når fikk unga fluortablett? :)

Her er han 21 mnd, og ikke begynt med det ennå. Så lenge de bruker tannkrem med flour, så er det ikke noe behov for tablettene.
Tannlegen min anbefaler å vente til de er rundt 3 år.

Lurer jeg også på :)

Jeg begynte å gi da eldste var ca 2,5 år etter å ha ringt nærmeste offentlige tannlegekontor og spurt hva de pleide å anbefale.

Fra 7-8 måneder fordi det har blitt anbefalt på helsestasjonen i vår kommune!

1 år, da de anbefaler oss her å begynne.

Miss Fat skrev:

Samme her!

Er det greit å gi selv om barnet bare har to tenner? Dumt spørsmål, jeg vet ;)

Miss Fat skrev:

samme her

Dramadama skrev:

ja
tannlegen her sier at en ska pusse fra første tann og anbefaller også flourtablett fra de er rundt 7-8mnd, en kunne knuse tableten i en skje og gi det på den måtten hvis en var redd barne skulle sette det i halsen
her har de fått tablet fra første stund

bondekone skrev:

Dramadama skrev:

ja
tannlegen her sier at en ska pusse fra første tann og anbefaller også flourtablett fra de er rundt 7-8mnd, en kunne knuse tableten i en skje og gi det på den måtten hvis en var redd barne skulle sette det i halsen

Har pusset fra den første tannen kom. Kanskje vi skal kjøpe tabletter snart da. Takk for svar ;)

Blir ikke noe her. Det er fluor både i vannet og i tannkremen og det holder i massevis. Fluor er ikke såå sundt.

har lest litt på www  nå, og det sto at inntil de er 3 år bør man pusse tennene morgen og kveld (og selvsagt fortsette med dette senere)  men hvis man ikke får til den faste rutinen med morgenpuss, kan de få fluortablett som erstattning

Dramadama skrev:

bondekone skrev:

Dramadama skrev:

ja

Har pusset fra den første tannen kom. Kanskje vi skal kjøpe tabletter snart da. Takk for svar ;)

dra innom tannlege kontoret, så får du gratis :)

SnuppaogLillebror skrev:

dra innom tannlege kontoret, så får du gratis :)

Seriøst? :D
Da skal jeg gjøre det :P

Begynte ved 15 mnd aldern fordi det ble anbefalt her. flour i tannkremen var ikke nok.

Det er veldig forskjellig fra sted til sted.Mange flour tabletter har jo 3 års grense.
I svergie har de ikke flour tabletter (eller så var det sånn at de begynte med det i 12 års alderen) da det ikke anbefales tidligere,  det er nok med flour som er i drikkevann og tannkrem sier de på apoteket.

min tannlege annbefalte å venta t 2-3 års alderen me fluortabletter :)

*Prinsessa skrev:
Begynte ved 15 mnd aldern fordi det ble anbefalt her. flour i tannkremen var ikke nok.

Det er veldig forskjellig fra sted til sted.Mange flour tabletter har jo 3 års grense.
I svergie har de ikke flour tabletter (eller så var det sånn at de begynte med det i 12 års alderen) da det ikke anbefales tidligere,  det er nok med flour som er i drikkevann og tannkrem sier de på apoteket.

hvis en drar på apoteke så har de forskjelige styrker 0,25 er det en ska gi fram til 3års alder så opp til 0,5 eller 0,25 fordelt på morgen og kveld
vi gir 0,25 fordelt morgen og kveld

Back
Topp