Når fortelle arbeidsgiver om graviditeten?

Vet ikke når jeg skal fortelle.. har ikke tenkt til å ta permisjon, den er det far som skal ha, for jeg vil ikke ta permisjon fra studiene. Sier vel ifra når jeg vet om alt går bra :)

Jeg tror jeg kommer til å si det til nærmeste leder allerede nå snart, fordi jeg må ha tilpasset jobb og ikke ha tunge brukere! :)

Vet ikke når jeg skal fortelle.. har ikke tenkt til å ta permisjon, den er det far som skal ha, for jeg vil ikke ta permisjon fra studiene. Sier vel ifra når jeg vet om alt går bra :)
Hvordan gjør du det da? Studerer også! Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det:smug:

Tror jeg venter til uke 12 hvor det er «vanlig» å fortelle den generelle omverdenen. Er delvis sykmeldt nå, pga Aspergers syndrom som jeg nettopp fant ut at jeg har. Jobben min er ikke mulig å tilrettelegge for meg, så er egentlig på vei ut derfra, søker nye jobber. Må ta et møte med nav nå i mai også, og snakke om jobbmuligheter. Så det er litt mye oppå hverandre som skjer her...

Jeg tar straks over for en leder som skal ut i permisjon, så det blir jo litt klein beskjed kan du si:smiley-angelic006

Hvordan gjør du det da? Studerer også! Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det:smug:

Jeg tar kun permisjonen jeg må ha. Skal begynne på masteroppgave til høsten, så er ikke så mange samlinger :)

Jeg har medarbeidersamtale med min sjef om ei uke, så tenker det blir naturlig å si det da!
Hun er sjef for hele landsdelen, siden jeg selv er leder på arbeidsplassen,så føler egentlig ikke det har noen stor betydning når jeg forteller det..:

Venter nok til uke 12 etter UL med å si det til de fleste.

Jeg er ufør så jeg jobber ikke lenger. Hadde nok måttet sagt fra tidlig om jeg fortsatt hadde vært i jobb, pga medisiner + uvelhet

Jeg tar straks over for en leder som skal ut i permisjon, så det blir jo litt klein beskjed kan du si:smiley-angelic006
Har hos legen idag. Vikaren til legen min i permisjon er visst høygravid hun nå :hilarious: koselig da! Men litt morsomt :D

Tenker å prøve å vente til uke 12 :) Har en til tider ganske stressende og hektisk jobb, og er bekymret for om det vil ha noen innvirkning på hvordan dette går så vurderer også å si det til nærmeste sjef tidligere.

Fortalte lederen og nestlederen om graviditeten i dag. (er 7+5 og har vært på tu som så veldig bra ut), men resten av mine arbeidskolleger får vente til jeg er 12 uker på vei og har hatt ny ultralyd :)

Jeg endte opp med å fortelle nærmeste leder på mandag. I jobben min kan jeg bli eksponert for skadelige stoffer og når hun var i gang med å planlegge aktivitet som medførte eksponering måtte jeg si ifra. Fant ut at det var bedre enn å komme om 3 uker og si at listene måtte gjøres om når jeg nå vet situasjonen. Men det blir enda noen uker til vi er offentlige.

Jeg var i mammaperm frem til februar 2019 og jobbet frem til 1.april for da gikk jeg ut i ulønnet perm (frem til barnehagestart og ferie i august) så jeg blir ikke å fortelle noe før tidligst 12 uker.. jeg skal jo ikke tilbake i jobb før jeg er 5 mnd på vei. Hvis formen tilsier det da :)

Jeg hører ikke hjemme her, men så denne under "nye innlegg". Hvis du ikke går tilbake i jobb, mister du ikke rett til eksempelvis sykemelding nå når du er i ulønnet permisjon, man må jobbe så og så lenge etterpå for å inntjene rett til det igjen? Tenker på det du skriver om du kommer tilbake, hvis formen tilsier det... Obs obs.

Jeg hører ikke hjemme her, men så denne under "nye innlegg". Hvis du ikke går tilbake i jobb, mister du ikke rett til eksempelvis sykemelding nå når du er i ulønnet permisjon, man må jobbe så og så lenge etterpå for å inntjene rett til det igjen? Tenker på det du skriver om du kommer tilbake, hvis formen tilsier det... Obs obs.

Sykemelding skal man kunne bruke men man må opptjene rettigheter for sykepenger (4 uker) :happy:

Jeg har nettopp begynt i ny jobb og gruer meg egentlig veldig til å fortelle det siden det da føles så dumt at de nettopp har ansatt meg og nå kanskje må finne en vikar...:( flere som har litt kjipe tanker om å fortelle arbeidsgiver eller?

Back
Topp