Når forteller dere andre om graviditeten?

Cam91

Flørter med forumet
Når forteller dere familie, kollegaer, venner og andre om graviditeten? :)
Jeg er førstegangsgravid og nå 8+5 på vei. Har kun sagt det til to kollegaer på jobb, pluss at samboeren har sagt det til et par av hans kollegaer/venner. Veldig usikker på når jeg skal fortelle det til familie og venner..

Sist fortalte jeg det til alle etter OTUL, mens nå har jeg fortalt det til nesten alle med en gang, men sagt det fremdeles er hemmelig så de ikke forteller det videre

Fortalte til en venninne rett etter positiv test, søsteren min da jeg så henne noen dager senere. Fortalte en annen venninne jeg traff i helgen (er 6 uker nå). Forteller foreldrene våre etter UL i uke 7, også får vi bare se hvem vi føler for å fortelle etterhvert som vi treffer folk i sommerferien. Blir nok ikke absolutt alle vi møter lsm :wacky:

Har nettopp fortalt det til mine to nærmeste venninner (er i uke 5/6, litt usikker). Vurderer en tidlig UL rundt uke 7 før vi forteller foreldre. Men forteller nok om vi bestemmer oss for UL eller ei. Tenker for min egen del det er fint at nærmeste vet samme om det skulle gå bra eller ei ❤️

Jeg sendte snap av den positive testen til søster, bror, noen nære venner, mamma og bestemor. Har i ettertid sagt det til noen kompiser og en tante. Kunne sagt det til flere om jeg møtte på dem. Ville vært naturlig for meg å dele en ev spontanabort også, så derfor føles det greit ut for meg å si det til mine nære tidlig

Vi hadde planer om å ikke si noe før magen begynte å bli synlig. Men pga jeg har hatt helt syke magesmerter, og måtte be min mor komme med smertestillende en dag måtte jeg si det til henne. Hun var på nippet til å ringe legevakt, og med luftsmerter ble legevakt litt "dramatisk" tenkte jeg.:happy:

Jeg fortalte nærmeste leder det i dag, 9+5, pga magen synes litt allerede, og etter sommerferien vil det være åpenbart. :laughing002 Hun tok det veldig pent.

Jeg fortalte nærmeste leder det i dag, 9+5, pga magen synes litt allerede, og etter sommerferien vil det være åpenbart. :laughing002 Hun tok det veldig pent.
Så bra det ble tatt pent av leder! Det må være en lettelse :happy:

Fortalte det til svigers, min bror og konen og et par vennepar relativt kjapt. :) Skal fortelle det til resten av familien etter TUL 7+5. Så får det bare spre seg som ild i tørt gress. Er enig med deg @Mymlens, hvis det skulle resultere i spontanabort, så ønsker eg å dele det og. :Heartred

Så langt er det bare to nære venner som vet. Jeg vil virkelig fortelle det til foreldrene mine så fort som mulig, men helst personlig. Vi ser dem ikke igjen før i uke 14. Vi får se om jeg klarer å vente så lenge. Jeg vil ikke at de skal være de siste som får vite det, men å vente til uke 15+ med alle andre ville vært veldig lenge også…

Foreløpig er det kun en kollega som vet. Har planer om å fortelle mine foreldre og søstre i slutten av juli. Kjenner det er vanskelig å vente så lenge, så spørs om jeg sprekker der :hilarious: Skal fortelle det til sjefen så fort jeg har vært på TOUL, som sikkert blir i starten av august en gang.

Fortalte det til samboer og en venninne først, så mamma. Og nå i uke 7 ble jeg sykemeldt pga kvalme fra jobb, sa det til de på jobben sånn at de vet, alle ble kjempeglad og gratulerte. Jeg har vært åpen om lang prøveprosess så alle ble glade på mine vegne :)

Jeg og kjæresten har begynt å fortelle til noen få, vi er 6+1 nå. Jeg tar utgangspunkt i hvem jeg har lyst til å hente støtte fra hvis jeg mister. Vi har store familier begge to, så det er ganske mange å prate med, men jeg tar det etter hvert som vi møtes ansikt til ansikt.

Var så utrolig trøtt på jobb at jeg endte med å fortelle sjefen. Så langt er han den eneste som vet (bortsett fra samboeren da)

Jeg gruer meg veldig til å si det :bag: dette er nr 4, og jeg er redd for reaksjonen.. tipper det blir noe ala "var det ikke nok nå", "dette blir mye jobb" osv ...
Vi planegger 4 barn, det vet de fleste rundt oss. Venninnene mine er veldig negative til det og synes det nesten er omsorgssvikt å ha mer enn 2 barn. :whacky011 Men, vi driter i det og kjører på, for det føles riktig ut for oss!

Har prøvd i over 10 år og nå endelig kommet i gang med prøverør. Har valgt å være åpen om prosessen med alle på jobb, venner og familie. Ønsker å bidra til at vi skal prate mer åpent om det, å ikke kjenne på skam. Fortalte også de når jeg fikk positiv test. Fint å ha en heiagjeng men også støtte hvis det ikke går :Heartbigred

Back
Topp