Når fortelle..?

Ville holde det hemmelig til vi hadde vært på oul, men som sist ble jeg også dennegangen skikkelig dårlig... Så istedenfor å si nei til alt av bursdager, middagsinvitasjoner og sånne ting, så valgte vi å dele det med den nærmeste familien, slik at de kan tilrettelegge litt for at jeg skal kunne være med:)
 
En god del av familien vet, resten får vite etterhvert nå etter ul imorgen(9+4), da føles det ganske trygt siden vi mistet før det sist.
Jobb har jeg egentlig ikke så mye av for tiden så det har ikke noe å si. Skolen derimot, vet, pga tilrettelegging.

Høres fornuftig ut det da! Vil vente til etter tul selv..greit å ha sett at ting virker ok først.. kanskje føles det litt mer virkelig da også.. :p
 
Høres fornuftig ut det da! Vil vente til etter tul selv..greit å ha sett at ting virker ok først.. kanskje føles det litt mer virkelig da også.. :p
Har hatt mange ul til nå, det er bare det at den imorgen liksom er den "skumle" selv om jeg hørte hjertelyd hos jordmor på mandag
 
Jeg har sagt det til sjefen og ei venninne. Ganske behagelig at folk ikke vet:) Vurderer å vente lenge til med å fortelle (iallfall til etter ny ultralyd uke 13). Leker også med tanken på at det hadde vært gøy å se hvor stor mage jeg kan få før folk begynner å stille spørsmål.
 
Uff... ikke greit med sånne sladrekjerringer altså!

Jeg og samboeren er litt der at vi ønsker å vente pinlig lenge med å fortelle det. Spesielt til hans familie på morssiden som er sååå barneoeienterte :hilarious: de har jo vært på oss lenge for å få vite om og når vi tenker å få barn, og det har gjort oss litt sånn fulle av faen (på en humoristisk måte) hvor samboeren ved en anledning jeg ikke skulle drikke alkohol (var i konkurransesesong), smurte veldig tykt på og sa under hele middagen «nei, hun skal ikke ha alkohol i kveld, det hadde tatt seg ut», og så senere kommentert slik at andre hørte det «det er bare å spise, du trenger den næringen du kan få».. osv :hilarious: og de døde jo av nysgjerrighet og ble skikkelig furt da det bare var nevøen (min kjæreste) som viste seg fra sin beste side :smiley-bounce022
Som regel har vi vært veldig avmålte, lite positive/ambivalente når de har spurt om barneplater så vi tror at de har «gitt oss opp». Derfor hadde det vært såååå gøy å vente så lenge som mulig med å fortelle, kanskje helt til de reagerer på magen, og da kan jeg jo si at nei, du, jeg Jar bare lagt på meg :laughing002

Vi kommer nok ikke til å legge ut noe på Facebook eller kringkaste det på noen måte, vi liker å holde det privat, og så får heller folk bli megaoverrasket når de finner det ut :)

Mine venninner er jo informert for en stund siden da, det skal sies!

Haha, så morsomt! Har ikke så mange i familien som spør vi, og jeg drikker nesten ikke til vanlig heller..så slipper greit unna dilemmaer der.. På jobb har jeg kolleger som med jevne mellomrom nevner at jeg får bli gravid nå..er liksom «min tur» mener de...ekstra gøy de siste ukene når jeg har kunnet tenkt for meg selv at «de skulle bare visst..» :p Hadde egt vært gøy å ikke sagt noe til dem før sommerferien, men det skal vel godt gjøres at det går..kunne blitt morsom overraskelse til høsten igjen i tilfelle da.. :hilarious:

Vi vil heller ikke publisere på sosiale medier..kommer til å fortelle familie og venner selv bare.. har vurdert å fortelle de nærmeste vennene, men har liksom ikke passet seg sånn enda..
 
Ville holde det hemmelig til vi hadde vært på oul, men som sist ble jeg også dennegangen skikkelig dårlig... Så istedenfor å si nei til alt av bursdager, middagsinvitasjoner og sånne ting, så valgte vi å dele det med den nærmeste familien, slik at de kan tilrettelegge litt for at jeg skal kunne være med:)

Hørtes fornuftig ut det da! :) så lenge formen er så bra som nå, så venter nok vi noen uker til med å fortelle.. vil hvertfall se liv på tul først..
 
