Når hadde du barnevakt for første gang?

Alle maser om at de skal passe henne hele tiden. Jeg har jo egentlig ikke lyst. Har ingen problemer med å dra fra henne når hun er med pappaen, men med andre er det verre med.

Mamma sier hun skal komme på onsdag å trille henne uten meg "hun har godt av å være uten deg nå"... ja vel, men jeg er usikker på om jeg har godt av det. :p

Jeg synes det er innmari mange som "stresser" med å skulle komme seg ut og leve "normalt" igjen - misforstå meg rett, en datenight eller noe kan være bra det, men jeg får nesten følelsen av at det forventes at man stikker av så snart man kan... Jeg har i grunnen ikke behov for det jeg, har hatt litt pass på dagtid i forbindelse med en legetime en gang, men det var det. Synes det skal være fullt lovlig å være "treig" hvis man vil! Selv om besteforeldrene på begge sider her står og tripper og venter på å få passe :P

Jeg må si meg enig her! Føler at man "må" ha barnevakt nesten med engang .
Vi har hatt barnepass noen timer viss vi skal til frisør, tannlege eller andre ærender.
Men føler oss ikke klar for å lever fra oss en hel natt ennå.
Men føler liksom at mine foreldre nesten forventer at vi skal levere han til dem en dag e.l.
Skjønner ikke hvorfor de stresser sånn med det...Han er bare 6 mnd ennå. Får knapt rekke å bli 4 uker før de nærmest ville passe han

Alle maser om at de skal passe henne hele tiden. Jeg har jo egentlig ikke lyst. Har ingen problemer med å dra fra henne når hun er med pappaen, men med andre er det verre med.

Mamma sier hun skal komme på onsdag å trille henne uten meg "hun har godt av å være uten deg nå"... ja vel, men jeg er usikker på om jeg har godt av det. :p
Kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne :p Veldig glad jeg slipper det maset, her er det en del hinting, men om noen bare hadde bestemt seg for at nå skulle de passet ham så tror jeg de hadde fått høre det :p

Kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne :p Veldig glad jeg slipper det maset, her er det en del hinting, men om noen bare hadde bestemt seg for at nå skulle de passet ham så tror jeg de hadde fått høre det :p
Mange måter å bestemme på ja...blir litt forundret over slikt jeg!

Vi sa at vi ikke kommer til å delta på et familie treff på samboers familie side, da det er dagstur og en del kjøring og jeg pumper . Masse styr med rengjøring osv + må pumpe med jevne mellomrom osv.
Da kom pappa med : vi kan passe !
Jeg : nei det er alt for tidlig!
Pappa: okey ? Har du ikke tillit til oss ? Vi har da hatt unger selv...
Aaahh. ..gaaaaad! !!

Akkurat sånn har vi det også! Bortsett fra at de ikke maser HELE tiden om å passe han... Vi fikk han passet ett par ganger når han var 4 mnd, men det var når han sov:p og når han var 5 mnd fikk vi han passet i 6 timer på dagtid... Ellers har vi ikke hatt han på overnatting enda og kommer ikke til å ha det før om lenge heller:p

Jeg har ingen problemer med at pappen tar han og er med han alene.. Men jeg har ikke behov for at andre passer han over lengre tid enda.. Selvom han kanskje hadde hatt godt av å ikke bli avhengig av meg da...;)

Mange måter å bestemme på ja...blir litt forundret over slikt jeg!

Vi sa at vi ikke kommer til å delta på et familie treff på samboers familie side, da det er dagstur og en del kjøring og jeg pumper . Masse styr med rengjøring osv + må pumpe med jevne mellomrom osv.
Da kom pappa med : vi kan passe !
Jeg : nei det er alt for tidlig!
Pappa: okey ? Har du ikke tillit til oss ? Vi har da hatt unger selv...
Aaahh. ..gaaaaad! !!
Ja, det er det jeg får høre også. "Det ble da folk av deg, så det går nok bra". Jaha, men da var du 26 år og sprek og nå er du godt over 60 med ræva helse. Kan ikke sammenlignes :p

Ja, egentlig ganske uvanlig til mamma å være også... uansett så bli det ikke noe trilletur.. haha. Hun kan få se etter henne mens jeg tar meg en dusj. :p

Ikke hatt barnevakt til henne enda, og kommer ikke til å ha det enda heller :) Jeg har vært borte fra henne 1 gang, men da sov hun ;)

Vi skulle gjerne hatt mer barnevakt, ikke nødvendigvis gjennom en hel natt, men et par timer midt på dagen etc. Her står alle "i kø" og det er ikke måte på hvor mye de skal sitte barnevakt, men når det kommer til stykket er det plutselig ingen som kan. F.eks har vi 3 ganger prøvd å få til en skitur alene bare jeg og samboer, barnevakt ble avtalt (besteforeldre, tanter etc) men avlyst i siste liten. Så nå gir vi faen og funnet ut at vi klarer oss uten. Som førstegangsforeldre synes vi det blir veldig uvant å ta baby med på alt, men har funnet ut at det må vi. Så nå har vi vært ute og spist flere ganger, og nå booket ferie. Vet at folk gjør det stadig vekk, men vi er altså ganske nye i gamet der :-P

Vi har hatt pass til henne et par ganger, men ingen overnatting. Sist fredag var vi ute og tok et par glass vin med gode venner og skal innrømme det var utrolig deilig å bare være oss for et par timer. Viktig å kunne kombinere synes jeg. Når det er sagt har både min mann og jeg den innstillingen at det er vi to som har valgt å få barn, ikke familiene og vennene våre, så vi ønsker ikke å bruke så mye barnevakt.

Vi har hatt det nå som han er blitt 7 mnd. Har ikke hatt behov før nå. Holder på å pusse opp kjøkken og bad! Funker dårlig med en utålmodig gutt hjemme da. Både lørdag og søndag var mini hos svigers fra rundt 10/12-18/19 tiden:-) mamma har hatt han noen dager hun også:-)

Back
Topp