Når har dere første time hos jordmor?

Jeg fikk beskjed om å ringe jordmor igjen i desember og få time i starten av januar. Syns det var vel seint, men kommunen har dårlig råd og spinker og sparer på jordmødrene... Skal til legen uke 12 (starten av oktober) så det er da noe! regner med han tar UL som sist, og så henvisning til OUL ved sykehuset nærmere uke 20 sikkert!

Skal vel ikke før om 12 uker, når jeg skal til 24 ukers kontrollen.. Litt sent, men kommunen skal vel spare på jordmor-tilbudet..

Var hos lege for to uker siden, da var jeg 10 uker, og så er det ultralyd når jeg er 18 uker, og ingenting før uke 24 etter det..

Tenkte å ringe jordmor etter første legetime som er på mandag:)

Har ikkje vart hos varken lege eller jordmor enda. Tenke ta en ul time nest uke Pga starka medisiner eg har gått på nær eg blev gravid. Visste ej ev var gravid da. Tenke prøva bestille førsta timen hos legen nær eg er 12 uker. Sen kommer eg gå annahver gang lege jordmor

Er det noen som har vært gravide før og ikke fått oppfølging av jordmor?
Jeg trodde vel egentlig at det ikke var uvanlig å få all oppfølging hos fastlegen og har egentlig ikke tenkt noe særlig å jordmor.

Er det noen som har vært gravide før og ikke fått oppfølging av jordmor?
Jeg trodde vel egentlig at det ikke var uvanlig å få all oppfølging hos fastlegen og har egentlig ikke tenkt noe særlig å jordmor.

Jeg var kun hos lege forrige gang,det fungerte fint. Ble vel sent til jm en gang pga en ekstra sjekk bare :) men tenkte å ta jordmor denne gangen da det er nærmere en fast lege nå.

Her er ikke første jordmortime for 2.gangsfødende før i uke 24 :eek:

Lege i uke 8-10, oul i uke 18-20 og jordmor uke 24.

Men pga pågående blødninger som har vart i 3 uker blir jeg å ringe jordmorsenteret i uke 12 og bestille time.

Jeg var kun hos lege forrige gang,det fungerte fint. Ble vel sent til jm en gang pga en ekstra sjekk bare :) men tenkte å ta jordmor denne gangen da det er nærmere en fast lege nå.
Hvordan ekstra sjekk fikk du hos jordmor som du ikke kunne få hos fastlegen? Fastlegen min har og gynekolog utdannelse så bare lurer på om jeg bare kan ha henne eller om jeg bør se etter jordmor også

Her er ikke første jordmortime for 2.gangsfødende før i uke 24 :eek:

Lege i uke 8-10, oul i uke 18-20 og jordmor uke 24.

Men pga pågående blødninger som har vart i 3 uker blir jeg å ringe jordmorsenteret i uke 12 og bestille time.
Er ikke det normalt om man følger de vanlige oppfølginger da?

Blir ikke før i rundt uke 22 :) Følger de vanlige oppfølgende.

Er ikke det normalt om man følger de vanlige oppfølginger da?
Jo, men virker som de fleste her inne er hos jordmor myyye tidligere. ;)

I et normalt svangerskap så er vel det helt greit.

Men jeg føler det blir for lenge å gå i usikkerhet. Må ha noen å snakke med, evt høre fosterlyd oftere, pga blødningene.

Jo, men virker som de fleste her inne er hos jordmor myyye tidligere. ;)

I et normalt svangerskap så er vel det helt greit.

Men jeg føler det blir for lenge å gå i usikkerhet. Må ha noen å snakke med, evt høre fosterlyd oftere, pga blødningene.
Kan du ikke bestille time før da? De følger vel vanlig innkalling.

Her i kommunen er det tydeligvis normalt fra uke 12, for da jeg ringte så virket det veeeeldig viktig at første timen hos henne var rett etter uke 12, altså ved månedsskiftet.. Ble nesten krisesituasjon når jeg sa jeg ikke kunne den dagen ho hadde tenkt seg :p

Back
Topp