Når gjør dere svangerskapet offentlig?

Venter lengst mulig..men om jeg kaster opp om morgenen etthvert må jeg vel fortelle de på jobb. Jobber i bhg og er ikke bare å løpe vekk fra barna for å kaste opp :/ familie kommer til å skjønne det etterhvert. Mamma har en sjette sans ang dette ;p

Sist sa vi det til foreldrene våre og søsken og de aller nærmeste vennene våre i uke 6! Og resten av familie (besteforeldre, tanter og søskenbarn) fikk vite det i uke 9 (var på julaften så litt spesielt å dele det da). Gjorde det vel aldri bevisst offentlig på fb, la ut et profilbilde med meg når jeg hadde litt mage (tror jeg var mellom uke 26 og 28 ) men la aldri ut noe status eller lignende.

Har mistet 2 ganger i tidlig SA og det var faktisk grunnen til vi sa det tidlig til nær familie og venner sist gang, for vi ville ikke være alene med sorgen om vi mistet, eller rettere sagt vi ville de skulle skjønne hvorfor vi kanskje var litt lei oss hvis vi hadde vært så uheldig å fått en til SA. Heldigvis endte det bra:-)

Denne gangen vet jeg faktisk ikke når vi kommer å si det til de nærmeste. Skal til legen på torsdag så får vi se hva han sier, så tar vi det derfra. Sier det når det føles naturlig å si det:-)

Kommer nok å prøve å vente til uke12, men langt fra sikkert d går. sist fikk all svigerfamilie og mine foreldre vite d når jeg var ca 7-8 uke på vei, svigerfar avslørte oss... etter å ha sett meg for 1.gang i 10-15min... og arbeidsgiver fikk d også vite d i uke 8, var innlagt da pga svangerskapskvalme... mens ellers familie og venner fikk vite d når jeg var ca 12 uker. og kommer nok til å vente med d den gangen også, mest av alt siden jeg hadde en MA i august når æ va 11 uke på vei... Skal i uke 10-12 på ultralyd for å roe meg litt pga forrige MA så vente ihvertfall til da, om æ ikke blir veldig kvalm igjen...

Har sagt det til nærmeste familie og to kompiser, ellers får ingen andre vite det før uke 12.

Vi skal fortelle svigers i morgen, 8+0. Blir spennende! Mine foreldre venter vi med, min mor har sagt at hun kan ikke få vite om en eventuell graviditet før alle kan få vite det. Ei som kjenner seg selv godt, og vet at hun kommer til å fortelle alle :-)

Har fortalt det til sjefen på jobb! Jobber på sykehuset så er greit å fortelle det synes jeg:) ellers skal vi vell prøve å holde det for oss selv frem til uke 12❤️:) selvom det ikke er så lett.
Snakket med samboer i går om at jeg forteller det til folk på jobb viss de begynner å lure på hvorfor jeg får tilrettelegging ang smitterom osv:)

Back
Topp