Når forteller du?

Snart3...

Betatt av forumet
Julikulene 2020
Når forteller du andre at du er gravid?
Familie, storesøsken, venner, sjefen?

Kjenner jeg har lyst å rope det ut til hele verden men må vel vente litt til :hilarious:
Prøver å holde meg til uke 12, men er vanskelig.. har allerede fortalt det til bestevennene mine, to kollegaer og mamma :p
 
De aller, aller nærmeste vet det allerede. Frister veldig å fortelle til resten av familien etter TUL, sjansen for SA skal være såpass lav da at jeg ser ikke hvorfor det skal være nødvendig å vente mer. Går jo ikke an å vente til det er helt trygt, for det er jo aldri :p
 
Har fortalt det til to gode venninner, ellers ingen foreløpig. Planen er å vente til nærmere 12 uker. Sist gang fortalte vi det tidlig til store deler av vennegjengen og familien. Det gikk greit det, men syntes det var litt slitsomt at alle var involvert så tidlig. Svangerskapet føltes så langt! Denne gangen er det fullt fokus på storesøster så lenge som mulig.
 
Sjefen får nok beskjed neste uke, trenger tilrettelegging på jobb :happy: familie får vite i løpet av de neste ukene, «resten» får nok vite etter TUL :hilarious:
 
Kun nærmeste venninda mi som vet det her. Men var på TUL i går og alt var supert. Og runder 8 på fredag så vi begynner vel å fortelle det til nærmeste venner og familie nå fremover :angelic::Heartred
 
Har fortalt til et par venninner, mamma og en kollega jeg jobber tett med. Han har fått hilse på hormontrollet som bor i meg, så følte at jeg skyldte han en forklaring:laughing002

Ellers vil jeg helst vente til etter TUL i uke 8+1, men siden magen allerede er 6 mnd på vei blir det nok vanskelig :laughing002
 
Jeg har så lyst til at snart 3åringen skal få vite det først, for han er så superklar for å bli storebror! :Heartred men da må vi vente til etter uke 12 syns jeg. Og så passer det perfekt med bursdagsfeiringen hans i januar! Så håper veldig vi får det til sånn!! :rolleyes:

Ellers så vet både sjefen og to venninner/kollegaer det :p
 
Jeg har fortalt til alle nære venninner som visste at vi prøvde, svigers, mamma, lillebror og kona og samboeren har fortalt til noen kompiser. Er bare 6+5, men vi tror og håper dette går veien
 
Må fortelle sjefen så fort vi har vært på TUL. forteller nok familien da også. Ser ingen grunn til å vente med det... om det ikke skulle gå veien, hva så? Da trenger vi nok all den omtanken familie og venner kan gi oss.... aldri skjønt det der med å vente til man er 12 uker....
 
Jeg er 10+6 på julaften, så vi tenker kommende besteforeldre, onkel+tante og kusine+fetter får vite det da. Nyttårsaften er jeg 11+6 og vi forteller det til de vi feirer med. Resten får vite litt utpå nyåret tenker jeg.

Kommer an på hvordan formen er om jeg forteller til jobben før eller etter jul. Men vil gjerne fortelle det til familie og venner først, er (dessverre) usikker på om sjefen greier å holde tett :(
 
Jeg har lyst til å vente med å fortelle det til på julaften, er da 10 uker.
Forrige gang ventet vi til jeg var 12 uker med å fortelle det.
 
Vi fortalte det til de aller nærmeste en uke etter at vi fant det ut selv (var da omtrent i uke 6), men synes det er vanskelig å fortelle over telefon så vi forteller det litt etter litt som vi treffer familie :happy: morsommere å fortelle det når man er sammen :rolleyes:

Ser ingen grunn til å selv vente til uke 12 med å fortelle folk, sjansen for SA er jo veldig lav allerede i uke 8 så jeg føler meg ganske trygg da, men vil på TUL først så jeg vet litt mer før jeg forteller det til flere enn de aller nærmeste.

Sjefen fikk vite det i dag, fordi jeg har begynt å få fravær på grunn av kvalmen... :oops:
 
Bestevenninne mine vet det :Heartred Mannens beste kompis vet det. Alle andre håper vi at vi klarer å holde det skjult for så lenge som mulig. Jeg er jo litt overvektig så det går nok fint lenge. Når vi ikke kan holde det skjult mer vil vi si termin er i begynnelsen av september laughing6
 
Jeg har sagt det til to nære kompiser og ei venninne. Mulig jeg blir å fortelle det til sjefen til uken eller noe, da jeg sliter med svimmelhet og kvalme, og jeg har en jobb som innebærer mye lukt (reagerer når jeg ikke er gravid haha). Dessverre usikker om hun klarer å holde på det som en hemmelighet da...Resten av verden tenker vi vel å vente så lenge som mulig med, forhåpentligvis til etter OUL.
 
Er ett par rundt oss som vet det, men vi har litt spredt familie- så vi venter litt! Er som nevnt over her at sånt vil man ofte fortelle ansikt til ansikt! Er ca 13 uker på juleaften! Skal på TUL om halvannen uke- så om det er liv på skjermen da, forteller vi det nok til svigers :happy:

Vi gleder oss til å fortelle- men er litt koselig å bare ha en liten(stor) hemmelighet også :joyful:
 
Fire venninner vet det (brudefølget mitt) og svigers. Svigerfar begynte å gråte i går da vi fortalte det, så utrolig stas ❤️ Skal fortelle det til mamma og pappa i kveld, og kanskje broren min. Det blir første barnebarn på begge sider, så det blir veldig stas. Vi vet foreldrene våre på begge sider har gledet seg skikkelig. Vi har vært åpne om prøvingen, så tenker det da også er fint å være åpen om gladnyheten.
 
Back
Topp