Når har dere fått ordinær ultralyd i uke 17-19

mymy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberfruene 2018
JuniJubel2021
Sensommerskattene 2023
Når har folk fått neste ul? Altså den mellom 17-19. Fikk19+3 syntes det var seint!

Bare fått for tul jeg. Noen andre som skal føde på Kalnes som fikk begge på en gang?

Jeg har fått 18+0 basert på menstermin. Tror det blir ca 17+5 basert på EL. Håper ikke det er dumt ift om det er litt tidlig.

Endret det fra tidligere da. Da var det mellom 17-19. Greit vite

Sniker. Veilederen (Helsedirektoratet) sier enda "i uke 17-19" (de har ikke laget noen ny siden 2005 dog. Jeg leita.. de burde vel laget en ny for å inkludere den rundt uke 12). Men "rundt uke 18"...
Ville ringt hvis det blir senere enn 20 uker på vei dog. Det skal være gjort innen rimelig tid, sånn at man får tid til eventuell morkakeprøve ved funn av avvik; og få svar innen 21+6 (abortgrensen). Det kan ta opp til to uker, og da er det litt dumt å få senere enn 20 uker på vei....

(Jeg har selv forøvrig fått i uke 18+5)

Jeg har fått 18+0 basert på menstermin. Tror det blir ca 17+5 basert på EL. Håper ikke det er dumt ift om det er litt tidlig.
Sniker, jeg hadde OUL 17+5 basert på EL, gikk helt fint det. På TUL (12+3 ifølge EL) så forklarte jeg at jeg hadde EL tidlig, og de så det på str på fosteret at jeg hadde rett :p Termin ble satt da, 1 dag bak ELtermin istedenfor menstermin som var 4-5 dager bak. På OUL og de to vekstkontrollene jeg har hatt siden, har baby vært en god del større enn gjennomsnittet, er glad termin ble satt allerede på TUL, ellers kunne jeg risikert at de trodde at jeg var over en uke lenger på vei, som hadde vært umulig :hilarious:

Fått 18+3. Meg skjøv de en uke frem fordi de trodde de ville kunne se mer da (menstermin er for tidlig ift. reell termin).

Fikk begge timene samtidig, både tidlig og ordinær. Var idag 12+6 og neste er 19+1 ☺️

Back
Topp