Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fortalte sjefen tirsdag etter positiv test, altså ganske tidlig. Skulle da hatt mensen søndag uka før.
Syns det var lurt med tanke på veldig krevende og stressende jobb med nattevakter. Mistet uke 10+0 sist, og sjefen visste om det. Så da får jeg tidlig tilpassing og mindre stress + han bad meg sykemelde meg for nattevaktene. Så nå er jeg sykemeldt fra alle nattevakter så jeg slipper å miste tilleggene.
Nå er arbeidsdagene mine mye lettere, men jeg er så trøtt og sliten, så må be legen om legeattest fikk jeg beskjed om for å slippe unna mye kveld, da jeg holder på å slokne klokka åtte hver kveld, og kveldsvaktene varer noe lengre enn det..
Sykekvote? Alle andre gravide på jobben har gjort det på den måten. De kan tilrettelegge arbeidstiden, men bytter man fra natt til dag, mister man jo nattillegget. Ønsker jo ikke det.. Det var derfor jeg måtte til legen og få en sykemelding. Er bare 30% sykemeldt, med spesifisering fra legen at det kun gjelder nattevaktene. Er vel ikke en kvote på det??Hvis jobben ikke kan tilrettelegge for deg mtp netter, så bør du kanskje heller søke om svangerskapspenger. Da tar du i hvertfall ikke av din "sykekvote"....
Sykekvote? Alle andre gravide på jobben har gjort det på den måten. De kan tilrettelegge arbeidstiden, men bytter man fra natt til dag, mister man jo nattillegget. Ønsker jo ikke det.. Det var derfor jeg måtte til legen og få en sykemelding. Er bare 30% sykemeldt, med spesifisering fra legen at det kun gjelder nattevaktene. Er vel ikke en kvote på det??
Uansett, så er svangerskap 9 mnd, ikke et år. Og den totalen gjelder da ikke resten av livet. Så går nok helt fint! Skal jo i permisjon etterpå, så da skal jeg jo ikke sykemeldes etter ni måneder. Uansett, var det dette jeg fikk beskjed om av sjefen. Bytter jeg bare nattevaktene til dagvakter fikk jeg beskjed om at det ble sett på som et ordinært vaktbytte, og jeg da ikke ville få nattilleggene mine.Man skal ikke miste tilleggene hvis man ikke kan gå netter pga et svangersskap, de skal man få uansett. Altså, trolig så gjør det ikke noe å være sykemeldt i svangerskapet, men hvis man skulle bli sykemeldt videre av en eller annen grunn så er det begrenset for lang periode man kan være sykemeldt, totalt 1 år er det vel og det spiller ingen rolle om det er 10% eller 100% sykemeldt. Derfor er det dumt å være "sykemeldt", for man er jo egentlig ikke syk, det er jobben som ikke tilrettelegger.