Når fortelle søsken???

mp86

Blir kjent med forumet
Er 11 uker på vei i dag. Og har ei jente på 4 og et halvt år. Fortalte nærmeste familie og noen få venner nyheten rundt uke 8. Fortalte det også til kollegaer da jeg gjespet kontinuerlig og var redd for å bli oppfattet som uinteressert!! ihvertfall...jenta vår satt og klappet meg på magen en kveld og lurte på om det var en baby inni dær...jeg ble så paff og sa selvfølgelig nei. Mye oppblåst på kveldene og har fått mÅge tidligere denne gangen.

Kjenner jeg er litt redd for at noen skal forsnakke seg. Slik at hun ikke hører det ifra oss. Også gleder vi oss selvsagt mye over å endelig kunne få fortelle henne at hun skal bli storesøster. Noe hun har ønsket seg lenge. Itilegg er ikke formen min no særlig i takene. Energiløs, trøtt, slapp og litt mindre tålmodighet. Så kjenner det tærer litt på samvittighet min. Og lengter etter å "forklare" henne litt om hvorfor mamma er litt sliten. Når fortalte/ skal dere fortelle eldre søsken? Tror vi blir å fortelle etter tidlig ul i neste uke. Om alt er bra

Vi skal fortelle sønnen vår på 9 år det etter uke 12. Innerste sirkel av familie vet, og de ble pålagt munnkurv inntil videre slik at han ikke får vite det av de andre.

Vi kommer vente så lenge som mulig. Livredd for at noe skal gå galt etter vi har fortalt det.

Har ei på snart tre år. Vi forteller henne det etter OUL. Dels fordi det er tryggere da, og dels for at ventetiden ikke skal bli så altfor lang :)

Jenta vår er 2,5 år, og vi har snakket om at hun skal bli storesøster og at mamma har baby i magen. Men hun forstår ikke så mye av det tror jeg :)

Jenta vår er 2,5 år, og vi har snakket om at hun skal bli storesøster og at mamma har baby i magen. Men hun forstår ikke så mye av det tror jeg :)
Vi har også fortalt til vår jente på 3,5 år (med Downs syndrom). Hun forstår at det er baby i magen til mamma.

Har ei på snart tre år. Vi forteller henne det etter OUL. Dels fordi det er tryggere da, og dels for at ventetiden ikke skal bli så altfor lang :)
Vi har tenkt det samme, men er så redd for at noen av de som vet skal forsnakke seg og at han får vite det fra noen andre enn oss.

Vi sier det nok etter 12 uker har passert.. Magen har begynt å komme, og jeg tviler STERKT på at jeg klarer skjule det særlig lenger enn det. Dette er tredjemann.. Ja, ting kan gå galt, men mest sannsynlig går det bra!

Ungene har en mistanke her pga magen etc. Men vi skal ikkje seie noko før vi har fått svar på morkakeprøve. Hvis den er positivt altså. I fjor fekk dei å vite det kjapt, da eg var 8 veker på vei.

Jeg er veldig usikker på når vi skal fortelle sønnen på 3,5 år. Vi skal på organrettet ul i uke 13. Jeg vet ikke om vi forteller det etter det, eller om vi skal vente til oul. Resten av familien vår får nok vite det en gang etter uke 13. Jeg kjenner at jeg trives med at det kun er mannen min og jeg som vet om dette foreløpig:)

Tror ikke vår skjønner stort. Han er 14 mnd. Hvordan forbereder man de som er så små? Han er ikke særlig fan av dukker, og da vi besøkte fadderbarnets nyfødte lillesøster dro han henne i håret :P skal på TUL fredag, er da 10+5, så skal fortelle barnehagen det på utviklingssamtale torsdagen etter. Mest fordi magen er såpas synlig at jeg ikke vil at de spekulerer ;)

Tror ikke vår skjønner stort. Han er 14 mnd. Hvordan forbereder man de som er så små? Han er ikke særlig fan av dukker, og da vi besøkte fadderbarnets nyfødte lillesøster dro han henne i håret :P skal på TUL fredag, er da 10+5, så skal fortelle barnehagen det på utviklingssamtale torsdagen etter. Mest fordi magen er såpas synlig at jeg ikke vil at de spekulerer ;)
Trur han er nok litt for liten å forstå ja.. Da vi fekk nr 2 kunne vi nevne at mamma hadde baby i magen men ellers brukte han magen mest som bilbane!

Vi fortalt det til storesøster og den kommende storebroren før vi fortalte det til omverdenen.
Enormt viktig for meg at de får vite det først. Derfor ventet vi til den 12. uken før vi sa noe.

Storesøster er 8år og begynte å grine av glede :) den kommende storebroren er så liten at han forstår ikke noe. Men dersom noen spør han om mamma har baby i magen så har han hørt det før :) Fra oss :)

Her er hun også for liten til å forstå noe enda, er 1,5. Men hun har virkelig begynt å vise interesse for dukka si og skal mate den og skifte bleie og den skal sitte ved bordet osv. Kanskje vi kan bruke den til å forklare litt når det begynner å nærme seg termin. Sikkert stor forskjell på hva hun forstår nå og om 5 måneder? :)

Gleder meg så sinnsykt til å fortelle gutten min. Han spør meg hele tiden etter at vi mistet i uke 21,har han vært lei seg. På fødeavdelingen igår sier han,når skal vi få baby da?
Han er snart 9:) så 1 november skal han få før bursdagsgave. Skal pakke inn en test med to streker. Han kommer til å skrike av glede! ( han ble så lei seg når han fant eggløsningtesten min for noen mnd siden, en med to steker. Da sa han mamma er du gravid? Så måtte jeg forklare stakkaren at man også får to sterker når man kan lage baby)

Vi skal fortelle dei forhåpentligvis i morgen!! Så spent om hvordan dei skal reagere! Håper dei klarer å være glad når vi kan sikre dei at mini er frisk. Dei har spurt oss flere ganger siden dei mistet lille søsteren i fjør..

Min lillemann er snart 2 år, og vi snakker om babyen rundt ham, men jeg tror ikke han skjønner noe enda. Tenker at han hverken har begrep om tid eller det å bli storebror i denne alderen. Men han skal få lov til å ta del i de bitene han forstår :) Han elsker babydukker, men stikker helst fingrene i munn og øyne på de...det må vi vel få avvent før småen kommer ;)

Haha, her er dukka populær å både stå og sitte på ;)

Back
Topp