Når forteller dere på jobben?

Man skal ikke miste tilleggene hvis man ikke kan gå netter pga et svangersskap, de skal man få uansett. Altså, trolig så gjør det ikke noe å være sykemeldt i svangerskapet, men hvis man skulle bli sykemeldt videre av en eller annen grunn så er det begrenset for lang periode man kan være sykemeldt, totalt 1 år er det vel og det spiller ingen rolle om det er 10% eller 100% sykemeldt. Derfor er det dumt å være "sykemeldt", for man er jo egentlig ikke syk, det er jobben som ikke tilrettelegger.
Uansett, er dette kjent problemstilling, og nattillegg er noe man får pga en ulempe med nattarbeid. Googlet litt på temaet, og ikke uvanlig å sykemelde seg for å slippe å miste nattillegget:
ImageUploadedByBV Forum1478779359.365862.jpg
 
Uansett, er dette kjent problemstilling, og nattillegg er noe man får pga en ulempe med nattarbeid. Googlet litt på temaet, og ikke uvanlig å sykemelde seg for å slippe å miste nattillegget:
Vis vedlegget 206782

Skjønner da er det er forskjell på arbeidsplasser. Jeg slipper netter, men får allikevel alt av tillegg...
 
Skjønner da er det er forskjell på arbeidsplasser. Jeg slipper netter, men får allikevel alt av tillegg...
Ok, da er du heldig. Men gjør jo ingen ting for min del å være noen prosent sykemeldt. Er uansett ganske sliten, så det er godt å jobbe litt mindre uansett. I går sovna jeg på sofaen før klokka var ni på kvelden.

Arbeidsgiver må tilpasse arbeidsoppgavene, og det har de gjort, jeg slipper unna tøffe tak og får mer hvile enn de andre. Er tatt ut av kurs som er fysisk krevende, og dette er noe jeg får igjen når jeg kommer tilbake etter en permisjon. Jeg har en fysisk belastende jobb med mye stress, og de har virkelig tilpasset mye.
 
Tenker å vente til uke 12 med å fortelle det hvertfall, kanskje lenger. Hvis jeg ikke blir dårlig form da, nesten aldri borte fra jobb. :)
 
Uke 12 tenkte jeg :) med mindre noe skjer som gjør jeg trenger tilrettelegging.
 
Ok, da er du heldig. Men gjør jo ingen ting for min del å være noen prosent sykemeldt. Er uansett ganske sliten, så det er godt å jobbe litt mindre uansett. I går sovna jeg på sofaen før klokka var ni på kvelden.

Arbeidsgiver må tilpasse arbeidsoppgavene, og det har de gjort, jeg slipper unna tøffe tak og får mer hvile enn de andre. Er tatt ut av kurs som er fysisk krevende, og dette er noe jeg får igjen når jeg kommer tilbake etter en permisjon. Jeg har en fysisk belastende jobb med mye stress, og de har virkelig tilpasset mye.

Det viktigste er at du føler deg ivaretatt, og det høres det ut som at du er, så bra!! :)
Og hvis du i tillegg føler du har behov for sykemeldingen så blir det noe helt annet! Nyt fridagene!! :D
 
Uke 12. Sjefen min har sagt at jeg ikke trengte å si det før når den tid kom :) sier kroppen i fra at det blir for mye, så sier jeg i fra :)
 
Forteller det når jeg er ferdig med uke 12 tenker jeg:)
 
Fant ut for ei uka sia at æ va gravid, og sa te nån på jobb og sjefene 2daga etterpå ettersom æ va så dårlig, å nu vet så å si alle på jobb d.. kan ærlig si at vi på jobb e nån slarve kjerringer:oops::rolleyes: e 6 uka på vei, ville vente med å si i fra, meeen d gikk ik etter planen
 
Fant ut for ei uka sia at æ va gravid, og sa te nån på jobb og sjefene 2daga etterpå ettersom æ va så dårlig, å nu vet så å si alle på jobb d.. kan ærlig si at vi på jobb e nån slarve kjerringer:oops::rolleyes: e 6 uka på vei, ville vente med å si i fra, meeen d gikk ik etter planen

Sånne nyheter sprer seg ofte fort, gjerne litt for fort :cat:
 
Har fortalt det to av de jeg jobber nærmest med (avdelingen i bhg), måtte ha noen å alliere meg med da jeg føler jeg springer på do hvert femte minutt De er veldig beskyttende og passer på at jeg ikke løfter tungt osv.

Får se ann formen når jeg evt forteller det til styrer og resten av gjengen - forhåpentlig etter uke tolv
 
Jobber i hjemmetjenesten med mye tong pleie å tunge løft. Så på den ene siden har jeg lyst å fortelle det allerede nå for å få litt tilrettelegging , men på den andre siden så har jeg mistet sent i svangerskapet 2 ganger å da var jeg VELDIG glad for at jeg hadde holdt det hemmelig:meh:
 
Sagt det til nærmeste sjef pga langsiktig planlegging av prosjekt OG for at hun da forstår om jeg trenger litt fleksitid. Hun skulle holde det for seg selv men helt ærlig er det ikke verdens undergang om noen skulle mistenke det. Kommer til å si det til en nær kollega hvis jeg blir mye kvalm.
 
Håper å vente så lenge som mulig.. begynte i ny jobb i august og gleder meg ikke akkurat til å si det til sjefen..
 
Back
Topp