Når forteller dere om graviditeten?

Kiromantia87

Andre møte med forumet
Når forteller dere om graviditeten til nærmeste familie og venner?

Og når forteller dere det til arbeidsgiver?

Vi skal fortelle når jeg er litt over 12 uker, som bli på julaften :)

Jeg er usikker på arbeidsgiver, sikkert litt senere, med mindre jeg får synlig mage tidlig da. Men det tviler jeg på, for hadde veldig liten mage sist gang. Kanskje jeg venter til etter ordinær ultralyd :)

Vi har lurt på julaftan til familie, men vi får sjå an både form og mage trur eg! Vår eg og sambo har bursdag i januar, så er jo ein moglegheit då og! Arbeidsgiver blir ut i fra formen min og/eller mage!

Vi tenker også å fortelle det i julen, til familie. Venter til litt utpå nyåret med å fortelle det til resten av verden. :-)

Har fortalt til arbeidsgiver allerede da jeg må holde meg unna noen arbeidsoppgaver som gravid[emoji6] Og mine foreldre vet siden vi for tiden bor i samme hus, vanskelig å holde det skjult da[emoji85] Nærmeste familie og venner får vite det etterhvert som vi treffer de! Har ikke noe behov for å vente til 12 uker, da de nærmeste uansett får vite om vi mister... Vi mistet i april, og da var det godt å kunne dele sorgen med de vi er mest glad i[emoji173] Tenker vi offentliggjør det for "resten av verden" rett før jul da[emoji4]

Moren min vet det allerede og søsteren min. Dette fordi jeg fant stor trøst i å snakke med dem når jeg mistet i september. Og tenker også at det er godt å ha noen å prate med dersom det skulle skje igjen :-)
Tenker å avsløre det for resten etter jul :-) samme med arbeidsgiver :-) <3 men med tanke på en overraskelsesfest jeg skal på neste helg, så er jeg redd noen vil fatte mistanke siden jeg ENDELIG hat barnefri og mulighet til å ta meg noen glass (så kan jeg brått ikke likevel) :hilarious:

Jeg har fortalt det til nærmeste familie og svigermor, samt et par nære kollegaer. Har snakket med de og fått mye støtte med tanke på utredning for habituell abort og føltes riktig fortelle om graviditeten også. Trenger noen snakke med skulle det gå galt igjen :) Arbeidsgiver venter jeg med til jeg er lengere på vei, men hun veit at vi prøver å bli gravide og at jeg er under utredning. Føles deilig være ærlig å slippe overrekke alt hele tiden :p får i allefall meg til å slappe litt mer av ;)

Her er det kun mannen, mamma og en nær venninne som vet om det. Resten av familien får nok vite det rundt juletider[emoji4]Resten av omverden kommer vi nok ikke til å få vite noe før vi vet at alt står bra til med den lille i magen, så etter oul en gang [emoji4]

Vi forteller det til de nærmeste når vi er med de. De vet jo at vi har prøvd en stund, så synes det blir litt dumt å vente helt til jul. Men vi forteller det nok ikke til "alle" andre før etter 12 uker [emoji4]

Vi har funnet ut at det er veldig godt at folk vet hvis det ikke går vår vei, dessuten er vi begge to veldig dårlig på å holde på hemmeligheter, så de vi snakker med og de som spørr får vite :) utrolig godt å ha folk i ryggen som er med oss og krysser fingrene sammen med oss hele veien :) for meg har det også vært mye lettere å takle abortene i ettertid når jeg har kunnet snakke åpent med folk om det :)

Hadde håpet på å avsløre det på juleaften. Men kommer ann på form og mage [emoji28] de to siste svangerskapene ble vi avslørt veldig tilig [emoji28] skal på julebord med jobbe om 14 dager, å det skal ikke stå på alkoholen der vertfall, så blir nok avslørt der tenker jeg ‍♀️

Den nærmeste familien har vært veldig tydelig på (etter et par SA/MA), at de gjerne vil være med på både oppturer og nedturer. Så mamma, svigermor og søsken vil nok bli informert om ikke alt for lenge. VI bor langt fra hverandre, så om vi ikke treffes før jul, blir det da. Forrige gang fortalte jeg til sjefen først i uke 25 (trenger jeg å fortelle at jeg fikk mage seint?). Det ble det litt dårlig stemning av, så skal prøve å mote meg til å si det litt tidligere denne gangen, hvis vi er så heldige å komme så langt :)

Vi har begynt å fortelle det allerede, vi tenkte å vente, men ble ikke sånn [emoji39] Kjæresten min ville vi skulle si det til hans far først, og siden vi vet at vi blir bedt på rakfisk til min far til helgen, fant vi ut at da sier vi det likså godt til svigerfar før det [emoji39] Finnes ingen god grunn utenom svangerskap for å ikke spise rakfisk, så da sier vi det til min far og familie i helga [emoji39][emoji7]

Jeg ønsker ikke at noen skal få vite noe før kansje på nyåret. Da er jeg over de 12 magiske ukene. Håpet er å klare å holde på hemmeligheten til etter oul. Men er ikke sikkert vi klarer å skjule det så lenge. Når jeg hadde MA i mars var jeg ca 6 uker på vei å da syntes det allerede. Heldigvis er det kaldt ute nå så jeg kan gjemme meg bort i store klær.

Her er det mannen, mamma og ei venninde som vet :) måtte og fortelle det til en av foreleserene mine da jeg skulle ha lab hvor jeg ikke kunne delta pga kjemikalier jeg ikke kunne håndtere pga graviditeten :) ellers venter vi til rundt jul med resten av familien.

Jeg har brekt meg og spydd siden før uke 3, og det har jo bare blitt verre og verre. Så fortalte det derfor til alle kolleger da jeg var 5 uker, og familie/gode venner har også fått vite det.
6 uker nå. Har vært sykemeldt i et pr dager nå..

De næreste vet det. Har mistet tre ganger i ma i uke 12 og skulle egentlig ha prøverør denne mnd, men vi klarte det selv [emoji5]

Vi fortalte det til ett vennepar som var på besøk i går for å drikke vin og spise ost og kjeks. Hun er også bestevenninnen min ❤️

Vet ikke når vi skal dele med resten av familien. Jeg har jo mistet endel, så synd å få håpene oppe også revet ned for dem også. Men også kjedelig for oss og komme senere og fortelle om SA og MA, og hvorfor livet suger akkurat da. Vanskelig synes jeg! Alle vet jo at vi egentlig skal på utredning i nov/des for å finne ut hvorfor vi mister. Så kanskje vi forteller rundt da om alt går bra ❤️

Arbeidsgiver skal få vite det på mandag, siden jeg må rett bort på gyn og blir borte endel fra jobb pga oppfølgning derifra. Jobber heldigvis bare over gangen, og kjedelig hvis jeg blir spottet der og ryktene begynner å svirre i stedet. Arbeidsgiver vet også om at vi prøver og mistet nå i oktober.

Som mange sier, julen til familie kanskje..og resten på nyåret :)

Jeg har både veldig lyst til å fortelle det til familie/venner, samtidig som jeg synes det er så koselig å ha vår egen hemmelighet. Halve familien bor langt unna, og jeg har så lyst til å fortelle det personlig. Jeg kommer derfor til å fortelle det til de jeg kan når jeg ser de, og resten må vi ta over face time eller noe.

Familien hans har vi invitert på besøk og skal fortelle det da :)

Arbeidsgiver får bli etter nyttår.

Back
Topp