Når får familie vite det?

Lena87

Forelsket i forumet
Som overskriften sier, når sier man det til nærmeste famile? blir første på min gubben sin side så vet de gleder seg stort, er meningen vi skal holde oss til den 30 august, skal ha familiebesøk da men tror rett og slett jeg ikke klarer det :p er 5 uker i dag og vi skal i familie selskap den 1 august og kan da ikke drikke vin, tror de kommer til å merke det da :confused: noen som har en god unnskyldning viss dere mener det er fortidlig :cool: takk søte damer!

Du må gjøre det som føles rett for deg. Er ingenting som er rett og galt her. For meg så sier jeg det til de jeg ville sagt det til om jeg hadde mistet. ☺

Vi har nylig flytta, så kommer til å bruke det som et argument å invitere til "innflyttingsfest". I første omgang blir det familie og nære venner. Vi skal på tidlig ul så da passer det fint å vente med å fortelle til etter det, slik at vi også kan vise dem bilder. :)

Vi kommer også til å be om at det ikke postes noe på FB før vi evt gjør det.

Her venter vi nok til etter uke 12, men hver sin smak selvfølgelig :) Mannens foreldre kommer nok til å skjønne det før (om de ikke allerede har det) siden jeg også har tatt avstand fra vin hver gang vi har møttes. Enig i at det er greit å tenke over hvem man hadde fortalt det til om man skulle være så uheldig å miste.

Tror sambo sine foreldre og hans søster han skjønt det litt alerede, siden de spør sånn! :p men tenkte å si det til nærmeste familie neste uke (er da 8uker) grunnet reiser til Syden med 2 vennepar uken etter og redd de finner ut av det, så tenker det er rett att nærmeste familie får vite det først :-) resten vil vi vente så lenge som mulig med

Min mor vet det allerede, men resten får ikke vite noe før etter uke 12. Kanskje senere også.

Vi har delt det litt med familie og nærmeste venner. Skulle det bli SA så er det jo ikke noe å skjule det heller, det er jo da man trenger støtten fra folk rundt seg. Jeg synes det er så rart at slikt hysjes slik ned, det er en naturlig ting som skjer mange, samtidig har de færreste hørt om noen som har mistet tidlig, for det er så inderlig tabu.

Men resten av verden får vente ei stund til :)

Foreldrene og søsken på mannens side, samt bror min og kjæresten fikk vite det i uke 6. Mine foreldre kommer hjem fra ferie neste uke og får vite det da :)

Forrige gang fikk de vite det etter tidlig ul.
Denne gangen fikk min far og stemor vite det da jeg var 5 uker på vei, vi var i fornøyelsespark og jeg lot være å kjøre berg- og dalbanene, og de skjønte ikke hvorfor. :p Venter til etter tidlig ul med å fortelle resten, det føles tryggere.

Jeg har mistet to ganger før og er livredd for å fortelle folk om det nå. Er 12 uker til mandag. Vært på tidlig ul og fått vite at alt er bra, men det sitter litt lenger inne å fortelle noen om det denne gangen.

Før har jeg overivret etter å fortelle. Men etter aborter så har det dalt, og har ikke tenkt å fortelle noen om det før jeg må eller det vises. Den spissrotgangen jeg gikk på jobb var helt jævlig. Jeg var i uke 11, eller i tolvte da det kom ut på jobb. To dager etter var jeg på tidlig ul der de bare fant fostersekken. Å måtte formidle dette på jobb var helt jævlig! Familien får vite det samtidig med alle andre. Vi har ikke så nært forhold.

Her vet 2 venninner og søstra mi det.. Neste uke skal vi på ferietur med svigers og søstra til sambo.. Spørs om de får vite det da. Da sier jeg det til foreldrene mine også :)

Du må gjøre det som føles rett for deg. Er ingenting som er rett og galt her. For meg så sier jeg det til de jeg ville sagt det til om jeg hadde mistet. ☺
Sånn tenkte jeg også. Grunnen til at man venter med å si det er jo i tilfellet noe går galt. Om noe hadde gått galt hos meg hadde jeg blitt så knust at familie og nærmeste venner hadde fått vite det uansett - og da kunne de like gjerne få 'være med' fra starten :)

Back
Topp