Når fortelle jobben

Sa ifra jeg. Er litt greit at de på laben vet det egentlig, så de ikke jobber med fosterskadelige stoffer mens jeg er i samme rom. Sa det også til veilederen min, og merket at hun kanskje ikke var så glad på mine vegne som hun lot som :p Skjønner jo det egentlig, to barn på én treårig doktorgrad er jo litt mye, men sånn ble det nå da, og loven er jo på min side :)

Du må jo fokusere på familie først også utdannelse og jobb.., men ser jo den at de ikke hadde tenkt det;)
 
Jeg sa ifra når jeg var i uke 4. Jeg og styrer har ganske åpen kommunikasjon. Jeg syns det er greit å si ifra tidlig (jobber i barnehage), så er det lettere å tilrettelegge tidlig om det skulle være nødvendig.
 
Jeg fortalte min sjef det i uke 5. Da jeg skal ha tett oppfølging, og blir borte endel. Jobber i staten. Han var bare glad på min vegne
 
Det var tidlig [emoji102]
Jepp det er det men sån et det når man jobbet med utagering å ein del vold å man ikke kan bytte verken avdeling eller bofellesskap da blir det sån :) men vi skal gifte oss i august så har nok av tid til å gjøre ting klart Hehe :)
 
Her er sjefen søstra mi, så vil vente til jeg er helt sikker :D
 
Jobber med psykisk utviklingshemmede :)

Det virket som du har erfaringer fra svangerskapspenger, så da må jeg nesten benytte sjansen til å spørre deg om noe :)
Jeg jobber også med psykisk utviklingshemmede hvor det er ekstremt mye utagering, jeg jobber også et annet sted i kommunen innen psykiatrien hvor det egentlig er ganske rolig, men man vet jo aldri.
Hvordan er det å søke svangerskapspenger når man jobber to forskjellige steder i kommunen? Blir kommunen sett på som en arbeidsgiver, eller vil hver avdeling bli sett på som arbeidsgiver?
 
Det virket som du har erfaringer fra svangerskapspenger, så da må jeg nesten benytte sjansen til å spørre deg om noe :)
Jeg jobber også med psykisk utviklingshemmede hvor det er ekstremt mye utagering, jeg jobber også et annet sted i kommunen innen psykiatrien hvor det egentlig er ganske rolig, men man vet jo aldri.
Hvordan er det å søke svangerskapspenger når man jobber to forskjellige steder i kommunen? Blir kommunen sett på som en arbeidsgiver, eller vil hver avdeling bli sett på som arbeidsgiver?
Når eg søkte i 2013 så jobbet eg to plasser i samme kommune å da fikk eg svangerskapspenger fra den plassen eg jobber fast nå men da bare vikar å der eg jobbet fast fikk eg ikke noe bare blei omplassert!! Det er vel stor sjangse for att du også blir omplassert siden du jobber i ein kommune å der kan di flytte rundt på personer nett sån som di vil!!
 
Når eg søkte i 2013 så jobbet eg to plasser i samme kommune å da fikk eg svangerskapspenger fra den plassen eg jobber fast nå men da bare vikar å der eg jobbet fast fikk eg ikke noe bare blei omplassert!! Det er vel stor sjangse for att du også blir omplassert siden du jobber i ein kommune å der kan di flytte rundt på personer nett sån som di vil!!
Okei, tusen takk for svar
 
Jeg sliter litt. Her begynte jeg i ny jobb før påske. To nyansatte. Hun ene ble gravid etter første mnd og nå er jeg gravid.
Sjefen snakket litt om bemanning og turnus osv her om dagen, og siden hun første som ble gravid er sykemeldt lenge så ble det litt snakk om turnus i sommer.
Hun sa tilslutt at om jeg skulle planlegge barn så måtte jeg gjøre det til neste høst ... aner ikke hvordan jeg skal fortelle henne det :(
 
Jeg sliter litt. Her begynte jeg i ny jobb før påske. To nyansatte. Hun ene ble gravid etter første mnd og nå er jeg gravid.
Sjefen snakket litt om bemanning og turnus osv her om dagen, og siden hun første som ble gravid er sykemeldt lenge så ble det litt snakk om turnus i sommer.
Hun sa tilslutt at om jeg skulle planlegge barn så måtte jeg gjøre det til neste høst ... aner ikke hvordan jeg skal fortelle henne det :(
Vanskelig det der. Håper hun sa det med glimt i øyet. Det vil jo aldri være en tid hvor det passer jobben. Litt ekstra uflaks siden dere begge blir borte, men hun kan jo ikke bli sur for det. Dere kan jo ikke sette livet på vent bare fordi det passer jobben bedre om et år.
Hva du skal si vet jeg ikke, men om hun blir sur får du si at dere må tenke på hva som passer dere og ikke jobben.
Lykke til!
 
Vi har allerede fortalt :) skulle det gå galt så syns jeg bare det er fint med støtte på jobb, og å slippe å dele hele historeien på engang! Nå vet de ihvertfall litt [emoji2]
 
Usikker her.. Har dårlig forhold til sjefen fra før. Nå skal jeg egentlig begynne å jobbe når jeg er i uke 15 (er i permisjon) , men må sykemeldes før jeg skal begynne pga invalidiserende bekkenløsning. Hvor lang tid bør jeg gi henne på å finne vikar liksom? Har mistet 2 ganger før, så vil ikke si det så tidlig heller... Tenker kanskje uke 10. Men gjerne uke 12,- men da er det bare 3 uker til jeg skulle begynt, så det er vel dårlig gjort?
 
Sjefen min skal gå av med pensjon 1 august og har ferie først så jeg skal vente på ny sjef. Hvis jeg blir så dårlig at jeg må sykmeldes så må jeg jo si ifra men jeg skal vente så lenge som mulig. Kanskje det vil vises på meg at jeg er gravid først men [emoji23]
 
Jeg fortalte det til sjefen min på mandag. Jeg er lærer, og det var planlagt et prosjekt jeg skulle jobbe med etter jul. Da føltes det best å si det som det er så det kan legges andre planer.
 
Sjefen min skal gå av med pensjon 1 august og har ferie først så jeg skal vente på ny sjef. Hvis jeg blir så dårlig at jeg må sykmeldes så må jeg jo si ifra men jeg skal vente så lenge som mulig. Kanskje det vil vises på meg at jeg er gravid først men [emoji23]
Må jo ikkje gi beskjed fordi om du blir sjukemeldt :) arbeidsgiver trenger ikkje vite grunnen til sjukemelding...
 
Da har jeg fortalt det på jobb[emoji4] går på 1 mnds ferie fra mandag og når jeg kom tilbake hadde vært litt sent å si ifra for min del. Vises jo allerede xD
 
Back
Topp