Når forteller dere andre om graviditeten?

Jeg gruer meg veldig til å si det :bag: dette er nr 4, og jeg er redd for reaksjonen.. tipper det blir noe ala "var det ikke nok nå", "dette blir mye jobb" osv ...
Jeg har kjent på det samme, og på en måte litt godt at du setter ord på det her. Den følelsen av å ikke glede seg til å fortelle…
Både mamma, pappa og svigerfamilien har flere ganger hintet til at vi bør gi oss på to. Både pga økonomi og at vi har hatt utfordringer med eldstegutten. I tillegg har de baksnakket søskenbarnet mitt som får sin tredje nå, og sagt ting som «hun hadde vel nok strev med de to hun allerede har». Så nå er det ikke noe lystbetont å si det. Det er litt leit…

Så jeg skjønner følelsen! Håper folk tar det fint tross alt. :Heartred

Vi skal forresten si det til svigers i dag. Jeg driver allerede å forbereder snappy motsvar om det skulle bli himling med øynene eller dumme kommentarer. Hehe. Men det blir sikkert ikke så ille som vi tror. :)

Jeg har kjent på det samme, og på en måte litt godt at du setter ord på det her. Den følelsen av å ikke glede seg til å fortelle…
Både mamma, pappa og svigerfamilien har flere ganger hintet til at vi bør gi oss på to. Både pga økonomi og at vi har hatt utfordringer med eldstegutten. I tillegg har de baksnakket søskenbarnet mitt som får sin tredje nå, og sagt ting som «hun hadde vel nok strev med de to hun allerede har». Så nå er det ikke noe lystbetont å si det. Det er litt leit…

Så jeg skjønner følelsen! Håper folk tar det fint tross alt. :Heartred

Vi skal forresten si det til svigers i dag. Jeg driver allerede å forbereder snappy motsvar om det skulle bli himling med øynene eller dumme kommentarer. Hehe. Men det blir sikkert ikke så ille som vi tror. :)
Så utrolig ufint å snakke sånn. Hvorfor heller ikke å være glad for andres lykke og støtte opp. Noen mennesker er så i mot at folk ønsker mange barn. Det skal liksom holde med 1-2..

Har dere fortalt det enda?

Så utrolig ufint å snakke sånn. Hvorfor heller ikke å være glad for andres lykke og støtte opp. Noen mennesker er så i mot at folk ønsker mange barn. Det skal liksom holde med 1-2..

Har dere fortalt det enda?
Ja, synes det er så rart at mange skal ha sterke meninger om hvor mange barn som er riktig for andre. Vi endte med å ikke si det til svigers i går. :smiley-ashamed004
Det var gjester der fra utenfor familien, så da avventer vi litt til.

Ja, synes det er så rart at mange skal ha sterke meninger om hvor mange barn som er riktig for andre. Vi endte med å ikke si det til svigers i går. :smiley-ashamed004
Det var gjester der fra utenfor familien, så da avventer vi litt til.
Ikke sant! Det er de kommentarene "hva skal du med flere barn", "hvordan orker du" osv.. er så irriterende :bored:
Det skjønner jeg, dere får bare vente til det perfekte øyeblikket :)

Jeg sa det til to venninner rett etter positiv test. I går var jeg på privat ultralyd og fikk se hjertet slå :Heartred Fikk da også bekreftet at vi er 7+0. Etter det fortalte vi det til mine foreldre, og i dag fortalte vi svigers også. Jeg ble sykemeldt pga kvalme, og har derfor fortalt det til nærmeste leder. Jeg tenker vi prøver å vente med å fortelle flere til uke 12, men vi tar det litt som det kommer.

Har bare fortalt det til noen kollegaer på jobb, og da fordi det er relevant at noen vet. Har også fortalt det til stedfortreder for sjefen (ferieavvikling) da jeg går ut med svangerskapspenger i uke 12. Synes det er godt å ha en hemmelighet ingen andre vet :Heartred

Eg fortalte bestevenninna mi to dagar etter positiv test (me har alltid fortalt det tidleg til kvarandre ❤️) Fortalte lillesøstra mi når eg var 6+1 (klarte ikkje å halde meg). Foreldra mine og lillebror fekk vite det 6+4. Svigers og søsken til sambuar fekk vite det 7+1. Besteforeldra våre planlegg me å fortelje til etter TUL i august. Rekner med eg må seie det til sjefen når ferien er over slik at dei kan søkje etter vikar til stillinga mi

Har fortalt det til nærmeste familie og et par stykk på jobb. Dette er mitt tredje svangerskap, og kjenner jeg er litt mer «chill» på å dele det nå enn med første og andre

Har nå fortalt de kommende besteforeldrene, en venninne til og i noen av Discord serverne jeg er med i (der kjenner jeg nesten ingen sånn personlig utenfor der, men deler en del fra livet der, så det føltes naturlig. Ville delt om SA også).
Til helgen møter vi hele svigerslekten, forteller kanskje noen få, vil ikke at alle skal vite det. Men er ikke sånn at jeg gidder å skjule heller

Jeg har fortalt til nære venner - de jeg tenker det er greit at vet det hvis vi mister. Mistet i uke 12 sist, og da merket jeg godt hvem det var greit at visste det og hvem det ikke var. Jeg synes det var kjempegodt at de nære vennene allerede visste om graviditeten, da var det lav terskel for å dele at det ikke gikk. Jeg angret imidlertid veldig på at jeg hadde sagt det til ledere på jobb og samarbeidspartnere som jeg følte jeg måtte si det til pga planlegging av ansvar i prosjekter osv. Da vi mistet synes jeg det var veldig ubehagelig at de skulle ha den private informasjonen om meg.

Jeg er straks i uke 16, og har begynt å fortelle det til venner og familie. Fortalte det til barna etter negativ nipt, og da gikk jungeltelegrafen kjapt gitt :joyful:

Til tross for negativ nipt og alt så bra ut på tidlig ultralyd, vegrer jeg meg litt for å fortelle det til kollegaer. Vurderer å vente til etter oul, men det er fortsatt fire uker til.

Jeg har ikke fortalt det til andre enn barna enda, og vi skal i familiebursdag på søndag :bag: :facepalm: magen har virkelig poppet i det siste, så spent på om jeg klarer å skjule det. Vil gjerne vente til etter oul. Det er 5 uker til... ser ikke familien sååå ofte, så hvis jeg klarer å holde det skjult på søndag tror jeg det skal gå

Back
Topp