll hos jordmor i dag, 37+4. Hodet var fortsatt ikke festet, men nesten. Så nå trengte jeg ikke legge meg på rygg og ringe fødeavdeling med en gang fostervannet gikk.
Men satser på at fødselen starter med rier uansett. Får se. :)
 
Skulle stå 39+4. Får ikke til å redigere innlegget etter det er postet tydeligvis..
 
Her ble og bekkenet og verre etter at det festet seg, men på en annen måte. Så det varierer nok.

Det med ambulanse har jeg aldri hørt...
 
Jeg er 40+1 idag, andregangsfødende med mye fostervann. Lillemor ligger godt ned i bekkenet men hodet vil ikke festes før fødselen setter i gang da noe vann ligger og stenger for, så hodet kan enda rikkes på. Jeg har ca 3cm åpning nå så håper det skjer snart :-D
Det er heller ikke sånn at hodet MÅ festes tidlig, så man trenger ikke bli skremt av den grunn!
 
Back
Topp