Når gjør dere klart til babyens ankomst?

Er det bare meg som verken har vogn, bilstol, poser eller madrasser til senga klart? :p
Klær har hun bare fordi vi har spart etter storesøster:rolleyes:

Ikke bare deg nei! Her er det eneste vi har kjøpt inn litt klær og vi har ikke barn fra før, så trenger alt! :rolleyes:
Vi får arve litt og låne litt, så må få pratet med min søster om det så vi vet hva vi trenger å handle inn, men jeg stresser uansett ikke. Leeenge igjen til termin enda! :)

Når vi har fått og kjøpt inn det vi trenger blir det nok ikke aktuelt å sette det opp før 2-3 uker før termin. Gidder ikke ha masse babyting stående fremme å støve ned før det nærmer seg :)

Jeg har gjort det meste klart nå når jeg har hatt ferie, syns det er godt å vite at "store" ting er på plass i tilfelle han kommer før [emoji4] mange sier man i verste fall kan kjøpe det når han er født, men jeg vil ikke bruke den første tiden på å handle [emoji28]

Vi har kjøpt alt, men ikke gjort klart noe [emoji23] Regner med å vaske klær osv når jeg går ut i permisjon. Klarer ikke se hvordan jeg skal finne tid/energi før jeg er kvitt mine vanlige forpliktelser.

Vi har kjøpt inn de store tingene, men ikke montert noe. :p
Klær kan vi sikkert kjøpe i Tromsø mens vi venter..regner med å dra dit litt før da vi bor et stykke unna :)
Kommer babyen før, så får søsteren min stikke og handle inn:D

Klær er sortert og vasket (siden vi liksom var ferdige etter to barn stappet jeg jo en salig blanding av gutte- og jenteklær fra 62-98 sammen, så har måttet finne fram og sortere mye rart :P ) og på plass i kommoden, som ble montert i sommer.

Madrass og seng er kjøpt inn, men ikke skrudd sammen. Vogn er kjøpt og satt opp. Bæresjal er på vei i posten (trenger tid på å øve på knyting :knegg: ). Bilstol skal jeg kjøpe i løpet av uka, så jeg kan få sett hvordan vi gjør det med plassering og mentering i bilen (tre barneseter, og Toyota Avnesis er ikke så romslig gitt).

De store innkjøpene er deilig å få unna, så er det småplukk som babygym, sengekant og klær i str. 50 som må på plass :P

Tenker å få skrudd sammen senga så fort kroppen gjør litt mindre vondt igjen, da jeg regner med at det kommer til å ble mer og oftere vondt framover - og min kjære er håpløs når det kommer til å skru sammen ting :P

Selve klargjøringen, å legge på dyner, fylle beholdning med bleier, kremer o.l kommer jeg til å spare til permisjonen. Det blir koselig å gå hjemme å dulle med :)

Her er alt klart til babyen :) men vi driver å pusser opp nå, så gjorde ferdig rom å alt mens vi enda hadde tid til det !

Har det meste kjøpt inn. Vogna står fremme, men seng, stellebord osv er ikke pakket opp enda. Har vasket noe av klærne. Henger på tørkestativ nå faktisk. :)

Vi har handlet inn det meste, vogn og bilstol er bestilt og kommer i løpet av september. Barnesengen har vi arvet, der står det kun å male strøk nr 2 igjen. Kommode, vugge og stellebord er på plass, har kun å vaske dyner og arvet klær (så se jeg hva vi mangler). Forbruksvarer som bleie, salver, ammeinnlegg etc får jeg ta når permisjonen starter [emoji1]

Er det bare meg som verken har vogn, bilstol, poser eller madrasser til senga klart? :p
Klær har hun bare fordi vi har spart etter storesøster:rolleyes:

Jeg har absolutt ingenting klart. Eneste jeg har kjøpt er en seng, den står i garasjen.

Jeg tar alt når permisjonen begynner ;)

Vi har ganske mye i hus, og skal nå prøve å få en oversikt over hva vi mangler. Vi trenger i alle fall madrass til vugge og vogn. Og kanskje en dyne.

Vi har arvet ganske mye heldigvis, og begynner nå å få en oversikt over det vi trenger og det vi har.I begynnelsen vil han ligge ingen seng på vårt rom, så ingen egentlig hast med barnerommet har vi tenkt

Her er alt kjøpt inn, men ligger å venter på å bli pakket ut til vi har fått flyttet den 15. september. Gleder meg masse til å tilberede barnerommet og starte et helt nytt liv som en nybakt familie på et nytt sted ☺ Termin 8. oktober☺

Nå har jeg faktisk handlet det aller meste, foruten noe ulltøy (vil vente til Woolland kommer i butikk), og klærne er lagt i kommoden hennes. Vaskingen, oppredning av seng, osv tar jeg når jeg går ut i perm.

Med nr tre på vei kan eg si at eg endelig har begynt på hentesettet, det måtte et hæ ka du sa ti uker igjen og eg hakke bestemt meg for mønsteret enda sjokk først hehe har alt på loftet så og si må bare vaskes og sorteres, det er på lenge igjen enda listen, har kjøpt inn ny madrass da, kremt, er det ikke slik at nr tre blir bare støvsugd? Hehe neida eg gleder meg faktisk til å begynne men føler det er så lenge igjen enda, ender vel med tidlig fødsel og halvferdig hentesett hehe

Skal vi see... Jeg trenger sengetøy, dyne osv..
Så trenger jeg en kommode å ha alt barbetøyet i, ellers trooor jeg vi har det meste. Vi trenger pysjer og håndklær!

Jeg trenger også amme klær osv.

Jeg tenker å begynne å vaske tøy og montere de forskjellige tingene ca 2 uker før termin.

Skal vi see... Jeg trenger sengetøy, dyne osv..
Så trenger jeg en kommode å ha alt barbetøyet i, ellers trooor jeg vi har det meste. Vi trenger pysjer og håndklær!

Jeg trenger også amme klær osv.

Jeg tenker å begynne å vaske tøy og montere de forskjellige tingene ca 2 uker før termin.

Tør du vente såå lenge? tenk om mini kommer 2 uker før da[emoji85]

Hmm, vi har fått det meste i hus, seng, vogn, vugge, bilstol. Og en del klær. Så må vi sortere alt tøyet vi har fått, ordne hentesett (8 uker igjen, tviler på at jeg får noen til å strikke nå), og litt gulpekluter og slikt.
I morgen skal vi ordne en kommode på vårt soverom, da får vi kastet ut de stygge, gamle og samtidig gjort plass til sengen på soverommet, og så blir det litt pø om pø tror jeg.

Back
Topp