Når fortelle arbeidsgiver om graviditeten?

Jeg begynner i ny jobb på mandag, og da er jeg 7+4. Gruer meg litt til å si det, d ajeg vet de gikk lenge uten noen til å fylle stillingen jeg har fått nå. Jaja, de går sikkert bra. Sjefen er ok han, tror jeg.

Jeg har nettopp begynt i ny jobb og gruer meg egentlig veldig til å fortelle det siden det da føles så dumt at de nettopp har ansatt meg og nå kanskje må finne en vikar...:( flere som har litt kjipe tanker om å fortelle arbeidsgiver eller?

Jeg kjenner meg igjen, selv om jeg nå har jobbet der i 9 mnd og jeg vet at de er veldig fornøyd med meg, så føler jeg litt på at jeg svikter litt. Dette mest fordi vi allerede er underbemannet og veldig sårbare for sykdom, og det ikke har vært så lett å finne vikar tidligere. Så gruer meg litt, samtidig som jeg tenker at det nok skal gå fint likevel. Hadde et skikkelig øyeblikk i dag på jobb der jeg tenkte at det hadde passet fint å si det, men så fikk jeg meg ikke til å gjøre det - litt også fordi jeg har vært veldig innstilt på å vente til etter uke 12.

Jeg kjenner meg igjen, selv om jeg nå har jobbet der i 9 mnd og jeg vet at de er veldig fornøyd med meg, så føler jeg litt på at jeg svikter litt. Dette mest fordi vi allerede er underbemannet og veldig sårbare for sykdom, og det ikke har vært så lett å finne vikar tidligere. Så gruer meg litt, samtidig som jeg tenker at det nok skal gå fint likevel. Hadde et skikkelig øyeblikk i dag på jobb der jeg tenkte at det hadde passet fint å si det, men så fikk jeg meg ikke til å gjøre det - litt også fordi jeg har vært veldig innstilt på å vente til etter uke 12.

Så godt å høre at flere også synes at det er litt vanskelig, min verste skrekk er at noen av lederne mine skal bli litt sure/irriterte på meg slik at jeg merker det. Men jeg er alt for god på å krisemaksimere da, men det hjelper jo ikke meg hehe!

Back
Topp