Har hatt mange ul til nå, det er bare det at den imorgen liksom er den "skumle" selv om jeg hørte hjertelyd hos jordmor på mandag

Det skjønner jeg godt! Masse lykke til! :D For meg som skal i gang med alt dette for første gang, blir nok den første tul skummel også.. :hilarious:
 
Jeg har sagt det til sjefen og ei venninne. Ganske behagelig at folk ikke vet:) Vurderer å vente lenge til med å fortelle (iallfall til etter ny ultralyd uke 13). Leker også med tanken på at det hadde vært gøy å se hvor stor mage jeg kan få før folk begynner å stille spørsmål.

Haha, har tenkt det litt selv også.. :hilarious: Vil tro vi forteller nærmeste familie på begge sider etter tul en gang dersom alt virker ok..selv om jeg egt vil vente noen uker til med de også..
Føler jeg må fortelle sjefen det før sommerferien pga kabalen for timeplaner til neste skoleår..men hadde vært veldig moro å kunne holdt det hemmelig for resten på jobb før sommerferien nå..men er vel umulig å skjule det helt til høsten og skolestart igjen er jeg redd.. :hilarious:
 
Haha, har tenkt det litt selv også.. :hilarious: Vil tro vi forteller nærmeste familie på begge sider etter tul en gang dersom alt virker ok..selv om jeg egt vil vente noen uker til med de også..
Føler jeg må fortelle sjefen det før sommerferien pga kabalen for timeplaner til neste skoleår..men hadde vært veldig moro å kunne holdt det hemmelig for resten på jobb før sommerferien nå..men er vel umulig å skjule det helt til høsten og skolestart igjen er jeg redd.. :hilarious:
Fortalte bare til sjefen fordi jeg grua meg utrolig til å fortelle på jobb. Tenkte at hvis det var det eneste jeg grua meg til måtte jeg bare bli ferdig med det. Og han har fått beskjed om at jeg vil vente til etter ul med å fortelle.
Men det hadde vært gøy å vente. Kunne gjerne venta med å fortelle til babyen var ute, men tror ikke det lar seg gjøre:hilarious:;)
 
Fortalte bare til sjefen fordi jeg grua meg utrolig til å fortelle på jobb. Tenkte at hvis det var det eneste jeg grua meg til måtte jeg bare bli ferdig med det. Og han har fått beskjed om at jeg vil vente til etter ul med å fortelle.
Men det hadde vært gøy å vente. Kunne gjerne venta med å fortelle til babyen var ute, men tror ikke det lar seg gjøre:hilarious:;)

Haha, det skal vel godt gjøres, ja..:hilarious: Må sikkert gjøre det før sommerferien jeg også.. skal uansett hvertfall fortelle alle kolleger det samtidig..orker ikke sånn styr med at noen vet, sladrer også vet resten det uten at jeg har sagt det selv.. samtidig gruer jeg meg litt til å annonsere det...synes jo fremdeles det er helt vilt å tenke på selv (men på en positiv måte såklart)..og blir liksom mer virkelig når folk rundt vet også vil jeg tro.. :wacky:
 
Haha, det skal vel godt gjøres, ja..:hilarious: Må sikkert gjøre det før sommerferien jeg også.. skal uansett hvertfall fortelle alle kolleger det samtidig..orker ikke sånn styr med at noen vet, sladrer også vet resten det uten at jeg har sagt det selv.. samtidig gruer jeg meg litt til å annonsere det...synes jo fremdeles det er helt vilt å tenke på selv (men på en positiv måte såklart)..og blir liksom mer virkelig når folk rundt vet også vil jeg tro.. :wacky:
Ikke sant! Og ja, enig. Når det først er «ute» kommer jeg nok til å fortelle resten samtidig. Vil jo at nyheten skal komme fra meg selv enn gjennom rykter.
 
Ikke sant! Og ja, enig. Når det først er «ute» kommer jeg nok til å fortelle resten samtidig. Vil jo at nyheten skal komme fra meg selv enn gjennom rykter.

