Når har dere første svangerskapskontroll?

Leea

Forelsket i forumet
jepp…:) Overskriften sier vel det meste :)
Jeg var så dårlig i sist svangerskap at første kontrolllen min ble pga store blødninger, etter det fikk jeg tett oppfølging.
Så jeg lurer på, når bestiller dere time? Og bestiller dere hos lege eller jordmor første gangen?

Jeg hadde første time hos jordmor i går, da var jeg 7+4. Skal tilbake å for å ta blodprøver tirsdag 28.

Uke 10 var visst vanlig hos min fastlege :) uken etter skal jeg til jordmor

Uke 12 til fastlegen men nå er jeg inne og tar prøver litt før dette pga av fare for at jeg er smittet av femte barnesykdom. Tenkte kanskje å ta en kontroll til jordmor etter oul ellers bruker jeg nok fastlegen som ligger mer tilgjengelig til og er ei ålreit dame:)

Skal på tidlig UL når jeg er 9uker. Bestiller time hos jordmor ca uke 11-12.

Skal på svangerskapskontroll OG tidlig UL til tirsdag, og da er jeg 8+3 :D

Skal på ul 7+4.
Tenkte å til lege rundt uke 9-10 for å Ta blodprøver og fylle ut svangerskap skjemaet.
Ul igjen i uke 13 ca.
Og så tenkte jeg jordmor fra uke 15.

Skal til første kontroll i uke 8, men har en tidlig UlL i uke 7. Får litt ekstra oppfølging pga min for tidlige overgangsalder, men er usikker på om jeg har en større risiko for SA.. Flere som trenger litt ekstra oppfølging? Jeg går på en progesteronkrem for å motvirke at kroppen støter fosteret fra seg..

Skal på tidlig UL 6+3
Første kontroll hos fastlege 10+0
Muligens en ny UL i uke 12/13
Andre kontroll blir forhåpentligvis hos jordmor etter OUL

Rundt uke 12 tenker jeg. Ville egentlig gått til jordmor for første kontroll, men det ser ut som om jeg ikke finner en jordmor her, så da blir det hos fastlegen.

Jeg var nå nettopp å fikk tatt de blodprøvene og fikk ordna med helsekortet. Jeg hadde ma sist så skal tilbake om 4 uker, altså når jeg er i uke 10 :) jordmor tar vi etter uke 12 :)

Lege i uke 12, og jordmor først i uke 24 har jeg fått beskjed om. Synes fet var litt lenge til?!
Så blir det tidlig ul nå i uke 7, og oul i uke 18/20

Blodprøve mandag, og ul forhåpentlivis 27 okt. Da er jeg 6 uker. Tidlig ul pga ivf og tidligere exu

Skal snart bestille men di ønsker helst ikkje før uke 12

Legetime uke 10 og tidlig ul i uke 11. Føles lenge til, men ønsket å ha det nærmeste uke 12. Er andremann men føler meg neste like stressa som første gang. Er 5+4 i dag

Back
Topp