Når får familie vite det?

Tror jeg skal si det til mamma og pappa om to uker, da er jeg 10 uker.

Ser de ikke så ofte og vil si det face to face.

Vi ser svigers neste helg, men tror mannen vil vente litt til.

Dette må du velge selv :-)
Vi har alltid likt å vente til uke 12 av flere grunner. Bl.a syntes vi det er godt å slippe "mas" i starten. Folk har en tedens til å glemme den gravide litt fordi de blir giret selv. Vi syntes det er godt å kunne nyte tida i starten i fred og ro, og slippe å konstant måtte oppdatere de rundt oss om alt. Og ved en evt abort få fred og ro og ikke ende opp som den som faktisk må trøste dem rundt o.l. Eller få spørsmål om hvordan det går konstant når man gjerne ikke orker å tenke på det akkuratt da.
Men denne gangen må vi fortelle det nå :-(
8+0 i dag. Jeg var gravid med tvillinger, men tvilling 2 klarte seg ikke lenger enn ca 6+3. Siden det startet som tvillinger har jeg blitt veldig hardt rammet av symptomer, ekstrem sv.skaps kvalme og bekkenløsningen er tilbake allerede, trøtt og sliten og generelt ikke i form. Så kommer broren min og dama på besøk i helga, de bor i tr.heim, vi bor mellom stavanger og bergen. Så da er det forventet at vi tilbringer deler av helga hos mamma med dem... Har skylt kvalmen på oppstart av nye medisiner, men forskjeld på å si det over tlf o.l, og på å omgås noen over tid. Så de vil nok få misstanke. Mamma har allerede misstanke. Og da er det bedre å bare si det...

Jeg har mistet to ganger før og er livredd for å fortelle folk om det nå. Er 12 uker til mandag. Vært på tidlig ul og fått vite at alt er bra, men det sitter litt lenger inne å fortelle noen om det denne gangen.
Trist å lese ønskemamma, klemme på! Men denne gangen går det! <3 :)

Før har jeg overivret etter å fortelle. Men etter aborter så har det dalt, og har ikke tenkt å fortelle noen om det før jeg må eller det vises. Den spissrotgangen jeg gikk på jobb var helt jævlig. Jeg var i uke 11, eller i tolvte da det kom ut på jobb. To dager etter var jeg på tidlig ul der de bare fant fostersekken. Å måtte formidle dette på jobb var helt jævlig! Familien får vite det samtidig med alle andre. Vi har ikke så nært forhold.
Skjønner at du vil vente da :( krysser alt som krysses kan for deg denne gangen, langt på vei nå? :)

Sånn tenkte jeg også. Grunnen til at man venter med å si det er jo i tilfellet noe går galt. Om noe hadde gått galt hos meg hadde jeg blitt så knust at familie og nærmeste venner hadde fått vite det uansett - og da kunne de like gjerne få 'være med' fra starten :)
Helt enig, så har sagt det til svigerfar og min mor og far, skal si det til svigermor neste helg :) gleder seg! For vet hun kommer til å bli mest glad :D

Fortalte nærmeste familie i uke 6 :-) En gledelig nyhet som både jeg og samboer syntes burde deles :-)

Svigerfamilien får nok vite det til uken, siden vi skal på ferie med dem da. Er 9 uker da. Resten venter vi et par uker til med, tenker jeg. Jobben må få vite det med en gang jeg kommer tilbake fra ferie, siden det er en del av mine arbeidsoppgaver jeg ikke kan gjøre som gravid...

Akkurat snakket med pappa, mamma fikk vite for noen dager siden, men hun anbefalte å la pappa gjøre ferdig en regatta før han fikk distraheres med bestefarnyheten :D Definitivt papp's som ble mest forfjamset, glad og nå småstressa :)

Tror vi blir å fortelle det i uke 10. Grunnen er at vi skal i et bryllup med en del familie, så da er det like greit at vi forteller det tenker jeg. Tenkte også dra på tidlig UL i uke 10 (før vi forteller det). Hadde MA i uke 8 som ikke ble oppdaget før første svangerskapskontroll (uke 12).

Her skal familien min få vite det nå i helgen. Familien til gubben kan ikke å holde kjæft (erfaring fra førstemanm) så de må sikkert vente til etter 12 uker har gått :) fram til nå er det gubben og 4 av de nærmeste venner som vet det ♡♡

Foreldre og søsken visste det med en gang da vi har reist til Dk for å få hjelp til å bli gravide.
De jeg omgås mest på jobb har fått vite det nå etter ferien, da jeg har vært kvalm og dårlig.
Forteller nok til alle andre etter uke 12 ;)
Hadde sett for meg å vente lenge med å fortelle, men så er det så gøy å dele denne fantastiske nyheten ;)

Her fikk ungene vite det i går, og resten får vite det i dag - 7 uker er jeg nå ❤️ Jeg er så dårlig, ligger rett ut - så alle ville skjønt det om ikke lenge uansett :happy: syntes det er greit at de vet om det, samme hvilket utfall det får - støtte er viktig uansett, tenker jeg ❤️

Trur vi delte det med mødrene våres når jeg var rundt 6 uker, men kun fordi vi er så unge (20år) og lurte på hva slags støtte vi fikk av dem ( jeg hadde ikke lyst at vi skulle være alene om dette) Også to nære venner ett par dager senere, da jeg ikke drakk på fest (og jeg pleier å drikke mest hehe)

Vi ville venta om formen min var fin altså, er kun fordi jeg er så dårlig vi forteller nå :depressed: og kun til familien og de på jobb som må vite noe :dead:

Back
Topp