Når har dere første time hos jordmor?

Her i kommunen er det tydeligvis normalt fra uke 12, for da jeg ringte så virket det veeeeldig viktig at første timen hos henne var rett etter uke 12, altså ved månedsskiftet.. Ble nesten krisesituasjon når jeg sa jeg ikke kunne den dagen ho hadde tenkt seg :p
MEn har du da vært hos fastlegen i tilleg?

Her jobber jeg i samme bygget som helsestasjonen og jordmor holder til, i tillegg til at jordmoren er en venninne av meg, så jeg har fått beskjed om å bare stikke innom om jeg vil høre hjertelyd eller noe sånt. :) er tredjegangs, og fornuftig (som hun sier), så det er ikke så viktig med skikkelig jordmortime med det første.. blir vel etter oul en gang, tenker jeg.

Jeg kommer kun til å gå til fastlegen, da jeg har et veldig godt forhold til henne. Hun har fulgt meg gjennom mange tunge tider i livet mitt og vært en god støtte. Ikke noe minus med at hun tar ul på hver kontroll heller.;)

Første jordmorkontroll i dag, 11+4...
Tror jeg kommer til å gå til jordmor hver gang framover. Føler det er mer fokus på svangerskap og baby der enn hos legen. Og så har legen min permisjon, så må i tilfelle til vikarierende.

Skal ta blodprøver neste uke og OUL om ca 5 uker... Leeeeenge å vente!!

Er det noen som har vært gravide før og ikke fått oppfølging av jordmor?
Jeg trodde vel egentlig at det ikke var uvanlig å få all oppfølging hos fastlegen og har egentlig ikke tenkt noe særlig å jordmor.

Har ikke bestilt hos jordmor enda.. Fastlegen er to min unna å gå, og jordmor må jeg kjøre 20min til. Tenkte egentlig å bruke fastlegen denne gangen, men hun er blitt sykemeldt i hvertfall to mnd til, og de har satt en ubrukelig vikar for henne.. Så blir vel å bestille jordmor likevel, for ihvertfall ikke vits i å gå til en som ikke har peiling på svangerskap :)

Er det noen som har vært gravide før og ikke fått oppfølging av jordmor?
Jeg trodde vel egentlig at det ikke var uvanlig å få all oppfølging hos fastlegen og har egentlig ikke tenkt noe særlig å jordmor.

Nå har ikke jeg så mye erfaring da, men har litt oppfatning av at jordmødre og leger har litt ulikt fokus... Men så kommer det kanskje an på legen man har også da...

Nå har ikke jeg så mye erfaring da, men har litt oppfatning av at jordmødre og leger har litt ulikt fokus... Men så kommer det kanskje an på legen man har også da...
Og i tillegg har jordmor mye bedre tid enn legen :) jeg synest det er mye koseligere å gå til jordmor :)

Back
Topp