Når folk ikke blir glade

Sist jeg var gravid og mistet sendte jeg bilde av den positive graviditetstesten til to venninner på Facebook. Hun ene ble utrolig glad og hun andre så jeg hadde sett bildet men kommenterte ingenting. Den andre venninna mi begynte å reagere på at hun ikke skrev gratulerer og måtte til slutt be henne gjøre det etter en dag eller to. Denne "venninna" vet ikke at jeg er gravid denne gangen for å si det sånn.. 10 uker nå.

Har bestemt meg for å ikke si noe. Nå er de informert og jeg blir å prate om graviditeten og innkjøp osv så ser jeg hva de svarer.

Uff så utrolig leit. Forstår godt at du blir lei deg, det var jo utrolig spesielt..

Helt enig i at det ikke er noe som må "synke inn" det er bare å si gratulerer!

Uff så leit å høre! Kjenner at jeg blir så forbanna på dine vegne! Har du ikke ei venninne som også kjenner dine søstre? Kanskje snakke med henne evt, det er jo mulig ho eksploderer og slår et slag for deg? Arrgh, det er jo ikke de som skal ha barn, kan de ikke sende et gratulerer og et smilefjes i hvertfall?

Nei, jeg var veldig redd for den reaksjonen som du fikk, men det gikk stort sett bedre enn jeg venta. Nå er jeg en som sier ifra også jeg da, hvis jeg blir forbanna på noe. Håper du har noen som slår et slag for deg, er jo ikke lett å stå opp for seg selv når man føler det slik som du nå!

Prøv å bruk dagene på å kose deg og glede deg, du er jo i en fantastisk periode i livet ditt! Bruk tid og energi på dem som er glade på dine vegne, du fortjener ikke sånne ting når du er gravid.. Jeg vil i hvertfall gratulere deg kjempemasse med mirakelet som er på vei! Stor klem!

Dette var trist lesing, føler virkelig med deg :( enig med andre her, på slike ting sender man umiddelbart gratulasjoner, eller tar telefonen og ringer og gratulerer. Jeg ble litt nysgjerrig på hvilket forhold dere har i utgangspunktet? Ikke at noe kan forsvare dem altså, det er uansett dårlig gjort.. Håper du klarer å glede deg til tross for dette! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har et godt normalt forhold. Jeg hadde forventet en reaksjon. Men 5 er vel for mye. :p

Ja jeg tisser stadig positive juksetester for tull. :p
Eller du kunne ha funnet bilde via google.

Altså, jeg synes selvsagt det er rart du ikke har fått noen reaksjon! Dårlige greier!

Det var en snapchat. De lar seg ikke kopiere andre steder fra. Og det var lagt til egen tekst.

Jeg er spent på hva de sier når du treffer dem igjen, eller om de fortsetter å ignorere deg... Veldig merkelig oppførsel, syntes jeg!

Huff det må ha værtvobdt for deg. Sender deg en stor klem

Ærlig talt har sånne personer et stort problem med seg selv, og det er ikke verdt å bli lei seg over. Jeg forventa en slik reaksjon fra storesøsteren min, og jeg fikk den også.

De må ha en eller annen form for bitterhet inni seg og negativ måte å se på livet. Det er lov å glede seg på andres vegne!

Skjønner frustrasjonen din:/
Men kan jo være de skulle ønske du hadde fortalt det direkte til dem?
Jeg er litt sånn at jeg syns at sånne viktige ting skal sies personlig til de aller nærmeste..

Av og til henger snapen seg opp så kanskje du kan høre om de så snapen eller ikke? :) Ofte når jeg skal åpne snap så henger den seg opp og jeg får ikke sett noe av den, men tiden går ut allikevel.. 5 er ikke for mye :D Vi er 5 (+1) søsken og jeg er glad for å ha en stor familie!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi sees veldig sjelden dessverre så når skulle jeg da fortalt det? Jeg ville gjøre det mer spesielt enn over telefon. Jeg kunne skjønt det om de så det på facebook. Dette var en snap som ble sendt bare til dem.

Dette var leit å lese Hedvig.
Jeg er den typen, som ville ha hevet meg over dette. Hvis de ikke har lyst til å gratulere deg -vel, værsågod!
DU er lykkelig gravid, DU gleder deg, og det er tross alt DU som skal bli mamma igjen. Hvilken lykke, ikke la noen ta fra deg den gleden!
MEN, en ting som slår meg, du er sikker på at du hadde på mange nok sekunder på snapchaten? Dumt hvis de ikke rakk å få den med seg ordentlig fordi det var 2 sek feks ;-)

God klem til deg i dag!

Det var en snapchat. De lar seg ikke kopiere andre steder fra. Og det var lagt til egen tekst.

Jeg skjønner godt du er skuffa! Jeg hadde blitt knust selv. Siden det var snap kan det jo såklart ha skjedd noe. Hos meg henger det seg ofte opp, og jeg får ikke sett noe. Oftest legger jeg det bare til side, og tenker ikke noe mer over det. (Får oftest bare sånn som sendes til alle) Litt rart er det jo om det har skjedd med begge søstrene dine, og når de var sammen, men muligheten er jo såklart der. Igjen, skjønner deg veldig godt! :)

Jeg har alltid 10 sekunder på snappene mine. Jeg skal på første kontroll i morgen. Forhåpentlig føles det mer virkelig og jeg finner gleden litt igjen. Takk for svar og støtte.

Hm litt rart... Kansje ikke de tok an? Mulig de syns det var flaut om de ikke firstod helt? Ikke alltid bare negativt på grunn av manglende respons, sei d rett ut ❤️

Back
Topp