Når fortelle arbeidsgiver om graviditeten?

Qwertyu

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Når tenker dere å fortelle arbeidsgiver om graviditeten? Evt. når fortalte dere det? :)

Jeg kjenner jeg heller litt mot når 12 uker er passert, samtidig som jeg føler på at jeg bør si det nå tidligst mulig.
Sitter i ledergruppen selv så jeg er tett på alle.

Venter til 12 uker, har ikke behov for å si noe på jobb før det er mer sikkert.

Når tenker dere å fortelle arbeidsgiver om graviditeten? Evt. når fortalte dere det? :)

Jeg kjenner jeg heller litt mot når 12 uker er passert, samtidig som jeg føler på at jeg bør si det nå tidligst mulig.
Sitter i ledergruppen selv så jeg er tett på alle.

Tenker på det samme selv... på en måte vil jeg si det nå, hun kan jo ikke si det videre til andre.. på en annen måte tror jeg at jeg vil vente..

Vi var på jobb tur til Oslo rett etter jeg fant ut jeg var gravid og trodde jeg enkelt kunne skjule at jeg ikke drakk men det som skulle være litt shopping og mat ble pub til pub runde :rolleyes: alle viste vi prøvde men syns det var litt tidlig å si det men men.. :hilarious:

Tenker på det samme selv... på en måte vil jeg si det nå, hun kan jo ikke si det videre til andre.. på en annen måte tror jeg at jeg vil vente..
Ja, jeg føler sånn på at jeg vil være «sikker». Er jo ikke 100% sikker etter 12 uker heller men det blir jo annerledes.
Kjenner jeg heller mest mot 12 uker :p

Vi var på jobb tur til Oslo rett etter jeg fant ut jeg var gravid og trodde jeg enkelt kunne skjule at jeg ikke drakk men det som skulle være litt shopping og mat ble pub til pub runde :rolleyes: alle viste vi prøvde men syns det var litt tidlig å si det men men.. :hilarious:
Hehe da blir det litt vanskeligere ja! :p

Ja, jeg føler sånn på at jeg vil være «sikker». Er jo ikke 100% sikker etter 12 uker heller men det blir jo annerledes.
Kjenner jeg heller mest mot 12 uker :p

Ja og jeg syns det er skikkelig flaut å si det Hehe! Ingen som vet at vi har prøvd engang.

Venter i det lengste, ikke i frykt for negative reaksjoner men jeg vil ha minst mulig oppmerksomhet rundt det. Kommer jo rett fra permisjon og! :p

Tenker å vente til etter 12 uker, så i slutten av mai eller starten av juni en gang

Jeg var 4+0 da jeg fortalte arbeidsgiver. Det er pga arbeidsplassen at jeg må informere om det tidlig. Da blir det også naturlig å fortelle det til familie og våre nærmeste venner..

Fortalte det i uke 6 da jeg ble sykemeldt. Syns det var bedre å bare si det som det var. Og hun tok det veldig fint. Ba meg slappe av og hvile masse :)

Jeg venter til etter tidlig ultralyd i uke 8 til å fortelle min veileder, dette fordi jeg skal opereres i uke 13-14 (cerclage) og blir da sykemeldt etter det, og potensielt skal det søkes om svangerskapspenger dersom man ser det trengs. Men selve lederen min sier jeg ikke noe til før operasjonen, han har jeg ikke noe forhold til i det hele tatt, og det påvirker ikke han at jeg går bort. Men veilederen i forskningsprosjektet syns jeg det er greit å fortelle det til når man har fått bekreftet liv på ultralyd:)

Jeg fortalte det ganske tidlig etter anbefaling fra lege. Har en jobb der det må tilrettelegges litt. Kjenner også at det er godt at noen vet på jobb :)

Kommer ikke til å si noe før har gått 12 uker. Forrige gang presterte sjef å si noe som hun syntes det var litt rart ikke hadde sagt noe.. men var positiv og ønsket alt godt på våres vegne. Vikar er bankers uansett så blir ikke noe pes for sjefen å sette inn noen for meg etter hvert.

Jeg gruer meg faktisk. For sist endret vi litt på permisjonsordningen vår mot slutten. Da var det ikke rom for endring på arbeidsplassen ift vikaren og når jeg skulle komme tilbake. Så vikaren (uansett ei ansatt i staben) gikk oppå meg og beholdt ABL ut original satt ordning. Det var ikke helt populært. Så denne gangen må jeg presisere at vikariatet følger evt. en endring av den som er i permisjon. Vi hadde vel 100% men gjorde om til gradert permisjon på slutten for å hale ut permisjonstiden.

Akkurat nå er vaktene perfekt balansert mot hjemmebane, å det er ikke sikkert jeg kommer til å få når jeg kommer tilbake. Hvorfor jeg tenker slikt, fordi jeg måtte argumenterte veldig for den løsningen vi har pr.idag. Fikk nemlig beskjed om at kjeden bryr seg fint lite om hvordan man får kabalen til å gå opp. Alternativt kunne jeg si fra meg timer for å få ting til å gå opp i opp. Det hadde vel å merke ikke gått opp økonomisk. Så gruer meg litt.

Jeg var i mammaperm frem til februar 2019 og jobbet frem til 1.april for da gikk jeg ut i ulønnet perm (frem til barnehagestart og ferie i august) så jeg blir ikke å fortelle noe før tidligst 12 uker.. jeg skal jo ikke tilbake i jobb før jeg er 5 mnd på vei. Hvis formen tilsier det da :)

Kommer ikke til å si noe før har gått 12 uker. Forrige gang presterte sjef å si noe som hun syntes det var litt rart ikke hadde sagt noe.. men var positiv og ønsket alt godt på våres vegne. Vikar er bankers uansett så blir ikke noe pes for sjefen å sette inn noen for meg etter hvert.

Jeg gruer meg faktisk. For sist endret vi litt på permisjonsordningen vår mot slutten. Da var det ikke rom for endring på arbeidsplassen ift vikaren og når jeg skulle komme tilbake. Så vikaren (uansett ei ansatt i staben) gikk oppå meg og beholdt ABL ut original satt ordning. Det var ikke helt populært. Så denne gangen må jeg presisere at vikariatet følger evt. en endring av den som er i permisjon. Vi hadde vel 100% men gjorde om til gradert permisjon på slutten for å hale ut permisjonstiden.

Akkurat nå er vaktene perfekt balansert mot hjemmebane, å det er ikke sikkert jeg kommer til å få når jeg kommer tilbake. Hvorfor jeg tenker slikt, fordi jeg måtte argumenterte veldig for den løsningen vi har pr.idag. Fikk nemlig beskjed om at kjeden bryr seg fint lite om hvordan man får kabalen til å gå opp. Alternativt kunne jeg si fra meg timer for å få ting til å gå opp i opp. Det hadde vel å merke ikke gått opp økonomisk. Så gruer meg litt.
Så kjedelig at det skal være sånn :( håper alt blir bedre denne gang!

Off, det hørtes litt tungvint ut... Men går sikkert fint med litt planlegging :happy:

Blir å drøye til minst uke 12, kanskje lengre om kub-test viser forhøyet risiko for kromosomavvik. Trenger ikke tilpasning og jeg har sekundanter som kan holde fortet til jeg er tilbake.

Back
Topp