Når har dere fått innkallelse til otul?

Jeg fikk innkalling til TUL i dag, skal ha når jeg er 12+6. Henvisningen ble sendt 31.08, jeg fikk først brev om at den var vurdert og at innkalling ville komme senere 04.09.
Så bra. Håper jeg får innkallelse ila denne uken da. Hvis ikke får jeg vel prøve å ringe neste uke. Ikke fått noe brev heller jeg om at den er vurdert.

Jeg fikk først til når jeg er 13+3, men da er vi bortreist. Ringte for å få den flyttet og fikk da ny time til 14+0. Hun i telefonen mente det var innafor, så da stoler jeg på det.

Eneste kjedelige da er at jeg hadde håpa å få tul før vi skal møte foreldrene mine, så vi kan fortelle dem. Nå blir jeg mer usikker på å si det. Kanskje vi får avtale et til treff med dem før jul.

Har fått time til otul på sykehuset 12+4. I tillegg har jeg bestilt privat ultralyd når jeg er 13+0.

Jeg var hos han samme privat når jeg var 8+3, og følte meg såå trygg! Han skal visstnok også være mye bedre til å se hvis noe er galt ut fra ultralyd enn de er på sykehuset. Har også et lite håp om at de kan se kjønn på den private timen:angelic::angelic::smiley-ashamed005

Jeg har fått time til otul når jeg er 13+6, men er redd det kan være litt sent?
Jeg tenkte også det samme, men de sier det er lettere å se i uke 13 enn tidligere. Så da ble jeg egentlig fornøyd med den datoen. Det er lettere å se kjønn også.

Er otul innvendig ultralyd? Bare tenkte på at de spurte om å ha undervisning, tenkte ikke på om jeg må ligge der med beina spred og 5 studenter og en lærer tilstede :oops: På ultralyden igår så vi ting tydelig, men ikke tydelig nok så da hadde innvendig vært best, men hadde håpet å slippe det på otul

Er otul innvendig ultralyd? Bare tenkte på at de spurte om å ha undervisning, tenkte ikke på om jeg må ligge der med beina spred og 5 studenter og en lærer tilstede :oops: På ultralyden igår så vi ting tydelig, men ikke tydelig nok så da hadde innvendig vært best, men hadde håpet å slippe det på otul
Sist jeg hadde otul i mars var det hvertfall utvendig :happy:

Utvendig :)

Fikk inntrykk fra jordmor jeg var hos på mandag at de fleste får utvendig. Fikk det inntrykket fordi ho spesifiserte at jeg muligens måtte ta innvendig siden jeg har bakovervendt livmor, og det kan være vanskelig å se noe med utvendig ultralyd. Med mindre den er begynt å bevege seg fremover innen den timen. Kanskje en fordel for meg at jeg skal ha den 14+0 sånn sett :P

Jeg tenkte også det samme, men de sier det er lettere å se i uke 13 enn tidligere. Så da ble jeg egentlig fornøyd med den datoen. Det er lettere å se kjønn også.
Jeg klarte ikke helt å slå meg til ro med det, i tillegg til at det krasjet med både min jobb og samboer sin skiftordning. Fikk fremskyndet til 13+3, og jeg kjenner jeg slapper mer av nå:Heartred Fint å kunne være begge to på otul også. Og så gjør det ikke noe om de ikke kan se kjønn, for det vil vi ikke vite☺️

Fikk time 2 oktober, da er jeg 12+4 :happy:

Jeg klarte ikke helt å slå meg til ro med det, i tillegg til at det krasjet med både min jobb og samboer sin skiftordning. Fikk fremskyndet til 13+3, og jeg kjenner jeg slapper mer av nå:Heartred Fint å kunne være begge to på otul også. Og så gjør det ikke noe om de ikke kan se kjønn, for det vil vi ikke vite☺️
Så bra at de hadde mulighet til å flytte timen for dere! :D

Har fått time på SUS når jeg er 13+0. Fikk egentlig time på lokalsykehuset når jeg er 12+6, men de endret timen til 11+6. syntes det var tidlig, så veldig glad jeg har timen på SUS.

Så bra! Jeg bare følte uke 14 var så nært og etter det kan man jo ikke måle nakkefold. Sikkert bare jeg som engster meg fordi jeg har lest at diagnostisk ultralyd bare fanger opp rund 90% av de med f.eks downssyndrom, håper ikke de som er i ytterkantene av det vinduet er det de oftest får feil. Lurte på å ta nipt også, men jeg har en bmi på 37 så jeg har lest det ikke er garantert svar.

Jeg må bare presisere at jeg ikke har noe som helst i mot barn med diverse utfordringer eller folk som velger å beholde uansett, vi ønsker bare ikke det selv når vi først har den teknologien.
Sniker fra mai. Hvor har du lest at ultralyd fanger opp 90%? Det høres altfor høyt ut! Jeg har selv en datter med DS, og jeg hadde 7 ultralyder i svangerskapet, uten at verken DS eller hjertefeil ble oppdaget før etter fødsel. Eneste jeg har hørt 90%-tallet ift er at 90% av de som får vite om DS etter ul tar abort. Jeg vet hvertfall om fem til i vårt DS-årskull alene som ikke fikk vite det av ultralydene. Frem til NIPT ble tillatt i Norge er det de aller færreste som har visst det på forhånd.

Samme gjelder nakkefold- vår datter hadde i følge ultralyden "perfekt nakkefold". Faktisk sa jordmor at hun "sjelden hadde sett et mer perfekt" foster. Akkurat DET er jeg dønn enig i da, hun er verdens fineste.

Back
Topp