Når fortelle det til storesøsken?

Her er storebror 3 år så vi venter til jeg får litt mage og andre skal begynne å få vite det. Blir lenge nok å vente uansett tenker jeg! :)
 
Vi venter til nærmere uke12, eldste er 5,5 så er nok ikke så hemmelig lenger når han får vite ;) minste er 2år, så han skjønner ikke så mye av det ennå.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Den kommende storebror her vet, men han kommer ikke til å sladre:p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Storebror på 6 år og lillebror på 2,5 år vet det ikke. Venter til etter uke 12 og til jeg har hørt hjertelyd/tatt en ul. Lillebror spør ofte om jeg har noe i magen min, sånn bare på tull... Så begynner nesten å lure på hvor han tar det fra. ;) Jeg tror ikke storebroren tenker tanken på at deg kan komme flere. Vi snakket om det for 6 mnd siden. Da sa han at det sikkert gikk bra med en til, men da var det nok... OG det måtte IKKE bli en jentebaby! He he ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal fortelle når barnehagen har tatt ferie <3 på fredag så på lørdag forteller vi det. Hun var med til ul for hun var syk, hun spurte om jeg hadde vondt men vi sa bare at vi skulle se på hemmeligheten i magen <3 hun skjønte deg ikke. Hun er 3 1/2


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillemann vet det ♥

Sent from my LG-E460 using BV Forum mobile app
 
Skal fortelle etter i morgen, tenker jeg, for da er det ferie fra barnehagen. Han sladrer sikkert til alle i barnehagen, og det er greit nok det.. Men ikke nå. :p
 
I morgen skal vi fortelle det til alle barna....Det begynner å vises på meg så det er bare tidspørsmål for at de ser det. Alderen på barna er 17,14,13,12 og 10 år så det er nok på tide.......
 
Er 10 uker i dag. Venter minst to uker til. Snuppa er vare 2,5 år selv og 6 måneder er jo nesten et liv fir henne hehe


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal på tidlig ul for å finne ut termin, og har ikke fått time til det enda, så venter til etter det... MEN - jeg viser jo faktisk litt, og eldste på 3,5 sa i dag " mamma, eg kan SE at du har baby i magen altså!!" :p Foran min svigerinne - som ikke vet noe enda :p
 
Vi har fortalt det å hun reagerte med urolige netter å så tissa hun på seg bevisst. Vi snakker ikke noe mer om det for var vist et litt sensitivt tema. Får vente til man kan se babyen sparke utenpå før vi starter med å forberede henne på det
 
Det blir nok etter oul. Hun har mast siden hun var sikkert 2,5 om baby, og d vil knuse hjertet mitt om vi forteller henne d tidlig, så skjer d noe.

Mini i magen er jo et søsken til henne, vår fineste gave å gi henne. Og hun har ønsket seg d så lenge. Så ja, kommer til å vente lengst mulig rett og slett..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Her fortalte vi det for noen dager siden når vi var på resturant i syden ved å gi henne et armbånd som stod storesøster på. Hun skjønte det ikke med engang så vi måtte si det rett ut. Hun er straks 8 år så hun ble litt satt ut med en gang og ville ikke snakke mer om det. Når vi var kommet hjem så forsvant hun på rommet hvor vi fant henne gråtende. Hun var veldig lei seg fordi hun trodde at babyen ville ta hennes plass og at vi ikke ville være glad i henne mer og at vi skulle glemme henne. Vi hadde en laaaang samtale sammen og hun forsto etter hvert at det ikke kom til å bli sånn og at hun skulle være alene en god stund til. Og at hun faktisk kunne hjelpe til siden hun er blitt så stor.

Kjente at dette ble litt tøft og jeg hadde egentlig ikke forventet den reaksjonen siden hun så lenge har hatt lyst å bli storesøster.

Men nå gleder hun seg veldig og har fortalt det til noen venner og det er helt greit så er veldig glad for at vi fortalte det så tidlig så hun får vendt seg til tanken før vi tar henne med på oul.
 
Vi sa til sønnen min i går på 3,5 år at jeg har baby i magen og at han skal bli storebror. Han ble heilt vill og gliste fra øre til øre :) Han skulle hjelpe med sutten, kose og passe godt på babyen når den var stor nok til å komme ut av magen. Så løp han rundt mens han ropte at han skal bli storebror :D men han ville ikke ha lillesøster bare en lillebror for han kunne låne alle brannbilene hans :p hehe
Jeg er bare 11+2, men grunnen til at vi valgte å fortelle det er at jeg har fått bekkenløsning og ligger ganske mye. Skal vi ut å gå må jeg ta krykkene fatt!! Kommende storebror vil gjerne løftes av og til, men det klarer jeg ikke...
Håper jo selvsagt at jeg ikke må fortelle han at babyen ble syk og ikke kunne være i magen.. Har vært på ul når jeg var 9+6 og alt var akkurat som det skulle. Hørte hjertelyden i går igjen og det slo som bare det med gjennomsnittlig 168 slag :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Kommer til å vente til etter uke 12 neste gang, etter tidlig ul. Fortalte det denne gangen i uke 11, trodde det skulle være ganske "safe" å forteller det etter å ha ventet såpass lenge. Sønnen min ble overlykkelig over å skulle bli storebror. Begynte så å blø dagen det var gått 12 uker, sønnen min ble så knust da vi måtte fortelle at han ikke skulle få bli storebror nå likevel.. Spør stadig om vi ikke skal få baby igjen så håper den gleden vil komme snart:)
 
Kommer til å vente til etter uke 12 neste gang, etter tidlig ul. Fortalte det denne gangen i uke 11, trodde det skulle være ganske "safe" å forteller det etter å ha ventet såpass lenge. Sønnen min ble overlykkelig over å skulle bli storebror. Begynte så å blø dagen det var gått 12 uker, sønnen min ble så knust da vi måtte fortelle at han ikke skulle få bli storebror nå likevel.. Spør stadig om vi ikke skal få baby igjen så håper den gleden vil komme snart:)

Huff så trist!! Gleden kommer nok snart og storebror blir nok overlykkelig igjen :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Er 11 uker i dag, men har lyst til å vente mer enn ei ike før jeg sier noe. Snuppa er bare 2,5 år, ventetiden blir jo så laaang... Men har tenkt å la henne høre på dopleren ❤️


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi fortalte det til storesøster for to dager siden, hun er 3 1/2. Men jeg har begynt og få ganske mage så hun har spurt flere ganger om jeg har baby i magen så etter ul på torsdag hvor alt var bra sa vi det. 12+3 :) Hun kastet seg rundt halsen vår og sa tuusen takk og at hun gledet seg veldig :)


❤️ Februar 2015 ❤️
 
Back
Topp