Når fortelle jobben

Katzilla87

Glad i forumet
Novemberlykke 2016
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Når tenker dere og fortelle sjefen om graviditeten? Jobber på røntgen, så må liksom fortelle det med en gang. Pga det er noen ting jeg ikke kan gjøre. Hadde håpet og vente lengst mulig, men hvis jeg klarer vente til neste uke er det bra. Regner også med at jeg kommer til å bli sykemeldt rundt uke 6-7 pga kvalme, så er vel greit å forberede henne litt på det. Men føler jeg jinxer alt med å fortelle :facepalm:

Uff. Synes det er vanskelig å fortelle sjefen. Vi er to nyansatte ved jobben min nå, og selvfølgelig slapp hun nyheten forrige uke om sin graviditet. Ikke planlagt.
Vår er planlagt og jeg får så vondt i magen av at vi begge skal ut i permisjon. Hun andre er sykemeldt da, men min form er god. Så håper det går bra å si det....

Eg tenkte og vente til uke 12 [emoji4] Men vist formen blir veldig dårlig så seier eg det nok før!!:)

Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å si noe før uke 12, men hvis jeg blir veldig kvalm og borte fra jobb, må jeg vel forklare greia. Får se hvordan det går.

Skjønner at det er vanskelig for dere som må si noe pga forholdene på jobb...

Jeg har tenkt å fortelle det etter UL i uke 12. Men skal på møte/fest med sjefen blant annet om en uke så blir vanskelig å skjule det når man ikke drikker[emoji848]

Tenker å vente til etter ferien og da har jeg passert 12 uker, formen er god nok til jeg holder meg på jobb så ingen hast for min del...

Jeg må fortelle det ganske med ein gang da vi går ut i svangerskapspermisjon i uke 12!!

Jeg tenker fortelle det når jeg er ca 8 uker, da det kreves tilrettelegging i jobben. Men vil vente med å fortelle det til alle kollegaer. kun sjef og de som må involveres for tilrettelegging.

Jobber med psykisk utviklingshemmede :-)

Ingen mulighet for å ikke gå på andre brukere? Evt bytte avd helt? Har jobbet mange år i samme bransje som leder og aldri måttet la noen sykemelde seg da de har byttet litt oppgaver og brukere Evt avd og ja jobbet med mye utagering

Ingen mulighet for å ikke gå på andre brukere? Evt bytte avd helt? Har jobbet mange år i samme bransje som leder og aldri måttet la noen sykemelde seg da de har byttet litt oppgaver og brukere Evt avd og ja jobbet med mye utagering
Er ikke mulig å bytte! Di har lært fra tidligere da to har mistet pga utagering!

Tenkte jeg kunne vente fram til uke 12 denne gangen, siden jeg vet hvordan jeg skal opptre på laben for å unngå fosterskade, meeen så ble det selvfølgelig o store lab-ryddedag nå på fredag, og den kan jeg ikke være med på som gravid, så da blir det i uke 4 da....typisk

Tenkte jeg kunne vente fram til uke 12 denne gangen, siden jeg vet hvordan jeg skal opptre på laben for å unngå fosterskade, meeen så ble det selvfølgelig o store lab-ryddedag nå på fredag, og den kan jeg ikke være med på som gravid, så da blir det i uke 4 da....typisk

Ikke helt rett men mulig å ta en fri dag eller bli syk denne dagen?

Ikke helt rett men mulig å ta en fri dag eller bli syk denne dagen?
Sa ifra jeg. Er litt greit at de på laben vet det egentlig, så de ikke jobber med fosterskadelige stoffer mens jeg er i samme rom. Sa det også til veilederen min, og merket at hun kanskje ikke var så glad på mine vegne som hun lot som :P Skjønner jo det egentlig, to barn på én treårig doktorgrad er jo litt mye, men sånn ble det nå da, og loven er jo på min side :)

Back
Topp