Når gjør dere klart til babyens ankomst?

Tør du vente såå lenge? tenk om mini kommer 2 uker før da[emoji85]

Min "termin" er 11 dager før den ordentlige terminen. Fordi jeg skal ha ks ;) så hvis jeg fikser alt 1-2 uker før ks så er det fortsatt 3-4 uker før termin termin :)

Og hvis hun skulle komme før så har jeg jo en mann som kan gjøre istand like bra som meg :) :)
 
Har igjen å vaske klær, kjøpe bleiebøtte, dyne til sprinkelseng og krabbe/leketeppe.
Og så klart bleier og div apotek varer.
Da tror jeg alt er i boks!

Første kom 3 uker før tiden så tør ikke vente for lenge med å fikse alt...plutselig kommer den lille:)
 
Kom plutselig på at vi vel må ha laken og dyne til vogna også [emoji23] får voksipose av mamma, men den kan kanskje bli litt vel varm i starten, avhengig av....Så det kom plutselig på lista. Er ikke verre enn at mannen får ordne mens vi er på sykehuset (kan jo faktisk bruke ordinær dyne og laken selv om det blir stort). Vi reiser hjem med buss/vogn, så bilstol står enda på handlelista, men det er litt mindre hastverk. Mulig vi får lånt en også, slik at vi slipper. Ellers er det mye klesvask og stryking (!!!) om dagen, men mest fordi eg har altfor masse tid med gradert sykmelding pga mye trapper på jobb.
 
Skal vi see... Jeg trenger sengetøy, dyne osv..
Så trenger jeg en kommode å ha alt barbetøyet i, ellers trooor jeg vi har det meste. Vi trenger pysjer og håndklær!

Jeg trenger også amme klær osv.

Jeg tenker å begynne å vaske tøy og montere de forskjellige tingene ca 2 uker før termin.
Skal du ha ammeklær? Jeg gleder meg sånn til å bruke mine vanlige klær jeg....
 
Skal du ha ammeklær? Jeg gleder meg sånn til å bruke mine vanlige klær jeg....

Synes det virker praktisk med klær hvor puppen er lett tilgjengelig uten å måtte dra opp hele genseren og blotte magen :)

Så tenkte å kjøpe litt klær til å bruke her hjemme i begynnelsen
 
Min "termin" er 11 dager før den ordentlige terminen. Fordi jeg skal ha ks ;) så hvis jeg fikser alt 1-2 uker før ks så er det fortsatt 3-4 uker før termin termin :)

Og hvis hun skulle komme før så har jeg jo en mann som kan gjøre istand like bra som meg :) :)

Aha da skjønner jeg[emoji6]
 
Har startet som smått og vaske litt sengetøy, tepper O.l til baby idag :-)
 
Her mangler vi kun å montere sprinkelseng [emoji5] ellers er alle klær vasket å klar, stellebord med alt av stellesaker er klar + fødebag er pakket både til meg å baby. Vugge, vogn å bilstol har stått klar i noen uker allerede[emoji85] er 6,5 uke igjen. Vil ikke bruke permisjon på å gjøre klart men heller slappe av å bruke tiden på egenpleie. Her har i tillegg alle i min omgangskrets fått før termin alt fra 5-2 uker før så synes det er godt at alt er klart i tilfelle noe skulle skje. Vil gjerne at tiden på barsel kun skal dreie seg om det lille vidundere, både for meg å pappaen[emoji173]️
 
Her mangler vi kun å montere sprinkelseng [emoji5] ellers er alle klær vasket å klar, stellebord med alt av stellesaker er klar + fødebag er pakket både til meg å baby. Vugge, vogn å bilstol har stått klar i noen uker allerede[emoji85] er 6,5 uke igjen. Vil ikke bruke permisjon på å gjøre klart men heller slappe av å bruke tiden på egenpleie. Her har i tillegg alle i min omgangskrets fått før termin alt fra 5-2 uker før så synes det er godt at alt er klart i tilfelle noe skulle skje. Vil gjerne at tiden på barsel kun skal dreie seg om det lille vidundere, både for meg å pappaen[emoji173]️
Syntest det høres lurt ut :)
Vi har også sengen igjen og så må vi kjøpe inn litt flere stelleprodukter, pakke fødebag og vaske opp siste rest med klær.

Formen er ikke helt på topp så vil heller ikke kave med det mot slutten.
 
Her er alt klart innkjøpsmessig! Har fått vasket alt av babyklær og lagt i kommode, stellebenken og alt av produkter og håndklær ligger klar [emoji173] mangler bare noen små ting på rommet hennes og generelt i huset før vi er klar [emoji173]
 
Back
Topp