Når hadde du barnevakt for første gang?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Da tenker jeg ikke på et par timer på dagtid, men en hel kveld (og evt. natt). Det er også interessant å vite om du ammer eller ikke.

Eller har du ikke hatt barnevakt enda?

Vi har ikke hatt barnevakt enda. I påsken passet svigerfamilien mini i 1 time mens vi jogget oss en tur, og det er første og eneste gang. Lillegutt enset oss knapt da vi kom tilbake, så tror ikke det blir noe problem sånn sett. Fullammer, men han spiser mer og mer fast føde. Han tar ikke flaske og sover dårlig, derfor er lengre barnepass på kveld/natt uaktuelt.

Har ikke hatt ennå, han våkner stort sett etter å ha sovet mellom en og to timer og da er det kun pupp som roer ham. Ikke at jeg er klar for å være lenge borte uansett, tror et par timer er maks for meg ennå, en hel natt er det nok lenge til vi prøver.

Hatt pass 5-6 timer på dag til ettermiddag, var på 6 årsdagen til samboeren og meg. Hun er jo "flaskeunge", men hadde visst spist litt dårlig da vi var borte. Hadde gått fint for besteforeldrene å passe henne da, de passet henne hjemme hos oss.

Kjenner det sitter inne å skulle ha pass over natten enda, selv om hun sover i 20-tiden hver dag og man nesten kan stille klokken etter henne for når hun vil ha de 2 nattflaskene sine. Hun våkner ikke når hun vil ha de, blir bare urolig og da vet jeg hun er sulten.

Har hatt barnevakt fra 12-18 på formiddagen en gang.. Da fullammet jeg og han fikk morsmelk på flaske! Eller har vi ikke fått han passet så lang tid.. Kjenner at jeg synes det er litt tidlig! Han er 6,5 mnd og fullammer i tillegg til litt grøt og andre smaker:)

Har hatt barnevakt mange ganger i noen timer på dagtid.

Første hele kveld var da mini var 6u og jeg og sambo ville "feire" med et glass vin. Helt grusomt i dagene før og på vei når vi leverte han til søsteren til sambo men mammahjertet hadde det helt fint i det vi dro. Men koselig å få han hjem:) Fullammet på den tiden så han fikk mme når han var der. Han har også ligget en natt til søsteren min fordi vi ville teste til en helg senere. Da nektet han å ta flaske så jeg ammet både om kvelden og morgenen, men han sov gjennom hele natten.

Har prøvd flere ganger i ettertid, men separasjonsangsten har slått inn for fullt så venter litt nå. Har veldig lyst til at han skal bli vant til å ligge til besteforeldre og tanter/onkler spes siden jeg og sambo skal bort en langhelg i juli. Men mye kan skje før da....

Vi har hatt barnevakt 1 gang, i 1 1/2 time, hvor vi var ute og spiste middag.
Da var poden nesten 1 år. :)

I påska. Svigers passet ham en kveld når vi var på besøk og tok et par glass vin. Jeg ammer og babyen tar ikke flaske, men har fått litt mer forutsigbar sove-/spisemønster, så jeg ammet ham og la ham kl 19 og var tilbake og klar for å amme igjen kl 00 når han våknet. Har gjort dette flere ganger nå, men da var det samboer som var hjemme med ham, og da heter det ikke barnevakt :-P

Har ikke hatt. Og er nesten fullamming enda! Med jenta mi var jeg borte når hu var 14mnd første gang over natta

Han var to mnd og en uke eller to da vi hadde barnevakt en kveld (ca 4-5 timer), men fikk oppdateringer og bilder av lille gjennom hele kvelden :) Ammer, men hadde pumpet, og på den tiden tok han flaske. Nå er det plutselig blitt vanskelig for andre enn meg å legge, men håper det går bedre etterhvert. Merker at jeg savner ham veldig når andre passer, selv når han er med pappa :p

Har hatt barnevakt (kun besteforeldre) to ganger en helg dag (morgen til ettermiddag) ellers har mamma passet på 1-2 timer innimellom om jeg vært hos frisør/ trening / kino ect.
Ikke hatt over natten enda. Men skal på lørdag da jeg skal i bursdag, og mannen er avsted på jobb. Da skal mamma overnatte her slik at hun får sove i egne omgivelser! Aldri vært noe problem til nå at andre har passet henne ☺️b

Det har vi ikke hatt behov for ennå. Mormor har passet i et par timer mens vi var ute å spiste og handlet en dag. Hun må legges av meg, men vi jobber med å gjøre pappa ok for legging også. Men etter hun har sovnet for kvelden kan vi egentlig ha barnevakt og gå ut uten at hun ville merket noe. Jeg har bare ikke lyst til å gå ut :P

Godt å se at det ikke bare er oss som er "treige". Har tenkt at vi er litt rare som ikke har hatt barnevakt enda... :p Her har det ikke vært ett minutt uten mammaen eller pappaen. :rolleyes: Tenker vi snart skal få oss et par timer på dagtid, så vi kan gå i nabolaget å ta en lunsj eller noe. Kvelden er fortsatt litt håpløs ettersom det bare er jeg som kan legge og roe med pupp. ;)

Vi har ikke behov for barnevakt til babyen. Regner med at bestemødrene begynner å passe henne et par timer på dagtid av og til når jeg begynner å jobbe igjen i september. Hvis det ikke blir et eller annet som gjør det helt nødvendig med barnepass, så regner jeg med at det ikke blir overnatting før hun er stor nok til å ville det selv.

Godt å se at det ikke bare er oss som er "treige". Har tenkt at vi er litt rare som ikke har hatt barnevakt enda... :p Her har det ikke vært ett minutt uten mammaen eller pappaen. :rolleyes: Tenker vi snart skal få oss et par timer på dagtid, så vi kan gå i nabolaget å ta en lunsj eller noe. Kvelden er fortsatt litt håpløs ettersom det bare er jeg som kan legge og roe med pupp. ;)
Jeg synes det er innmari mange som "stresser" med å skulle komme seg ut og leve "normalt" igjen - misforstå meg rett, en datenight eller noe kan være bra det, men jeg får nesten følelsen av at det forventes at man stikker av så snart man kan... Jeg har i grunnen ikke behov for det jeg, har hatt litt pass på dagtid i forbindelse med en legetime en gang, men det var det. Synes det skal være fullt lovlig å være "treig" hvis man vil! Selv om besteforeldrene på begge sider her står og tripper og venter på å få passe :P

Har ikke hatt barnevakt enda nei, da jeg har fullammet frem til 6måneder og ammer døynet rundt enda. Hun har aldri fått flaske og vil ikke ha smokk, så her er det kun pupp som gjelder på kveld og natta når hun skal sove.

Hadde første gang barnevakt da ho va 6 uke, vi va på konsert og hadde barnevakt på samme hotell som vi va på...vi var selv på hotellrommet til spisetidene hennes selv ho fikk flaske. 2,5 mnd overnatta ho første gang hos farmor og farfar, da va ho alene der fra ca 13 til ca 13 dagen etter... ellers vært hel helg hos besteforeldrene når ho va 4 mnd, hadde da begynt med grøt itillegg til flaske.

Back
Topp