Når har dere første svangerskapskontroll?

Tidlig ul i uke 7, men litt usikker på lege eller jordmor først. Høre med gyn. Hun nevnte at jeg må ta en belastningsprøve pga fare for diabetes. Så vi får se litt
 
Tenkte å bestille time hos fastlege til første kontroll. Får man informasjon der om hva man gjør videre, med tanke på jordmor, ul ol.? Bestiller man selv disse timene? Og hvor tidlig ute bør man være egentlig? Vil jo ha ul tidligst mulig etter uke 12
 
Tenkte å bestille time hos fastlege til første kontroll. Får man informasjon der om hva man gjør videre, med tanke på jordmor, ul ol.? Bestiller man selv disse timene? Og hvor tidlig ute bør man være egentlig? Vil jo ha ul tidligst mulig etter uke 12

Fastlegen søker vel om oul i uke 17-19 :)
 
Ringte legesenter idag og de satte meg opp til time på Torsdag (er da ca 8uker). Førstegangsfødende så jeg bare takket og bukket:) Så får vi se hva fortsettelse bringer!
 
Har fått time til første kontroll 14.november, da er jeg vel rundt 10 uker. Så jordmortime 15.des. Det er lenge å vente!!
 
Jeg ringte legen min på mandag. Venter fortsatt på når jeg skal få time. De har høstferie ut neste uke så det blir hvertfall ikke før uka etter det hvis jeg skal til legen.
 
Første time hos fastlegen 11+4, blir mest sannsynlig privat tidlig UL uka etterpå
 
Man bestemmer jo helt selv om man vil gå til bare jordmor eller til bare lege, eller om man vil gå til begge. Min lege anbefaler å gå til begge deler, fordi at de legger vekt på litt forskjellige ting underveis. Og jeg har ringt med en gang jeg fikk positiv test for å få time og har aldri fått inntrykk av at de ikke ønsker at vi kommer før uke 12. :)
 
Back
Topp