Når fant du ut at du var gravid?

Jeg har ouraring, og har fulgt med på kroppstemperatur, hrv og hvilepuls. Jeg skjønte jeg var gravid 7.6 grunnet en høy økning i temp (ikke feber), høyere hvilepuls og lavere hrv. Synes det er ganske sykt, mtp at jeg kun var 2+5 da. Fikk ikke antydning til positiv test før 15.6, en uke etterpå. :happy:

Prøvde i 6 PP nå, kjente veldig lite, så var ikke helt overbevist, men ved IKM var tempen fortsatt høy, så tok en test, og den ble positiv!

Jeg begynte å forstå det da svakt begynnende PMS-humør plutselig gikk over i glede og energi (+usedvanlig yr :laughing002). Altså helt ulikt sånn det bruker å være før mensen. Da var jeg 11 dpo. Svaaak strek 12 dpo. :)
Den energien har vært første kjennetegn i alle mine svangerskap, så var veldig gjenkjennbart. :)

Tok IVF, prøvd i 1,5 år, men var helt åpenbart at jeg var gravid, aldri hatt sånn murring og stikking i magen i de syklusene jeg ikke ble gravid

Jeg fikk ikke mensen når jeg skulle, trøtt og sov helt latterlig dårlig (noe jeg ikke pleier slite med ellers) og tror jeg bare følte det på meg.. Positiv test 6. juni :happy: Ca 5 uker på vei da.

Ventet og ventet på mensen - som aldri kom, tok da en test ca en uke etter forventet mens som var meeget positiv. Som tidligere skrevet her var det ikke planlagt, så med de andre svangerskapene har jeg testet flere dager før mens

Når eg sa til ei at eg plutselig sleit med halsbrann, ho lurte på om eg pleide det og hvor lenge, eg svarte "ca 3uker, har ikkje hatt siden eg var gravid for 5år siden, og det er eg ikkje no". :salut så begynte hode på høygir. :hilarious:

Vi ble gravide nå på PP 11, så her startet testingen allerede 8 DPO. Så fant det ut ganske kjapt :Heartred :)

Jeg satt å grein en kveld av helt tåpelige ting (boken jeg leste, tik tok videoer osv) og jeg griner vanligvis aldri. Syns det var merkelig, så tok en test bare for å sjekke, og den var positiv :D Da var jeg kanskje akkurat 4 uker eller noe.

Vi har prøvd et par mnd, og jeg begynte å teste eegentlig litt for tidlig tidlig i juni, men fikk opp en svak strek til slutt. Jeg vet ikke HVOR mange graviditetstester jeg har vært gjennom allerede. Det føltes ikke virkelig før clearblue-testen sa gravid med faktiske ord i stedet for en svak strek. Så spent.

Noen dager etter forventet mens :happy3 .. følte det egentlig på meg, pulsen var plutselig konstant høy og følte meg litt annerledes... EN gang uten beskyttelse var nok liksom. Kan gi bort litt fertilitet til de som trenger det :bag:o_O:hilarious:

Noen dager etter forventet mens :happy3 .. følte det egentlig på meg, pulsen var plutselig konstant høy og følte meg litt annerledes... EN gang uten beskyttelse var nok liksom. Kan gi bort litt fertilitet til de som trenger det :bag:o_O:hilarious:
Blir det nr.4 eller har du fleire? Eg blir også lett gravid.

Fikk nr 2i juni i 2024, å har ikke begynt på prevensjon enda pga ikke fått mensen tilbake. Har tatt graviditetstest ca hvær 14 dag bare for å ha kontroll tilfelle. I mai fikk jeg skikkelig blødning så måtte få tabletter for å stoppe det.. å bom, 4 uker senere var den testen positiv

Syntes å merke at fjellturen var så mye tyngre enn vanlig, tok test og fikk positiv, da var jeg ca 12 dpo

Noen dager før forventet menstrasjon. Testet 11 dpo. Kjente meg noe småkvalm og lette symptomer, og hadde akkurat bestemt oss for å forsøke å bli gravid. Klarte ikke å vente flere dager før vi testet :)

Jeg har ouraring, og har fulgt med på kroppstemperatur, hrv og hvilepuls. Jeg skjønte jeg var gravid 7.6 grunnet en høy økning i temp (ikke feber), høyere hvilepuls og lavere hrv. Synes det er ganske sykt, mtp at jeg kun var 2+5 da. Fikk ikke antydning til positiv test før 15.6, en uke etterpå. :happy:
Skjønte det også pga HRV! Ikke målt med ring, men pulsklokke. Riktignok ikke før min IKM - 7. juni. Skjønte det natt til 7. juni ved at HRV fortsatte og gå ned, i stedet for opp som den pleier på IKM. I tillegg var jeg ekstremt varm.

Back
Topp