når fikk dere visdomstenner?

MarcusMamma

Forumet er livet
har ikke fått det ennå...
får alle det?? vill ikke ha det!!!!!

tror ikke eg har fått ihvertfall? gjør ikke det vooondt????

[8|][8|][8|][:D]

mine jobber seg oppover i rykk og napp... er ikke plass til de så de kræsjer med de andre jekslene så jeg skal egentlig operere de ut.. men det er dyrt. og vondt...

ORIGINAL: *cookiemonster*

Jeg kommer ikke til å få de, har de ikke

er det en grunn til eller er det ikke alle som har?

ORIGINAL: MarcusMamma

ORIGINAL: *cookiemonster*

Jeg kommer ikke til å få de, har de ikke

er det en grunn til eller er det ikke alle som har?

Er vel ikke alle som har, men de fleste har vel som jeg har skjønnt... Men tannlegen hadde vel kanskje sagt noe viss du ikke hadde de og har tatt bilder før, min sa ifra hvertfall

Trur æ va rundt 19-20 når 2 av di begynte å plage mæ. Ja det va ondt, å ett godt råd fra mæ e å trekk di så fort du kan.

litt usikker, men tror jeg har ei på vei....
ei bittelita tann helt bakerst hvertfall..vært sånn et par mnd.. ikke merka noe vondt egentlig

ORIGINAL: ~~~MsMarte~~~

om du har alle visdomstennene har du 32, om ikke du har de 28 ;)

søren og har 28, hååper på de hadde lurt seg fram uten at eg kjente det hehehe

ORIGINAL: MarcusMamma

ORIGINAL: ~~~MsMarte~~~

om du har alle visdomstennene har du 32, om ikke du har de 28 ;)

søren og har 28, hååper på de hadde lurt seg fram uten at eg kjente det hehehe

hehe

ORIGINAL: Immunda

har en som er kommet opp som ikke plager meg veldig, men de tre andre bestemte seg for å komme opp samtidig med hverandre, KJEMPEBEHAGELIG[:@] hehe, men jeg venter og ser, det er ikke mer vont en det m være når en tann presser seg opp, tror mange har det mye verre en meg!!

Men så skal det jo sies at jeg ikke drar til tannlegen før jeg er mer eller mindre invalid og ikke fungerer i dagliglivet. dere skal være glad dere som slipper tannlegeskrekk...[:'(]

jeg har også tannlege skrekk, jeg drar på sykehuset jeg, blir lagt i narkose, var der nå på torsdag faktisk

Er 24 år og holder på å får de nedi kjeften nå[8D] Er ikke vondt da, kjenner bare at de bryter gjennom tannkjøttet...

har ikke fått noen, men tror det er ei på vei oppe nå. Har plutselig fått hull i tannkjøttet langt baki munnen[:)]

Sambo holder på å få alle 4. Har holdt på i 4 år nå, men de er fremdeles ikke kommet helt ut enda.

Jeg fikk de tidlig.. Når jeg var 14-15 år..

Jeg har fått to. De bruker et par år på trenge gjennom, den første fikk jeg vel i 19-20 årsalderen, og den andre et par år senere. De to siste ligger rett og slett bortover, i stedet for å stå loddrett, så de vil aldri komme opp på normalt vis.

En av dem har laget hull på tannkjøttet likevel, noe som gjør at jeg lett får matrester under tannkjøttet, og fikk meg en betennelse rundt tanna i vinter. Så når babyen er kommet ut er det stor sjangs for at tanna også skal ut. Den siste blir nok liggende inntil den begynner å lage trøbbel for meg, antar jeg. Med mindre vi bare tar ut den også og er ferdig med det.

Det gjør ikke veldig vondt å få visdomstenner så lenge de kommer rett opp. Det klør i tannkjøttet og er litt ømt, men jeg har i alle fall ikke hatt problemer, og det har bare vært sånn småplagsomt i en ukes tid av gangen, så har det gitt seg for en måned eller tre. (derav at jeg altså bruker noen år på å få ei slik tann..) Men å få en som ligger bortover er mindre behagelig, den presser jo da nemlig på den neste tannen, som presser på den neste.... Men det også pleier bare plage meg noen dager av gangen noen få ganger i året, så det var heller ikke noe stort problem. Inntil det ble betennelse da, det var vondt.... Visdomstenner som har brutt delvis gjennom tannkjøttet krever at duer flink til å pusse godt i morådet, gjerne med en slik "reguleringstannbørste" med bare et bustehode, så du får bort anne matrester under der. Absolutt å anbefale fremfor betennelse...

Jeg er forresten altså 28 år gammel, og har altså fått to visdomstenner. 2 og en halv....

Back
Topp