Når gjør dere alt klart ?

Hvor mange ammeinnlegg tar dere med på sykehuset? Hvor mange set av klær for ungen? Mitt første så jeg er litt usikker på hvor mye jeg skal ta med
Når jeg brukte engangs tok jeg med en halv pakke tror jeg. Denne gangen går jeg for tøy og ull, har to par av hver med meg. :)

Til babyen har jeg tre sett med klær og det han skal reise hjem i. Hvis vi behøver mer kan mannen bare kjøre hjem å hente siden vi bor ganske nært.

Når jeg brukte engangs tok jeg med en halv pakke tror jeg. Denne gangen går jeg for tøy og ull, har to par av hver med meg. :)

Til babyen har jeg tre sett med klær og det han skal reise hjem i. Hvis vi behøver mer kan mannen bare kjøre hjem å hente siden vi bor ganske nært.

Tusen takk for svar, vi bor kanskje nært også så det går sikkert greit :) Bare så godt å ha alt klart.

Vasker dere alt av sånn tepper/pledd, bamser, krabbetepper, sengehimler, sprinkelbeskyttere osv ? Jeg vaska sengetøy, håndklær og alt av kluter i går, men vet ikke om resten også burde vaskes ?

Vasker ikke sprinkelsengbeskytter her heller... Og ikke dyner, men dynetrekk og laken, håndklær, kluter, tepper og klær :)

37+3 i dag er jeg ferdig med absolutt alt!:p til og med pakket fødebaggen:p

37+3 i dag er jeg ferdig med absolutt alt!:p til og med pakket fødebaggen:p

Så deilig :D Jeg satser på å være ferdig med alt innen slutten på neste uke, og jeg kjenner det skal bli godt :p Rart hvordan alt som skulle vært gjort kverner rundt oppi hodet hele tiden :p

Vi har holdt på med oppussing av bad frem til nå, så har ikke fått gjort so mye av skruing av babymøbler. Men i helgen forsvant internettet og plutselig hadde vi mye tid til overs. Hadde tidligere skrudd sammen en kommode til babyen og jeg har vasket det meste av klær etter hvert som vi har kjøpt det.

Så nå har jeg sortert alle klærne etter str (ikke merkelapp, men faktisk str), lagt den i kommoden, plukket ut klærne som skal være med til sykehuset (synes det er vanskelig å velge hvilke str og klær jeg skal ta med) og mannen har startet å grunne vuggen og nå skal den males i uken :D

Neste prosjekt er å fjerne brystpanel på barnerommet og sette opp nye plater der :P Jaja, blir vi ikke ferdig til termin/fødsel, så skal jo ligge kidden sove hos oss den første tiden :)

Vi hadde ikke pakket fødebagen eller vasket noen klær da lillemor valgte å melde sin ankomst. Da vannet gikk lå jeg pal på gulvet mens vi ventet på ambulansen (setet var ikke festet), mens samboeren løp rundt og pakket med seg det han fant. Sitter på sykehuset nå med litt mer klær enn hva jeg i utgangspunktet trenger, hehe. Mamma har vært innom oss å vasket litt klær og sengetøy, så det meste er på stell nå :)

Vi hadde ikke pakket fødebagen eller vasket noen klær da lillemor valgte å melde sin ankomst. Da vannet gikk lå jeg pal på gulvet mens vi ventet på ambulansen (setet var ikke festet), mens samboeren løp rundt og pakket med seg det han fant. Sitter på sykehuset nå med litt mer klær enn hva jeg i utgangspunktet trenger, hehe. Mamma har vært innom oss å vasket litt klær og sengetøy, så det meste er på stell nå :)

Vi styrer og forbereder som noen hysteriske høner, men vet jo alle inderst inne at alt løser seg på et vis uansett :) håper du koser deg med lillemor ❤️

Gratulerer så mye!

Merkelig hvordan babyen blir født selv om vi ikke har pakket en koffert med klær og gjort alt klart. ;)

Skulle likt å vært flua på veggen hos dere da vannet gikk, kan tenke meg at mannen din var ganske stressa? :o Bra det gikk så bra da, selv om hun kom med foten først!

Jeg måtte pakke fødebagen i helgen for å roe ned mannen. :p Han ble så stressa av tanken på at ikke den var klar om det skulle skje noe slik at han risikerte å måtte pakke den. :p

Gratulerer så mye!

Merkelig hvordan babyen blir født selv om vi ikke har pakket en koffert med klær og gjort alt klart. ;)

Skulle likt å vært flua på veggen hos dere da vannet gikk, kan tenke meg at mannen din var ganske stressa? :o Bra det gikk så bra da, selv om hun kom med foten først!

Tusen takk :)

Hehe, det var en ganske surrealistisk opplevelse. Han var ganske stressa ja, men heldigvis hadde vi skrevet en liste over de viktigste tingene vi skulle ha med. Det kan anbefales ;)

Tusen takk :)

Hehe, det var en ganske surrealistisk opplevelse. Han var ganske stressa ja, men heldigvis hadde vi skrevet en liste over de viktigste tingene vi skulle ha med. Det kan anbefales ;)
Jeg gjorde det samme sist, glad for den lista ja. Da hadde vi en liknende situasjon etter at vannet gikk mens vi sov. Mannen gikk fra hvilepuls til maxpuls på 20 sekunder og løp rundt som ei full maur med lista i hånda og pakka frenetisk. Ganske komisk i ettertid. :P

He he var på cafe med min mor i dag som har jobbet på helsestasjon i alle år. Hun sa at de flere ganger har hatt fedre som har vært så stressa at de har kjørt den fødende til helsestasjonen i stedet for til føden :-) mange jordmødre der da iallfall og barneleger, men så har de måttet bestille ambulanse og gjøre seg klar til å ta i mot og bli med i ambulansen på vei til føden :-)

Er i uke 35+2. Klær e vasket. Vogn e på plats. Bilstol e det litt Værre med, har problemet att me
Får ej plats med alla bilstolar + meg
Og mannen i den. Ny bil har me ikkje møjlighet å kjøpe enda.

Back
Topp