Når fortelle søsken???

Gleder meg så sinnsykt til å fortelle gutten min. Han spør meg hele tiden etter at vi mistet i uke 21,har han vært lei seg. På fødeavdelingen igår sier han,når skal vi få baby da?
Han er snart 9:) så 1 november skal han få før bursdagsgave. Skal pakke inn en test med to streker. Han kommer til å skrike av glede! ( han ble så lei seg når han fant eggløsningtesten min for noen mnd siden, en med to steker. Da sa han mamma er du gravid? Så måtte jeg forklare stakkaren at man også får to sterker når man kan lage baby)
Er det ikke litt koseligere å pakke inn en smokk, en body eller slikt til en på 8 fremfor en test?

Vi skal fortelle dei forhåpentligvis i morgen!! Så spent om hvordan dei skal reagere! Håper dei klarer å være glad når vi kan sikre dei at mini er frisk. Dei har spurt oss flere ganger siden dei mistet lille søsteren i fjør..

Hvordan gikk det? Har dere fortalt nyheten:) ?

Hvordan gikk det? Har dere fortalt nyheten:) ?
Det var helt fantastisk! Store bror på 7 år sa at han håpte at babyen er frisk. Så forklarte vi at vi har vore på sjukehuset og at babyen er helt frisk. Reaksjonen deres var helt ubeskrivelig fantastisk ❤

Her er hun også for liten til å forstå noe enda, er 1,5. Men hun har virkelig begynt å vise interesse for dukka si og skal mate den og skifte bleie og den skal sitte ved bordet osv. Kanskje vi kan bruke den til å forklare litt når det begynner å nærme seg termin. Sikkert stor forskjell på hva hun forstår nå og om 5 måneder? :)
Garantert forskjell på hva hun forstår nå og hva hun forstår om et halvår :) Har en på samme alder, tenkte å pushe på med litt dukkelek etter hvert ;)

Det var helt fantastisk! Store bror på 7 år sa at han håpte at babyen er frisk. Så forklarte vi at vi har vore på sjukehuset og at babyen er helt frisk. Reaksjonen deres var helt ubeskrivelig fantastisk ❤
Så herlig!! Så da har dere fått gode nyheter? Det er jp helt fantastisk! Har tenkt på dere i dag ❤

Å, så herlig❤️ For en omtenksom 7 åring!

Er det ikke litt koseligere å pakke inn en smokk, en body eller slikt til en på 8 fremfor en test?

Ehhh mener du det? Ser du ikke meningen med testen og den interne greia med meg og sønnen? Det er derfor jeg skal pakke inn testen

Synes test var kjempegod ide. Tenkt på det selv til min sønn. Han har sett episoden på Newton når Line tar en test og ser to streker MANGE ganger. Så han har snakket om at han håper jeg får to streker en dag. Smokk eller body hadde ikke gitt samme opplevelsen.

Synes test var kjempegod ide. Tenkt på det selv til min sønn. Han har sett episoden på Newton når Line tar en test og ser to streker MANGE ganger. Så han har snakket om at han håper jeg får to streker en dag. Smokk eller body hadde ikke gitt samme opplevelsen.
DEN episoden ja! Hahaha, fekk i går spørsmål om babyen skulle komme ut av magen som sist (keisersnitt) eller om den skulle komme ut av tissen samme som Line, fordi det er jo kjempe vondt! Herlige barn <3

Åh, hele pubertet serien til newton er jo bare fantastisk! :D

Takk!:)❤️mulig jeg er veldig nærtagende om dagen,men ble skikkelig fornærmet av den kommentaren fra den andre!

DEN episoden ja! Hahaha, fekk i går spørsmål om babyen skulle komme ut av magen som sist (keisersnitt) eller om den skulle komme ut av tissen samme som Line, fordi det er jo kjempe vondt! Herlige barn <3

Den episoden er sååå bra! Sønnen har sett den 1000 ganger( og jeg halvparten) hehe!

Takk!:)❤️mulig jeg er veldig nærtagende om dagen,men ble skikkelig fornærmet av den kommentaren fra den andre!

Jeg reagerte selv på kommentaren. Et veldig fint forslag med testen synes jeg❤️ Dere har jo en intern historie rundt dette med med testene!

Last edited:
Vi var på tidlig ul nå jeg var 10+3. Det fikk vi beskjed om at alt så bra ut, så dagen etter fortalte vi det til kommende storesøster på 4,5 år. Hun hoppet opp i fanget mitt og tviholdt rundt halsen min, og gleder seg masse!

Vi ville at hun skulle være den første som fikk vite noe, og at det var hun som skulle få fortelle hemmeligheten vår videre :Heartred

Vi sa det til 14-åringen og til 4 åringen på lørdag. søndag morgen var fireåringen litt irritert for at han ikke var blitt storebror når han våkna ;D

ellers er det vel offisielt da, med to unger med munnidare som vet det ;)

Back
Topp