Når fortelle barna om graviditeten?

treskatter

Forelsket i forumet
Mine to er 5 og 6 år, og vi har i utgangspunktet tenkt å vente til ut i desember med å fortelle om graviditeten. Men kjenner jeg får så dårlig samvittighet da jeg ligger på sofaen og er kvalm og sover mye. Jeg er redd de skal bli bekymret for at jeg er alvorlig syk..

Jeg var jo på ul i forrige uke å så et hjerte slå, er 7+4 i dag.

Når forteller dere barna om nyheten? :)

Skal på ul neste uke, er da etter mine beregninger i slutten av uke 9, hvis alt er bra da tror jeg vi vil fortelle det før julen.. Men usikker, det er vanskelig...

Vi skal på ul i uke 11 kun for å være sikre på at alt ser bra ut før vi sier det til den kommende storebror :) er alt ok sier vi det den dagen og han får lov å si det til besteforeldre :)

Jeg venter til jeg er 12 uker, synes det er kjedelig om det ikke går bra...

Fortalte det samme dag som positiv test - til hun på da 9 mnd. Hun klarer godt å holde på hemmeligheter ;)

Gutten vår på 3.5 skal få vite det når vi ønsker å gå ut med det. Han kan jo gå rundt å si litt av hvert som er avslørende :p

Mine på 5 og 6 fikk vite det når jeg var 8 uker. Rett og slett for at formen min har vert så dårlig at de begynte å bli litt engstelige. Går det ikke bra, så får vi bare ta det derfra og forklare at sånn kan skje osv. Er 9+3 nå, så krysser fingrene :D

Drøyer til helga før jul, da er jeg 12 uker :) Hun er 3 år ;)

Mine på 2 og 4 får vel vite det i løpet av jula. Tror ikke de klarer å holde det hemmelig for å si det sånn :D Så da får de vite det samtidig med resten!

Venter til jeg er over 12 uker:P Men han skjønner jo ikke allverden da, er 2.5 år;)

Venter til jeg er over 12 uker:P Men han skjønner jo ikke allverden da, er 2.5 år;)
Uff, nå hørtes det ut som jeg mente at han er dum og ikke skjønner noenting:P Mente selvfølgelig at han sikkert ikke skjønner så mye av storebrorprat, og baby-i magen -prat;)

Tenkte på julaften :greet008

Vil tro vi venter til etter OUL. Barna er 3 og 6 :)

Vi venter nok med å fortelle storebror det til vi "runder" 12 uker. Selv om han er 11 år, er han ikke så god til å holde på hemmeligheter. Lillebror (1 år), som snart blir storebror, er den eneste som vet hemmeligheten så langt. Han er veldig flink med hemmeligheter ;)

Har 1 sønn fra før av som begynte i 1.klasse i år, ettersom han holder på å lære å lese skal det være brev fra julenissen på julaften i pakkekalenderen med bilde fra UL som vi skal på 19 des. Det skal stå med store bokstaver: du skal bli storebror, og bilde. Tror det blir stor jubel i hus :) må filmes :)

Min skjønner ikke så mye av det. Så kommer nok ikke til å utdype det før magen syns mere. Jeg kan snakke om det uten at han reagerer. Jeg passer bare på å ikke spesifisere at "mamma har baby inne i magen". Tar han nok med på ultralyd etterhvert.

Back
Topp