Når gir dere beskjed til arbeidsgiver?

Powerpuffy

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Har dere varslet arbeidsgiver om graviditeten, og hvis ikke, når skal dere gjøre det?

Jeg jobber i en veldig hard fysisk jobb med tunge løft og mye støy / vibrasjoner. Har ingen plager enda, men usikker på når jeg skal si noe til arbeidsgiver. Er redd for at folk forstår at jeg er gravid om jeg plutselig blir fritatt fra å løfte tungt og utføre de fleste av arbeidsoppgavene mine. Synes det er ALT for tidlig å fortelle kolleger det i uke 8.
 
Jeg fortalte det med en gang jeg fikk positiv test. Hadde ikke gjort det hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde vært så åpen de gangene jeg har mistet. Ble også sykemeldt med en gang pga habituell abort, så synes det var lettest og best å være åpen med en gang :):Heartred Tenker også det er enklere å få tilrettelegging når jeg kommer tilbake på jobb igjen :)
 
Sniker.

Fortalte det til sjefen i uke 8 fordi jeg var så dårlig at jeg ikke klarte og komme på jobb, og ble sykemeldt.
 
Jeg kommer til å fortelle det når jeg er 11+3 hvis jeg klarer å jobbe 100%, hvis ikke blir jeg nødt til å fortelle det før. Er etter TUL og vil fortelle det til storesøsknene først
 
Studerer, og har bare en ekstrajobb ved siden. Tenker å fortelle det på julebordet siden jeg ikke kommer til å drikke, og jeg er akkurat 12+0 den dagen :hilarious:
 
Jeg fortalte det i uke 18 forrige gang.

Tror det blir noe rundt den tiden denne gangen også
 
Sjefen og assisterende sjef vet det. Men det er mest pga det ble best å fortelle siden vi måtte noen turer på st.olavs og sykehuset her pga ivf. Og mine arbeidsoppgaver innebærer en del tunge løft ila dagen. Så di kommer fort springende for å løfte for meg for tiden:rolleyes: så egentlig helt greit at de vet det.
 
Kommer litt an på hvem som er sjef da, men jeg regner med å fortelle det etter jul en gang. Hun som er sjef nå er ei god venninne, og hun kunne jeg nok sagt det til allerede, men hun er bare vikar frem til den riktige sjefen er tilbake. Han "har ikke sansen" for sykdom, graviditet, syke barn og egenmeldinger, så jeg vet at nyheten neppe blir godt mottatt...

Fordelen med å være tjukk er at det tar tid før det vises, så da står jeg litt friere til å velge selv :)
 
Har allerede fortalt.. sånn at hun vet hvorfor jeg ikke kan være så aktiv som før hvis det blir behov for å feks hvile eller spise
 
Var hos jordmor denne uka. Hun syns jeg burde be om sykemelding når jeg har legetime om noen dager pga jobben. Risikosvangerskap, tung fysisk jobb med helt uforutsigbar hverdag mtp mat, hvile, psykiske utfordringer. Blir jeg sykemeldt forteller jeg det, og blir jeg ikke så gjør jeg det nok også når jeg er tilbake på jobb (nordsjøturnus). Han kjenner historien min så det skal gå greit.
 
Fortalte det til sjefen denne uken her, 7+6 i dag.
Er så dårlig at jeg tenkte det var bedre å si det og gi en forklaring på hvorfor jeg ikke klarer å yte maks. Ble i tillegg sykmeldt i går, så syns i grunn det var greit at jeg hadde sagt det.
 
Her finner nok den ene kollegean min det ut nå på reise, men han tier nok stille om det videre.
Utfordringen blir om jeg klarer å holde meg i form og slik, håper jeg klarer det frem til desember (12uker). Hvis ikke blir det fortalt tidligere ...
 
Begynner i ny jobb neste uke når jeg er 7+5... så håper å kunne drøye det lengst mulig, vil ikke at det skal være førsteinntrykket mitt til sjefen liksom
 
Nettopp begynt å jobbe etter mammapermisjon. Håper å vente lengst mulig men må si det hvis jeg blir like dårlig som de to siste graviditetene. Så håper på jeg greier å ikke si noe på litt over 2 uker
 
Sa det føtste dag jeg var på jobb med hun etter testen, men vi er som venninner. Jobber bare med 2 stk, så åpen om det meste med hverandre. Så dem har vært der gjennom den laaaange prøveperioden med opp og nedturer
 
Er midt i lønnsforhandlinger, så vil bli ferdig med det før jeg forteller sjefen. Forhandlingene skal være klar i løpet av måneden, så er forhåpentligvis ikke så lenge igjen.
 
Back
Topp