når har dere deres første jordmortime?

snart-tobarnsmor

Flørter med forumet
Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta kontakt med jordmor etter at jeg hadde kommet til uke 16 :)

Jeg var på min første legesjekk i går, alt gikk helt supert, og jeg fikk se lille knøttet på ul<3 godt å se et lite hjerte som slår<3

 
Vi skal til første jordmortime i uke 12. Mener det står i statens helseanbefaling at første jordmortime skal være i uke 12, så skal neste være i uke 16.
Jeg synes vel kanskje uke 16 var i litt seneste laget?
 
Gratulere så mass!
Har faktisk ennå ikke bestilt noen jordmor jer, men det pga vi nettopp har flyttet å jeg IKKE vil ha hun samme (unnskyld at jeg sier det) hurpa jeg hadde sist...arrrg
 
Jeg skal 2 januar og det er for uke 12 men d er pga dårlig oppfølging av legen :(
 
Jeg skal ha første jm-time 6. Januar. Er da 14+5. Sist var jeg ikke før uke 19-20. Har ikke så mye å si de første ukene, er mer for sin egen del tror jeg.
 
Jeg hadde første jm time i uke 9, og skal tilbake i uke 12... var på første legetime i uke 6-7...
får nok en del ekstra oppfølging på grunn av bekkenløsning i forrige og dette svangerskapet, var veldig plaget med kynnere i forrige svangerskap og en datter som var født prematurt - selv om det bare var 4+2 uker for tidlig...

men her er det ikke så veldig pågang på jm heller, hadde nok ikke fått samme oppfølging hadde det ikke vært for at de faktisk har kapasitet...
 
Er vel ikke før uke 24 det er vanlig, men her i bydelen min får vi visst en ekstra time hos JM i uke 15 pga et livstilsprosjekt eller hva det var. Så jeg skal inn i slutten av jan, når jeg er ca 15 uker, til samme JM som sist :) Da er det under 1 år siden sist time jeg hadde hos henne ;) Hehe
 
Var hos jordmor i forrige uke jeg :) Bestilte time for å snakke gjennom forrige fødsel... Er mye lettere å snakke med ho enn legen min... Var ikke en vanlig kontroll da, mer en samtale pga fødselsangst...
 
Jeg skal til legen i uke 12 så til jordmor i uke 16 :)
 
Jeg var hos jordmor idag (uke 9)  :) 
Jeg går i tillegg til legen min, og er svært fornøyd med legen også. Men jordmor har litt bedre tid og så var det hyggelig å se helsestasjonen osv. Også fikk vi søkt på fødeplass også- liker alt som faller på plass!

Skal tilbake til jordmor uke 15/16. 
 
Første jordmor time skjer når eg er 15 veker på veg..
 
Skal i uke 16 ca. :) Har vært hos legen i uke 6.. så lenge mellom timene. men er 2.gangs så :)
 
Jeg fikk tlf fra jordmor i dagtidlig, hun hadde fått brev fra ahus om at jeg var gravid og skulle følges opp av henne. Skjønte ingenting når hun ringte, trodde man måtte ordne det selv, men er fordi jeg har vært veldig dårlig med hyperemesis, hatt blæremola 2 ganger tidligere og skal til utredning for kronisk utmattelsessyndrom. Hurra for god helse.... Syns det er veldig bra jeg får så god oppfølging fra sykehuset. fikk time 30 desember, da er jeg 14 uker.
 
Første jordmortime i uke 16.
 
Har ikke bestillt time hos jordmor ennå men er ofte hos legen pga. sykmeldig, hadde jo blødninger også i starten + at jeg har ryggproblemer
 
vet ikkje når eg skal bestille.. andregangsfødende har jo sjeldnere kontroller..

Skal til legen når eg er 11 uker på vei, og privat UL den samma uka..

kanskje det hadde passa med 16 uker da?

Sist gikk eg ikkje til JM før etter ordinær ultralyd..uke 20 eller noe

 


Vesten skrev:
vet ikkje når eg skal bestille.. andregangsfødende har jo sjeldnere kontroller..

Skal til legen når eg er 11 uker på vei, og privat UL den samma uka..

kanskje det hadde passa med 16 uker da?

Sist gikk eg ikkje til JM før etter ordinær ultralyd..uke 20 eller noe


Hvorfor mener du andregangsfødende har sjeldnere kontroller? skal jo være likt med kontroller til tross for at man venter unge nr 2?

 


Julifrøet skrev:
Vi skal til første jordmortime i uke 12. Mener det står i statens helseanbefaling at første jordmortime skal være i uke 12, så skal neste være i uke 16.
Jeg synes vel kanskje uke 16 var i litt seneste laget?


Tror det var i uke 16 jeg hadde min første jordmortime sist gang også :) åsså fikk jeg seff beskjed om å kontakte tidligere hvis det skulle skje noe :)
Jeg fikk høre at den første legetima skulle være i uke 12, men jordmortime i uke 16 :)
Men kan jo godt hende at det er forskjellig plass til plass :P
 
Back
Topp