Samme her! Er på en måte rart å holde det hemmelig så lenge for alle og, men på en annen måte virker det mer betryggende å si noe etter ul eller noe slik at man vet med litt større sikkerhet at ting er greit og at den største risikoen forhåpentligvis er over.. ;)
 
Vi la ut bilde på Facebook i dag, bor på en liten plass, ryktene gikk allerede, og ganske mNge vi hadde fortalt til (familie, nære venner og jobben min), så da fant vi ut at vi heller vil dele det selv, før ryktene tar seg opp og alle vet det uten at vi har sagt noe.

Litt skummelt å offentliggjøre så tidlig (9+3 eller 4) men men...
 
Haha, så morsomt! Har ikke så mange i familien som spør vi, og jeg drikker nesten ikke til vanlig heller..så slipper greit unna dilemmaer der.. På jobb har jeg kolleger som med jevne mellomrom nevner at jeg får bli gravid nå..er liksom «min tur» mener de...ekstra gøy de siste ukene når jeg har kunnet tenkt for meg selv at «de skulle bare visst..» :p Hadde egt vært gøy å ikke sagt noe til dem før sommerferien, men det skal vel godt gjøres at det går..kunne blitt morsom overraskelse til høsten igjen i tilfelle da.. :hilarious:

Vi vil heller ikke publisere på sosiale medier..kommer til å fortelle familie og venner selv bare.. har vurdert å fortelle de nærmeste vennene, men har liksom ikke passet seg sånn enda..

Haha, ja, er jo en morsom hemmelighet å sitte på en stund! Der har vi jo en liten game changer som gjør sjokkmomentet større: sommerferien :hilarious: plutselig har magen blitt dobbelt så stor i løpet av noen mnd! Gjett om de kommer til å få sjokk! Haha
 
Vi la ut bilde på Facebook i dag, bor på en liten plass, ryktene gikk allerede, og ganske mNge vi hadde fortalt til (familie, nære venner og jobben min), så da fant vi ut at vi heller vil dele det selv, før ryktene tar seg opp og alle vet det uten at vi har sagt noe.

Litt skummelt å offentliggjøre så tidlig (9+3 eller 4) men men...

Skjønner det med å fortelle det selv, ja. Spennende da:)
 
Haha, ja, er jo en morsom hemmelighet å sitte på en stund! Der har vi jo en liten game changer som gjør sjokkmomentet større: sommerferien :hilarious: plutselig har magen blitt dobbelt så stor i løpet av noen mnd! Gjett om de kommer til å få sjokk! Haha

Ja, hadde vært fryktelig morsomt å holdt det hemmelig til etter sommeren! Bare ser for meg at det kan bli vanskelig når magen begynner å vokse :hilarious:
 
Her var vi helt i ekstase når vi fant ut vi var gravid. Så etter jeg hadde fått positiv test på digital ringte vi mamma på FaceTime. Hadde aldri klart å ikke si noe på 12 uker til de nærmeste, så har stor respekt for dere som klarer det! :gen053
Var på tidlig UL i uke 8, og fortalte det da til de på jobb, for har vært veldig sliten og litt vimsete. Jobber bare med menn, så de forstår ikke helt at jeg ikke alltid er helt i form, uten å skulle nevne sykemelding.. Mens sjefen min har stor forståelse, da han har barn og konen var mye dårlig i starten.
 
  • Liker
Reactions: Cgn
Våre nærmeste vet det :) Jeg lagde kopp som viser teksten når det blir varmt :) så når de fikk kaffe så gikk koppen fra svart til hvit med en tekst " jeg skal bli bestemor igjen".. :) Men jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til sjefen og de på jobb.. jeg tror jeg kommer til å bli uglesett...
 
Har fortalt de fleste allerede, så jungeltelegrafen sørger vel for at ‘’alle’’ vet i omegn.
Går det galt syns jeg det er bedre at folk vet og kan ta hensyn.
 
Haha, ja, er jo en morsom hemmelighet å sitte på en stund! Der har vi jo en liten game changer som gjør sjokkmomentet større: sommerferien :hilarious: plutselig har magen blitt dobbelt så stor i løpet av noen mnd! Gjett om de kommer til å få sjokk! Haha
Hadde nesten vært litt morsomt å komme vaggende etter ferien, klappe seg på magen og si noe om at det ble kanskje litt mye grill, snop og øl i sommer. Der røk den dietten liksom.
 
Back
Topp