Når fortelle barna om graviditeten?

Da har jeg fortalt det til mine to :) er snart 9 uker, og tenker at om de skjer noe galt nå, så er det også en del av livet! Så da tar vi det derfra :)

Ungene ble kjempe glad og eldstemann på 6 år spurte så fint:"når gjorde dere det? Altså, når lagde dere babyen?" :D

Jeg har en gutt på 3 år som spør masse etter et søsken. Har ikke fortalt han noen ting, men likevel kan han plutselig spørre om "når kommer lillesøsteren min? Når får jeg hilse på henne?" Som om han har skjønt noe likevel.. Han legger seg plutselig og koser magen min som om han vet at det er en liten der inne ❤️ tenker likevel å vente litt med å fortelle han det. Kanskje til vi har vært på ultralyd i uke 11, eller lenger. Har så lyst til å vite kjønnet sånn at jeg kan fortelle han om det blir en bror eller søster❤️ synes at det er kjempe vanskelig. Kanskje lurest å vente til uke 12, for han kommer jo garantert til å fortelle det videre med en gang :-)

Forteller det til trulta vår på 4,5 år som en tidlig julegave..Skal på ultralyd lille julaften og da er jeg 13 uker på vei:)regner med at man ser det tydelig på ulbilder da:)

Vi måtte fortelle det når jeg var 6 uker på vei, da ble jeg lagt inn på sykehuset første gangen.. Tenkte det ble lettere for hun å takle at jeg lå der hvis det var fordi jeg har baby i magen :) hun er 5 år :D

Vi forteller det når jeg har passert 14uker og har fått bekreftet et friskt foster etter ultralyd.

Back
Topp