Når fortelle det til storesøsken?

Skravlepapegøye

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Dere som har barn fra før.. når tenker dere å fortelle at de skal bli storesøster/storebror?

Foreløpig så er tanken her å vente så lenge som mulig slik at ventetiden ikke blir så lang :)
 
Tenkte å hvertfall vente til 12 uker naturligvis! Kanskje lenger :) Min blir 3 år om to mnd så han har nok ikke helt tidsbegrep enda, men skjønner jo at det er en baby i magen :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal kjøpe en t-shorte nede i syden hvor det står jeg skal bli storesøster på. Så pakker vi den inn å gir den til henne en av de siste dagene vi er på ferie. Da er jeg 11 uker. Håper det er trygt å fortelle det da. Hvis ikke så ser vi det an. Hun er snart 8 år og jeg vil inkludere henne i det meste sånn at hun er klar for det. Er ikke bare bare å dele mamma og pappa med noen andre etter 8 år alene.
 
Te eg har vært på ul å vet at alt e bra. . Så glad eg isje sa någe sist når eg mista... hadde isje klart den samtalen me gutten på 4 så e super klar for å bli storebror; )

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Venter ihvertfall til etter oul! Kanskje enda lenger, blir så mye ventetid om de vet tidlig :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal si det til storebror når vi skal si det til resten av familien. Han har så lyst og bli storebror så han skal gå gleden av og si det til besteforeldrene sine. Tenkte kanskje og trykke opp en t-skjorte med UL bilde på :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Venter nok ganske lenge. De er 2,5 og 3,5, så det er lenge å vente på babyen... ;) Hadde vært fint hvis de fikk fortelle besteforeldre og sånn, men jeg tror vi forteller det til de voksne først :)
 
han er 20 mnd, så det spiller ingen rolle egentlig :p har sagt det en gang, men det forsvant like fort igjen da han oppdaget lekebilen sin på gulvet! :p
 
Her skal vi si det i uke 10 til mine foreldre så da får hun vite det. Hun er 3 1/2 år så tror ikke det synker inn.
 
Vi har sagt det alt. Eldstemann blir liksom litt lett bekymret hvis det er noe med meg eller vi snakker om ting han ikke forstår. Så vi sa det bare til han når vi hadde sagt det til foreldrene våre. Jeg regnet jo med å bli litt dårlig i starten sånn som de andre gangene, og da er det greit at de vet det.
 
Regner med vi forteller det i ferien, rundt 10 uker kanskje. Saken er jo at når de får vite det så er det offisielt, hvis de hadde kunnet holdt på en hemmelighet hadde vi kanskje sagt det tidligere..;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har sagt det alt. Eldstemann blir liksom litt lett bekymret hvis det er noe med meg eller vi snakker om ting han ikke forstår. Så vi sa det bare til han når vi hadde sagt det til foreldrene våre. Jeg regnet jo med å bli litt dårlig i starten sånn som de andre gangene, og da er det greit at de vet det.
Hvor gamle er dine barn Underfullt? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her skal dattern vår få vite det på bursdagen sin om alt frem til da har gått udramatisk :) da er jeg 11+4 uker:)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡
 
Vi har to tenåringsgutar, dei fekk vite det når eg begynte å bli dårleg. Dei er kjempe interesserte. Spør om alt mogeleg og er veldig hensynsfulle ovenfor den kvalme mora... så det angrar vi ikkje på. Er fint å dele det med dei når dei er så positive og interesserte. Jenta på sju vil slett ikkje bli storesøster... så der må vi finne ein god måte å seie det på. Men mor er ganske skral, så trur ikkje vi kan vente så lenge...
 
Her vet han det allerede, han er fem år ;). Syns det var greit å si det til han, slik at han forstår hvorfor jeg er dårlig om dagen :)
 
Venter til uke 12. Han gleder seg så fælt til å bli storebror, maser ofte om at han ønsker seg småsøsken. ;) han er 6,så fort han får vite det kommer det til å bli offisielt, så derfor venter vi litt til:)

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp