Når hodet er festet

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Hvordan har dere det etter hodet er festet? Jeg har lest at bekkenet ofte blir bedre da, men hos meg er det bare et sinnsykt mye større press mot bekkenet og det er enda vondere enn før. Helt forferdelig vondt å snu seg i senga.
Kjenner mye press nedover og myye menssmerter. Andre som har det slik?
Magen har heller ikke sunket sånn synlig, men med alt presset nedover kjennes det ut som om magen er sunket.
 
Verre her og, mye press og kjennes ut som hun prøver å stikke en fot ut hver gang jeg må tisse. Magen er nok ikke sunket helt her heller, men er bare i uke 34. Vet ikke om hodet dr festet men hun har lagt seg med hodet ned og så vidt jeg kan kjenne ikke flyttet på seg.
 
Verre her og, mye press og kjennes ut som hun prøver å stikke en fot ut hver gang jeg må tisse. Magen er nok ikke sunket helt her heller, men er bare i uke 34. Vet ikke om hodet dr festet men hun har lagt seg med hodet ned og så vidt jeg kan kjenne ikke flyttet på seg.
Sånn kjennes det her også på do ja:wideyed: Jeg er 38 uker på vei. Føler liksom alle plagene jeg hadde har tatt seg opp siden hodet ble festet.
 
På kontroll for en uke siden sa jm at hodet var på vei til å feste seg. Bortsett fra at han ligger og trykker mot blæra, noe han har gjort en stund nå uansett, har ikke noe endret seg. Ikke noe mer plass til lungene, bekkenet gjør mer og mer vondt for hver dag, menssmerter og sliter fortsatt med intens halsbrann. Magen har ikke direkte sunket men merker jo at den ikke lenger vokser utover pga str/vekt.
 
På kontroll for en uke siden sa jm at hodet var på vei til å feste seg. Bortsett fra at han ligger og trykker mot blæra, noe han har gjort en stund nå uansett, har ikke noe endret seg. Ikke noe mer plass til lungene, bekkenet gjør mer og mer vondt for hver dag, menssmerter og sliter fortsatt med intens halsbrann. Magen har ikke direkte sunket men merker jo at den ikke lenger vokser utover pga str/vekt.
Ja halsbrannen er fortsatt her, og tungt å puste fortsatt:yuck: Gleda meg til hode skulle feste seg og magen skulle synke. Men har ikke fått noen av de «fordelene» jeg heller..
 
Magen her går litt opp og ned [emoji85]. Var liksom helt sikker på at den hadde sunket, men plutselig var den tilbake. Hodet har ikke festet seg og er vist gooood plass i bekkenet!
 
Er 37+6 og hodet er festet, jeg merker at magen har sunket. Det er ikke så ømt i ribbeina lengre. Men desto mer ømt mellom beina, menssmerter og masse trykk på blæren.
 
Er 37+6 og hodet er festet, jeg merker at magen har sunket. Det er ikke så ømt i ribbeina lengre. Men desto mer ømt mellom beina, menssmerter og masse trykk på blæren.
Er vel slik det skal være sikkert. Hadde håpt det skulle bli bedre siden det var litt sånn beskrevet flere plasser. Men er vel veldig individuelt som alt annet;)
 
Merker ingen forskjell. Både denne gangen og sist festet hodet seg i uke 32, uten at jeg merket nevneverdig forskjell...
 
Beklager at jeg ikke svarer på det som trådstarter skriver om.

Var hos lege i dag for kontroll. Er i uke 37+1. Babyen lå fortsatt med hodet ned, men hodet hadde ikke festet seg. Legen sa at om fostervannet skulle gå, så skulle jeg legge meg ned på rygg og ringe fødeavd/113 for å bli hentet med ambulanse.
Andre som har fått den beskjeden?
Skal til jordmor neste gang i 39+4, så er en stund til.
 
Beklager at jeg ikke svarer på det som trådstarter skriver om.

Var hos lege i dag for kontroll. Er i uke 37+1. Babyen lå fortsatt med hodet ned, men hodet hadde ikke festet seg. Legen sa at om fostervannet skulle gå, så skulle jeg legge meg ned på rygg og ringe fødeavd/113 for å bli hentet med ambulanse.
Andre som har fått den beskjeden?
Skal til jordmor neste gang i 39+4, så er en stund til.
Hm, var det fordi hodet ikke var festet? Jeg er også i uke 37, og hodet til lille har ikke festet seg her heller. Jeg fikk dog ikke noe beskjed om å ringe 113 om vannet skulle gå.
 
Beklager at jeg ikke svarer på det som trådstarter skriver om.

Var hos lege i dag for kontroll. Er i uke 37+1. Babyen lå fortsatt med hodet ned, men hodet hadde ikke festet seg. Legen sa at om fostervannet skulle gå, så skulle jeg legge meg ned på rygg og ringe fødeavd/113 for å bli hentet med ambulanse.
Andre som har fått den beskjeden?
Skal til jordmor neste gang i 39+4, så er en stund til.

Grunnen til at du har fått beskjed om dette er kanskje fordi han mistenker at fosteret fortsatt kan snu seg.. Derfor legge seg ned og ringe [emoji4].

Hodet her er fortsatt ikke festet, men det er vanlig for flergangsfødende. Hodet er godt nede i bekkenet så faren for at hun skal snu seg er veldig liten [emoji4]. Er 38+6 i dag, og hadde siste time hos jordmor i dag [emoji4]
 
Ikke for å skremme! Men har hørt at det er mulig at navlestrengen kan komme litt ut hvis vannet går og hodet ikke er festet.
 
Okei. :) Takk for svar. Da skal vi gjøre det om fødselen skulle starte med at fostervannet går og ikke rier. :)
 
Beklager at jeg ikke svarer på det som trådstarter skriver om.

Var hos lege i dag for kontroll. Er i uke 37+1. Babyen lå fortsatt med hodet ned, men hodet hadde ikke festet seg. Legen sa at om fostervannet skulle gå, så skulle jeg legge meg ned på rygg og ringe fødeavd/113 for å bli hentet med ambulanse.
Andre som har fått den beskjeden?
Skal til jordmor neste gang i 39+4, så er en stund til.
Har hørt at navlestrengen kan komme i klem eller noe i den duren. Hvis hodet er festet står det som en propp i bekkenet og dermed er det ikke noe farlig.
 
Beklager at jeg ikke svarer på det som trådstarter skriver om.

Var hos lege i dag for kontroll. Er i uke 37+1. Babyen lå fortsatt med hodet ned, men hodet hadde ikke festet seg. Legen sa at om fostervannet skulle gå, så skulle jeg legge meg ned på rygg og ringe fødeavd/113 for å bli hentet med ambulanse.
Andre som har fått den beskjeden?
Skal til jordmor neste gang i 39+4, så er en stund til.
Mulig de praktiserer forskjellig. Fikk aldri denne beskjeden med eldste som aldri festet seg, og at det kun gjaldt ved seteleie. Men det er alltid greit å være på den tryggeste siden, så ville hørt på legen :)
Ihvertfall ringe føden da, så får de evnt avgjøre om de sender ambulanse.

Jeg har fått beskjed om å ringe føden uansett nå, om jeg trenger ambulanse, for da sender de med jordmor og :)
 
Back
Topp